4.781 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
16 Svar
Whiskas vådfoder Whiskas vådfoder
Heii, jeg ved der har været mange diskussioner omkring foder fra whiskas, men er i tvivl om det er kun er tørfoder den er galt med eller også deres vådfoder der r sukker og koffein i? (:
situationen er den at de normalt får LUX men har fået en 5 stykker prøveposer med vådfoder fra whiskas, men vil ikke give mine katte det hvis det er dårligt....og er der risiko for de ikke vil spise LUX igen bagefter?
0 synes godt om
aug 2012
Følger: 1 Katte: 2 Emner: 21 Svar: 139
men ja, lige præcis det med at det er meget vanedannende ...og sukker, der var det mere fordi det efter hvad jeg har hørt, være større mængder af det i whiskas end i mange andre mærker + der er en del farvestoffer som få katte ikke kan tåle(:
men jeg er bare i tvivl om det også gælder vådfoder?
feb 2012
Følger: 15 Følgere: 17 Katte: 2 Emner: 55 Svar: 2.031
feb 2007
Følger: 20 Følgere: 33 Katte: 3 Emner: 154 Svar: 2.846
Jeg ville godt turde give dem et par poser, når nu det er noget du ligger inde med, det har jeg meget svært ved at tro, at der sker noget ved. Så længe det ikke er noget man giver hver eneste dag
aug 2012
Følger: 1 Katte: 2 Emner: 21 Svar: 139
jan 2013
Følger: 1 Følgere: 12 Katte: 5 Emner: 10 Svar: 337
Jeg ville heller ikke selv spise på McDonald hver dag, hvis de var min nabo......, selv om det er "mest tilgængelig". Whiskas og RC samme producent....- endnu en grund til at gå væk fra RC....
okt 2007
Følger: 7 Følgere: 60 Katte: 1 Emner: 144 Svar: 4.145
<i>**Der er altså også sukker i Lux, nærlæs nu da lige indholdsfortegnelsen, der står måske ikke direkte ordet "sukker", men selv om der ikke er helt så meget i som i Whiskas og Pussi, så er det der..**</i>
Nu har jeg lige siddet og nærlæst 2 dåser LUX (den gule og den orange) og hverken ordet sukker eller kulhydrat er nævnt nogen steder på dåserne...
Så hvilket navn skulle det ellers gå under?
jan 2013
Følger: 1 Følgere: 12 Katte: 5 Emner: 10 Svar: 337
Jeg har købt Carna og Porta 21 - så de er heldigvis sunde nok ;O) Jeg har bestilt en masse forskellige nu, hvor kødprocenten er endnu højere ;O) - ellers får den ene kat en kyllinginderfillet hver aften - stegt eller kogt, indtil vi kan begynde med rå ;O)
okt 2004
Følger: 31 Følgere: 23 Katte: 15 Emner: 65 Svar: 352
Catz nede fra brugsen er nok det mest købte udover LUX fra Aldi.
jan 2014
Følger: 1 Svar: 2
poserne? For det meste kommer der en "rådden" lugt når vi åbner en pose, frisk indkøbt. Kattene nægter også at spise varen. Har talt med Master Food og fik denne forklaring: at man sommetider (læs ofte) efterfylder andre fyldprodukter i poserne end f.eks. kylling, laks oksekød m.m., leverrester! Nu kan jeg selv godt lide stegt lever, men jeg tror de fleste mennesker, ihvertfald unge mennesker ikke kan fordrage lever. Hvorfor skal Whiskas så bestemme hvad kattene kan lide? Vi er nu gået over til at købe Perle Gourmet kylling og laks fra Tyskland (er nemlig udgået herhjemme; igen skal producenten bestemme hvad katten skal spise/kunne lide). Hvad siger I andre til Whiskas vådfoder??
nov 2008
Følger: 53 Følgere: 67 Katte: 2 Emner: 180 Svar: 8.013
Whiskas er præcis så godt som hovedparten af det der er på markedet. Noget af det er endda i blandt det bedre - også bedre end LUX, KitteKat og Pussi osv.
feb 2012
Følger: 15 Følgere: 17 Katte: 2 Emner: 55 Svar: 2.031
Nu står der faktisk ikke at der er sikker i al whiskas' vådfoder. Deres dåsefoder i sovs står der ikke der er sukker i
jul 2012
Følger: 3 Følgere: 26 Katte: 1 Emner: 65 Svar: 1.075
Leif F. -
Det er så mit indtryk at der kan være nogle partier der af en eller anden uransalig grund smager anderledes. Men det gælder også andre mærker. Forleden købte jeg i superspar pussi portions poser og Bilanx og begge æsker røg direkte i skrald efter at 4 forskellige katte ikke havde ville spise dem. Den ene var endda vildkat. Den ene pakke kostede endda 50 kr.
dec 2006
Følgere: 102 Katte: 2 Emner: 68 Svar: 9.943
Det er nu ikke kun Whiskas, der varierer i smag/lugt/indhold. Det samme gælder Lux. I ALDI er jeg er kendt som datodamen, for jeg har altid en liste med hvilke produktions-datoer, der er go og no go. :-S
Et dyrt mærke som fx Feline Porta 21, varierer også i indhold. Varianten med tun og krabbe skulle, så vidt jeg husker, ikke indeholde andet end netop tun og krabbe, men alligevel har jeg oplevet, at der var MEGET anderledes duft og udseende fra det ene parti dåser til det andet.
Mine katte er som oftest enige om, hvilke datoer der er gode, og hvilke der er dårlige.
okt 2004
Følger: 31 Følgere: 23 Katte: 15 Emner: 65 Svar: 352
Mine gider så ikke æde whiskas, der er nogle meget få slags mine katte vil ha, bl.a. LUX og Catz fra brugsen.
Mine lever hovedsagelig af tørfoder. Mine 6 katte får en halv dåse vådfoder til deling næsten dagligt og de spiser knapt nok op....
feb 2007
Følger: 20 Følgere: 33 Katte: 3 Emner: 154 Svar: 2.846
jan 2014
Følger: 1 Svar: 2
Whiskas vådfoder