985 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 3 Svar

Vådfoder til maine coon Vådfoder til maine coon

Jeg modtager min lille Maine Coon killing om nogle få uger, og jeg er helt nybegynder med racen.

Jeg har snakket med avleren om foder, og ved at killingerne ikke er vant til at få vådfoder mere end 1-2 gange i måneden, og kun en skefuld af gangen. Men jeg ville derfor høre om hvad de anbefaler af vådfoder og hvor ofte?

Lige nu er han vant til RC kitten tørfoder, og vi får også en pose foder med. Han er vant til at have det ad libitum, så det agter jeg fortsætte med, hvis der selvfølgelig ikke bliver problemer med det.

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montering af gardinstang – soveværelse. 500 kr.
  • Have mand 500 kr.
  • Nedtagning af ladeboks 1.000 kr.
  • hækklipning 1.490 kr.
  • Installation af vaskemaskine og tørretumbler 1.500 kr.
  • Rulle en rullegardin op 300 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Vådfoder til maine coon
  • #1   22. mar 2013 Bedst er det at finde et vådfoder uden korn og sukker, kan abefale LUX fra Aldi..

Og den må godt få voksen vådfoder..

• #2   22. mar 2013 Vådfoder hver dag, jo mere kød jo bedre, og også gerne råt kød.

profilbillede
  • #3   22. mar 2013 <b>Vådt eller råt hver dag! :)</b>

<b>Kød med ben til tænderne!</b>
    Dertil er det rigtig godt at lære killingerne at spise rå kyllingehalse da det vil forebygge tandkøds/tandsten problemer. (det skal måske skæres lidt ud til killingerne. I starten gav jeg min voksne kat kyllingehalse skåret i 1cm dele.)

Min stakkels huskat havde døjet med dårlige tænder i 5 år før jeg hørte om råfodring. Da han havde lært at spise råt kød med knogler(får også kyllinge vinger og skrog i mindre dele) <b>gik der ca 14 dage så fik han ros fra Dyrlægen at hans tænder var meget fine!</b> Før det havde dyrlæget snakket om at han skulle have renset tænder under narkose og han havde været på antibiotika flere gange for at fjerne tandkødsbetændelsen.
    Jeg kan stadig se en let rødme på de bagerste tænder men han har kun spist råt med knogler i ca 1-1½ måned nu.

Da du får en killing hjem er der god chance for at den vil angribe det rå kød uden problemer men det kan stadig godt være at den er alt for vandt til tørkost til at genkende råt kød som mad. Så må man arbejde lidt med killingen. Der er mange gode råd på forummet smiley bare søg på Råfodring.

<i>Til vådfoder</i> skal man som Heidi siger sørge for at der ikke er korn eller sukker i. LUX bliver tit anbefalet som højt kødindhold og lavt sukker indhold.
    HUSK: <b>Det samme gælder for tørkost! Tjek hvad den tørkost killinger plejer at få indeholder. Hvis Majs eller korn er en af de 3 første ingredienser anbefaler jeg at du får det skiftet hurtigst muligt.</b> Katte er kødædere og kan slet ikke fordøje kornet det er i tørkosten. kattens tarmsystem er forkort til at nedbryde grønsager, normalt få den vitaminerne fra maverne i de dyr de jæger.

<i>Hvor meget vådt/råt</i>. Jeg anbefaler mindst 100gram vådt/råt om dagen gerne mere! (Jeg fodre selv 100% Råt)

<b>Tillykke med killingen smiley </b>

Kommentér på:
Vådfoder til maine coon

Annonce