{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.095 visninger | Oprettet:

Hunkat strinter trods neutralisering {{forumTopicSubject}}

Jeg har i sinde at kontakte dyrlæge, men vil lige runde KG for bud/råd eller noget som jeg kan sige til dyrlægen (som de måske ikke obs på)
Den sidste uge har jeg fjernet 3 våde pletter, som set ud og ej lugtende. Tænkte det er strintning - med tre katte har jeg ikke kunnet finde "synderen", men i aftes så jeg hvem som gjorde det - Ida. Hun stillede sig foran højtaler, kiggede på mig, miauvet og strintede.
Ida blev kønsmoden som 4 mdr ( hun er snart 1 år) og blev neutraliseret så hurtigt som muligt efter løbetiden. Hun er inde/udekat, men bruger kassen indenfor også. Her har jeg set hende på og hun ser ikke anderledes ud i ansigtet (hvis blærebetændelse ville hun vel have smerter)
Lidt om Ida - hun kom til Inges kattehjem med søskende som ca 5-6 uger alder. Hun bor her med bror Sofus og Bella på 2,5 år. Det tog hende lidt mere tid at falde til end Sofus samt blive accepteret af Bella (om det skyldes Ida er fremme i poterne ved jeg ikke) Nu er der intet. ida kan sove/putte uforstyrret af de andre 2 men ellers kan hun nogle gange godt virke lidt dampagtigt.
Der er en nabo hunkat som er kvarterets dronning.

Hvad kan det evt. skyldes:
Fysisk sygdom
Tidligt væk fra moderen
Stress
Heaki
På forhånd tak for hjælpen.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.
  • Ophænging af 80’ tv og væg reol 1.299 kr.
  • 2x Radiator der skal genstartes 1.200 kr.
  • Hjælp til at samle skab 490 kr.
  • Reparation fuge i bruser mellem flise og afløbsrist. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hunkat strinter trods neutralisering
  • #1   6. okt 2010 hvis hun strintede inden hun blev neutraliserede kan det godt være derfor

• #2   6. okt 2010 Det gjorde hun nemlig ikke - det har jeg også tænkt tilbage på.

• #4   6. okt 2010 Nåå okay - der blev jeg klogere og synes tænkte var relevant med så mange oplysninger/observationer som muligt smiley Feliway bruger vi. Har kunne læse mig lidt frem til nogle gør det - jeg hat det bare sådan at jeg obs på ændringer. Gør du noget konkret med hende som gør det?

• #6   6. okt 2010 min fertile hunkat blev for nyligt urenlig og alle andre stedr end på bakken. Efter et par dage fandt jeg ud af at hun ikke ville bruge bakkerne fordi der var låg på. Det er nu taget af det ene og hun har ikke haft "uheld" efterfølgende. Så det kan osse være en mulighed.

• #7   6. okt 2010 Marianne N - Okay tak for budet smiley Den ene af vores bakker er/var med låg, den har de alle ville bruge til en hvis alder. Da jeg lagde mærke til den pludselig aldrig blev brugt blev låget pillet af og nu bruges den. Ida gør "kun" op af lodrette flader som når man ser hankatte strinte og ingen andre "uheld".

• #8   6. okt 2010 Update (indtil videre)
    Jeg har været i kontakt med dyrlæge og sygeplejerske med viden indenfor katteadfærd. Udfra 20 ? til kattemor her så lyder det ikke umiddelbart på urinvejsinfektion, men selvfølgelig skal det tjekkes når Ida er faldet ned, da hun skærmes fra de andre med egen bakke, hvilke kan stresse hende mere.
    Sygeplejeske spurgte ind til omgivelser inde/ude, vores adfærd, ny kat i området/nabo. Jaa vi har en pænt hidsig hunkat til nabo. Om vi havde været syge ændret hverdag....nææ men Bella har været skadet pga bid fra nabokat ( som Ida og Sofus så) og den 1 våde plet var dagen efter bidet. Ida kan reagere på Bella samt vil markere sig overfor nabokatten så hun "sikre" sig at vores hus dufter af hende.
    Ida er endvidere meget glad for udelivet, faktisk "hang" hun i døre og vinduer inden hun vidste hvad udelivet var, så hun kan blive frustreret når hun ikke kan komme ud og det passer med det sker hvis hun ikke har mulighed for at komme ud.
    Hun kan evt have et skrøbeligt sind pga start på livet.
    Rådet er (udover udelukkelse af fysisk sygdom) op med flere feliway og Senere - um tabletter. For mig giver det mening og fik igen lært nyt indenfor katteverden smiley

• #9   6. okt 2010 Udover Feliway, var det måske en mulighed at prøve Zylkene, hvis strinteriet skyldes stress?

• #10   6. okt 2010 Hov der skulle stå Serene-um tablet og ikke senere -um smiley

Camilla - Hvad er Zylkene?

• #11   6. okt 2010 Zylkene er nogle piller som virker stressdæmpende på katte og hunde. De kan købes hos dyrlægen.

• #12   6. okt 2010 Camilla - Serene-um skulle have samme virkning som det du nævner, men tak for hintet smiley

• #13   11. okt 2010 Update.
    Der har ii et par dage ikke været noget strinteri fra Ida og hun er mere rolig nu smiley
    Hun blev lukket alene på badeværelse igår fra kl 22 til 05 imorges for at kunne tage en urinprøve, som er tjekket idag.
    Der er en lille smule krystaler i urin og phværdi på 8. Dr.dyr sagde at man aldrig kunne være 100 procent sikker på udfaldet når urinprøven tages sådan, da der kan nå at danne krystaler inden de for den dyrket, så det kunne være det når mængden var så lille.
    Nu skal Ida på royal canin urinary i 1 mdr for at knuse krystaler - jeg er ikke yderst begejstret for royal canin og tænker om Hills har et tilsvarende produkt?
    Hvad kan jeg ellers gøre for at forebygge osv?

Kommentér på:
Hunkat strinter trods neutralisering

Annonce