4.781 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 16 Svar

Whiskas vådfoder Whiskas vådfoder

Heii, jeg ved der har været mange diskussioner omkring foder fra whiskas, men er i tvivl om det er kun er tørfoder den er galt med eller også deres vådfoder der r sukker og koffein i? (:

situationen er den at de normalt får LUX men har fået en 5 stykker prøveposer med vådfoder fra whiskas, men vil ikke give mine katte det hvis det er dårligt....og er der risiko for de ikke vil spise LUX igen bagefter?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Græsslåning (højt græs) og fjerne ukrudt imellem fliser 1.200 kr.
  • Opsætning af savsmuldstapet og male ca 300 m2 205 kr.
  • Køkkenskabe og skabe til mødelokaler 1.800 kr.
  • Samling af havemøbler 300 kr.
  • Kør fliser/sten på genbrugspladsen 500 kr.
  • Slå græs 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Whiskas vådfoder
  • #4   12. mar 2013 hmm...det ved jeg faktisk ikke med sikkerhed, den bemærkning vil jeg gerne undskylde for. men læste i en tråd her på katte galleri at der var koffein i (:
    men ja, lige præcis det med at det er meget vanedannende ...og sukker, der var det mere fordi det efter hvad jeg har hørt, være større mængder af det i whiskas end i mange andre mærker + der er en del farvestoffer som få katte ikke kan tåle(:
    men jeg er bare i tvivl om det også gælder vådfoder?

• #9   12. mar 2013 Jeg foder vådt med kitekat og whiskas. Det er det mest lettilgængelige og de gider ikke spise billigt dåsemad (har ikke prøvet Lux, men generelt det har jeg ikke haft held med det, ud over det fra Lidl)

• #11   12. mar 2013 Mine har da fået en dåse Whiskas en sjælden gang imellem - det er de ikke døde af smiley

Jeg ville godt turde give dem et par poser, når nu det er noget du ligger inde med, det har jeg meget svært ved at tro, at der sker noget ved. Så længe det ikke er noget man giver hver eneste dag smiley

• #13   12. mar 2013 tusind tak for alle svarene (: jeg er lidt mere tryg ved at give dem poserne, men vil fremover fodre videre med LUX (det er jeg bare mere tryg ved, da så mange siger god for det, og kattene er glade )

• #14   12. mar 2013 Ville aldrig røre det skidt....min Perser fik det en gang som killing - han havde diarré en hel uge !! Først efter en kur på kogt fisk og ris, blev hans mave normal igen.

Jeg ville heller ikke selv spise på McDonald hver dag, hvis de var min nabo......, selv om det er "mest tilgængelig". Whiskas og RC samme producent....- endnu en grund til at gå væk fra RC....

• #16   12. mar 2013 Felis
    <i>**Der er altså også sukker i Lux, nærlæs nu da lige indholdsfortegnelsen, der står måske ikke direkte ordet "sukker", men selv om der ikke er helt så meget i som i Whiskas og Pussi, så er det der..**</i>

Nu har jeg lige siddet og nærlæst 2 dåser LUX (den gule og den orange) og hverken ordet sukker eller kulhydrat er nævnt nogen steder på dåserne...

Så hvilket navn skulle det ellers gå under?

• #18   12. mar 2013 Jeg har også lige kigget alle mine forskellige dåser igennem med vådfoder, jeg lige har købt - ca. 4 forskellige mærker. Det er altså mange hvor der slet ikke står noget om det uden på dåserne - heller ikke fedt-indholdet. Så jeg var inde på zooplus og læse om dem der var købt der, men LUX, som købes i Aldi, er svær at gennemskue.

Jeg har købt Carna og Porta 21 - så de er heldigvis sunde nok ;O) Jeg har bestilt en masse forskellige nu, hvor kødprocenten er endnu højere ;O) - ellers får den ene kat en kyllinginderfillet hver aften - stegt eller kogt, indtil vi kan begynde med rå ;O)

• #19   12. mar 2013 Af dåsemad giver jeg det som min katte gider, de er nemlig ikke ret meget for at spise vådfoder smiley

Catz nede fra brugsen er nok det mest købte udover LUX fra Aldi.

• Leif F
    Leif F Tilmeldt:
    jan 2014

Følger: 1 Svar: 2
    #20   29. jan 2014 Er der nogen herinde som har oplevet den svingende smag/lugt fra Whiskas
    poserne? For det meste kommer der en "rådden" lugt når vi åbner en pose, frisk indkøbt. Kattene nægter også at spise varen. Har talt med Master Food og fik denne forklaring: at man sommetider (læs ofte) efterfylder andre fyldprodukter i poserne end f.eks. kylling, laks oksekød m.m., leverrester! Nu kan jeg selv godt lide stegt lever, men jeg tror de fleste mennesker, ihvertfald unge mennesker ikke kan fordrage lever. Hvorfor skal Whiskas så bestemme hvad kattene kan lide? Vi er nu gået over til at købe Perle Gourmet kylling og laks fra Tyskland (er nemlig udgået herhjemme; igen skal producenten bestemme hvad katten skal spise/kunne lide). Hvad siger I andre til Whiskas vådfoder??

• #22   29. jan 2014 Det skal stå i deklarationen er der sukker i.

Whiskas er præcis så godt som hovedparten af det der er på markedet. Noget af det er endda i blandt det bedre - også bedre end LUX, KitteKat og Pussi osv.

• #23   29. jan 2014 Lis

Nu står der faktisk ikke at der er sikker i al whiskas' vådfoder. Deres dåsefoder i sovs står der ikke der er sukker i

• #24   29. jan 2014 Whiskas er ikke vanedannende. Mine katte har tit fået det når jeg ikke lige har kunne få andet og nogle af dem foretrækker faktisk andre mærker som favorit og min killing spiser det såfremt hun ikke får det for ofte.
    Leif F. -
    Det er så mit indtryk at der kan være nogle partier der af en eller anden uransalig grund smager anderledes. Men det gælder også andre mærker. Forleden købte jeg i superspar pussi portions poser og Bilanx og begge æsker røg direkte i skrald efter at 4 forskellige katte ikke havde ville spise dem. Den ene var endda vildkat. Den ene pakke kostede endda 50 kr.

• #25   29. jan 2014 # 20) Jep, det er flere år siden, men kan stadig huske, at jeg åbnede en dåse Whiskas med (stinkende, pilrådden) Havfisk smiley .... og brækkede mig, og smed straks dåsen ud.

Det er nu ikke kun Whiskas, der varierer i smag/lugt/indhold. Det samme gælder Lux. I ALDI er jeg er kendt som datodamen, for jeg har altid en liste med hvilke produktions-datoer, der er go og no go. :-S

Et dyrt mærke som fx Feline Porta 21, varierer også i indhold. Varianten med tun og krabbe skulle, så vidt jeg husker, ikke indeholde andet end netop tun og krabbe, men alligevel har jeg oplevet, at der var MEGET anderledes duft og udseende fra det ene parti dåser til det andet.

Mine katte er som oftest enige om, hvilke datoer der er gode, og hvilke der er dårlige.

• #26   30. jan 2014 Vil hellere købe whiskas end det helt klamme stinkende billige noget man kan købe i hhv. brugsen og fakta og lign. Føj det stinker og er helt klæg i konsistensen.

Mine gider så ikke æde whiskas, der er nogle meget få slags mine katte vil ha, bl.a. LUX og Catz fra brugsen.

Mine lever hovedsagelig af tørfoder. Mine 6 katte får en halv dåse vådfoder til deling næsten dagligt og de spiser knapt nok op....

• #27   30. jan 2014 Jeg stoppede med at købe Whiskas fordi kattene fik en frygtelig ildelugtende afføring af det. Jeg bruger kun RC, kødboller i sovs smiley har en kat der brækker sig af at spise LUX, så det er no go herhjemme..

• Leif F
    Leif F Tilmeldt:
    jan 2014

Følger: 1 Svar: 2
    #28   30. jan 2014 Til Britt L og Tinka. Jeg har også i over et år været på jagt after specifikke produktionsdatoer, men blev til sidst skuffet her også. Endnu har vi ikke oplevet problemet med Pussi kylling (køber aldrig æsker med forskellige smags varaianter; min erfaring hermed er at ca. halvdelen smides ud) Hvad der også irriterer mig grænseløst, er, at producenterne indmelder og udmelder kattemad i detailhandelen som det passer dem. De skulle tvinges til i lang tid at spise noget de ikke kan lide, og noget der lugter forfærdeligt. Hvorfor udgik Whiskas Mmmmmm? Hvorfor udgik Whiskas kylling (den forrige version). Var råstofferne FOR gode i disse varianter?

Kommentér på:
Whiskas vådfoder

Annonce