{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
777 visninger | Oprettet:

Anyah
Anyah
Følger: 1 Katte: 3 Emner: 7 Svar: 23

Neutralisering af hunkat. {{forumTopicSubject}}

Hej smiley

Nu er jeg ikke så bekendt med dette, da jeg kun har prøvet at få neutraliseret en hankat en gang, og det var mine forældres.

Men jeg har som i kan se, en flot lille hunmis herhjemme, som egentlig var indekat til at starte med, men nu er vi flyttet på landet og vil gerne have hun har muligheden for at komme ud.

Dog skal hun neutraliseres før jeg vil lukke hende ud i vores have, da jeg ikke er intresseret i at tilføje til markedet af killinger, som der måske ikke kan få et hjem. Selvom tanken om killinger da er hyggelig.

Derfor tænker jeg om der er nogle som har erfaring med Silkeborg dyrhospital eller Bjerringbro dyrhospital?
- Jeg har primært disse i tankerne, fordi jeg har talt i tlf med dem og de lyder rigtig søde og venlige.

Derudover vil jeg gerne vide om der er noget særligt man skal tage hensyn til når missepigen kommer hjem igen fra dyrlægen.

Dyrlægen sagde man som regel afleverede misser om morgenen og kunne hente igen om eftermiddagen.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.
  • Ophænging af 80’ tv og væg reol 1.299 kr.
  • 2x Radiator der skal genstartes 1.200 kr.
  • Hjælp til at samle skab 490 kr.
  • Reparation fuge i bruser mellem flise og afløbsrist. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Neutralisering af hunkat.
  • #1   20. mar 2013 Jeg kan ikke hjælpe dig med dyrlæge spørgsmålet..

Men med hensynt til om der er noget særligt du skal tage hensyn til efter sterilisering, jeg har 2 hunkatte som begge er steriliseret, den lille blev steriliseret i oktober sidste år..

Du skal være forberedt på at katten kan være lidt stille og sove en del efter indgrebet, det afhænger lidt af hvor gammel katten er, min lille var ca 5-6 mdr da hun blev fixet, så da jeg kom hjem med hende var hun fuld af krudt, så det der med at hun helst ikke måtte springe og lege vildt det første døgnstid var en saga blot for mig, men jeg opfordrede selvfølgelig ikke til vilde lege..

Så skal du være forberedt på at hun måske gerne vil bide i stingene, det må hun selvfølgelig ikke, jeg fik en krave med, men syntes det var synd at give hende på så jeg lavede en bodystocking til hende at en gammel nylonstrømpe (microfiberstrømpe er vist bedes) du kan finde opskrift på bodystocking hvis du søger i forum efter bodystocking..

Ellers syntes jeg ikke rigtig der er noget at være obs på, katte er fantastiske til at hele og klare det flot selv..

• #2   20. mar 2013 Ja jeg tænkte godt på at der måske nok var noget med det med at beskytte stingene fra at de roder ved dem selv smiley Men tak ellers.

Vores pige er fra Maj sidste år, så hun er godt 10½ måned nu.

• #3   20. mar 2013 Hej du. Kender ikke til dyrehospitalerne, men jeg kan i hvert fald oplyse dig om hvad du skal være opmærksom på når du kommer hjem.
    Når katten er i narkose falder dens kropstemperatur, den kan derfor godt fryse resten af dagen når du kommer hjem, så den skal ligge på et tæppe et varmt sted.
    Derudover vil den også være meget træt resten af dagen og den skal have lov til at sove. Læg den evt i et rum hvor den kan få fred og ro - og hvis du har børn, så forklar dem vigtigheden i at de ikke forstyrrer katten. Ligeledes skal hjemmets andre dyr også holdes på afstand.
    Så skal du selvfølgelig holde øje med operationssåret. Det må ikke blive rødt, hævet eller på anden måde irriteret.
    Når en kat er blevet neutraliseret er det også vigtigt at du tænker over dit fodervalg. Katten skal køres over på et foder med knap så meget energi.

Husk lige at overveje grundigt om du ikke også vil have katten øretatoveret nu hvor den alligevel skal i narkose.

• #4   20. mar 2013 Nå kan se der er blevet svaret mens jeg har siddet og skrevet smiley

• #5   20. mar 2013 skynd dig forresten at få det gjort. Alle hunkatte begynder at komme i løbetid nu her som vejret skifter og det bliver længere lyst. Det ideelle er at få katten neutraliseret når den IKKE er i løb smiley

• #6   20. mar 2013 Her er Lis opskrift til en bodystocking, den er rigtig fin noget mange andre har stor glæde af smiley
    http://www.kattegalleri.dk/fotoalbum/diverse_kat/9807-bodystocking

Og ja som Sara siger se at få det gjort i en fart når hun er så gammel, jo yngre katten er når det bliver gjort jo hurtigere kommer de sig efter indgrebet..

• #7   20. mar 2013 Tak Sara smiley

Vi har dog ingen børn og hun er det eneste husdyr her i familien pt smiley

Tak for link Heidi smiley

• #10   20. mar 2013 Super, tak for meldingen Felis.

- Det bliver gjort derinde i næste uge så, når jeg alligevel har ferie, også kan jeg gå herhjemme de første par dage med hende smiley Hun er jo mors øjesten.

Så vil lige forsøge mig på den der bodystocking inden det sker så jeg ikke skal bakse med det samtidigt smiley

Lotte - Mange tak. Jeg giver hende pt "Happy cat junior" fordi jeg fik gode ting afvide og hun elsker det, plus hun får vådfoder og kattemælk ind i mellem - og det er bare det beeeedste i verdenen for hende smiley

Kommentér på:
Neutralisering af hunkat.

Annonce