3.755 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 55 Svar

Vådfoder til Maine Coon Vådfoder til Maine Coon

Hej alle på KG.
Jeg har læst en masse om at det er godt til kattene også at få vådfolder en gang om dagen. Lige nu får mine killinger kun Maine Coon kitten.
Hvilket vådfolder vil i foreslå til Maine Coon?
Det må godt være til en okay pris, da deres tørfoder er rimeligt dyrt i forvejen, men det skal selvfølgelig også være ordenlig.

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rådgivning støbning gulv 205 kr.
  • Rengøring af hel lejlighed 900 kr.
  • Ophæng af ting 400 kr.
  • Løse skabslåger 830 kr.
  • 3 Ikea køkken overskabe 350 kr.
  • Installation af vaskemaskine 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Vådfoder til Maine Coon
  • #2   9. jun 2013 5 kr det er da til at overkomme! Hvor kan man købe det henne?

• #3   9. jun 2013 aldi

• #4   9. jun 2013 Super. Mange tak for svaret. smiley

• #5   9. jun 2013 Ja Aldi's er godt og jeg mener vådfoder er så vigtigt, at alt vådfoder er bedre end intet vådfoder, men jo mere kød jo bedre og Aldi's har godt med kød og intet sukker, til killinger ville jeg nok starte med pate?

• #7   9. jun 2013 Der står på dem der Lux som også er pate, at det er til voksne katte, kan jeg så godt give det til mine to killinger?:-)

• #9   9. jun 2013 Du har ret Lotte smiley

Jeg ville ikke betænke mig et øjeblik, men give LUX eller andet godt vådfoder 2 gange om dagen.

• #10   9. jun 2013 Har købt LUX nu med kylling og oksekøb!

• #11   9. jun 2013 Og giv du dem bare morgen og aften.... Mine elsker også LUX ... men kun det i bidder smiley

• #12   9. jun 2013 Jeg arbejder i Aldi og eftersigende skulle vores mærke Lux være godt smiley Det er vådfoder og koster 2,50 kr. eller 5 kr. - kan ikke lige huske det.

• #13   9. jun 2013 Det kostede 5,50 kr pr. dåse smiley

• #15   9. jun 2013 Jeg tænkte på når jeg har to killinger, hvor meget skal de så ca have ad gangen? (Det LUX, som er til voksne katte rigtigt)

• #16   9. jun 2013 Du kan starte med at give dem en spiseske fuld hver... morgen og aften smiley

• #17   9. jun 2013 Ja start med lidt og så går du op, da jeg havde 3 katte og den ene var 10,7 kg spiste de en dåse om dagen af LUX, men de 2 små spiser 150-200 g om dagen, og er voksne.

• #18   9. jun 2013 Ps du kan fryse vådkosten, det holder ikke så længe på køl.

• #19   9. jun 2013 Det kommer i fryseren med det samme, har jo købt et lille lager hehe smiley

• #20   9. jun 2013 Husk lige at lave små portioner smiley så det lige er til, at tage ud til den dag.

• #21   9. jun 2013 Det kan holde sig i "evigheder" på dåse... så længe den er lukket smiley

Og i køleskabet i tre dage... hvis du hælder det på en bøtte med låg på...

Katte kan ikke tåle koldt mad i maven... Så jeg plejer at hælde kogt varmt vand over.. så det bliver en dejlig suppe... det er de helt vilde med smiley

• morten B
    morten B Tilmeldt:
    jun 2013

Følger: 1 Svar: 23
    #22   10. jun 2013 hvad er det i skriver folkens ? vådfoder ? a hvad for noget tror i skal tjekke op på hvad der er i vådfoder da det på ingen måde er godt for en kat det mætter men gir indet andet ud over en masse rådne tænder og dårlig afføring hvis den skal have noget godt fodre den med kødet i spiser selv hvis i laver hakkebøffer giv den noget af det hvis fisk noget af det hvis kylling noget af det jeg har haft 3 katte i mit liv de nr 1 aflivet 2 år efter den blev født levet 100 % på vådfoder den fik nyresten + da efter 1 år kom til dyrelægen kunne han rive 3 til 4 tænder ud af munden på katten da de var rådnet op nr 2 kat halvt vådfoder halvt hårdt hvor de selv skal tykke og knuse levede 6 år fik nyresten og alt muligt andet fik så en ny udelukket royal canion mancoon foder ADRLIG haft problemer med ham aldrig været til dyrelægen med ham da han var 12 år gammel tog vi ham til dyrelægen og fik af vide han at han er en af de stærkeste sundeste katte på 12 år hun nogle sinde har mødt af en norsk skovkat har han IKKE HAFT hård knuder i 10 år og det er godt klaret af en norskskovkat men spurgte så dyrelægen hvordan det kan være så forklarede det hvordan vil din krop have det hvis du levede af burger og pizza hele dit liv = det som vådfoder er = nok ikke så godt har så snakket med en masse mennesker og alle siger VÅDFODER er no go hvis du skal have en kat der har det godt og skal leve længe

• morten B
    morten B Tilmeldt:
    jun 2013

#23   10. jun 2013 kun hvis jeres katte er under vægten man skal købe noget vådfoder hos dyrlægen lige som sondemad til de gamle det feder dem op hurtigt MENNNN de skal ikke leve på det og det er KUN til at fede dem op vil bare mene 100 % at vådfoder er det værste i verden og det skal min kat aldrig have da man har haft 2 katte der ikke har levet længe og været meget syge og dyrlægen har stået og sagt det er derfor de ikke har levet længe

• #24   10. jun 2013 Nu bliver jeg forivret med de forskellige svar, har kun hørt godt om vådfoder indtil nu...

• morten B
    morten B Tilmeldt:
    jun 2013

#25   10. jun 2013 skal så lige siges han er 17 år nu og stadig fuld af energi løber rundt som dagen er lang og ligner ikke en gammel kat smiley mit trick til pelsen hvis i får mange knuder at gi dem smør når bakken er tom der hjemme sæt den ned til katten så slikker han den og slikker det ind i pelsen OG NEJ det bliver ikke fedtet tværtimod i slippet for hårdknuder og at re den hver eneste dag

• morten B
    morten B Tilmeldt:
    jun 2013

#26   10. jun 2013 vil bare mene anne m dont do it du kan rose dem og give dem noget godt = vådfoder men helst KØD som alle siger så vådfoder jo kød = prøv at åbne en pakke og se om du vil mene det ligner kød de små klumper smiley mas den med en gaffel og det ligner alt andet en kød smiley derfor giv dem lidt af det i laver om aftenen når i selv laver mad fx kylling lad sener og ben sidde fx halsen er noget af det bedste at give en kat da den vil sidde og gumle på det i lang tid og ved at gumle = rense tænder så slipper den for tandsten og alt muligt smiley
    og når du foder en kat tørfoder styre de det selv du skal bare huske at fylde skålen op generalt katte der har faste madtider er overvægtige katte da de spiser alt i skålen til den er tom katte med tørfoder har det generalt ståene fremme hele dagen og napper til det over hele dagen meget mere sundt lige som i vores verden sundere med 10 måltider over dagen en 1 stort måltid smiley

• morten B
    morten B Tilmeldt:
    jun 2013

#27   10. jun 2013 og husk ikke kåge kyllingen før i giver dem knogler da knogler splinter når de er kogt og ikke når de ikke er så råt kød og rå knogler smiley

• #28   10. jun 2013 Morten B

Mon ikke du skal læse lidt op på alle de nye undersøgelser....

Tørfoder giver lige så rådne tænder, hvis katten er disponeret for det .

Katte er ørkendyr (vildkatten) og deres system er bygget til at optage væske igennem de byttedyr de fanger.... de drikker ikke nok, når de kun får tørfoder... og derfor kan det ødelægge deres nyre....

Med hensyn til smør... ja det er så tæske fyldt af salt... og konserverings midler som katte absolut ikke har brug for...
    Men det er korrekt at katte har brug for gode fedt stoffer, for at holde deres pels og skind...
    De gode fedtstoffer findes så i ordenligt foder samt det rigtig gode vådfoder som LUX nu engang er smiley

Men jeg er 100% enig i at råt kød er rigtig god kost for en kat... da den jo er et rent rovdyr smiley

• morten B
    morten B Tilmeldt:
    jun 2013

#29   10. jun 2013 anne M royal canin mancoon foder det er godt for din kat og den vil leve længe og være sund og suplere med nogle godbider/kød/smørbakke hvis den skal forkæles ellers mancoon katte er pæn store katte og skal helst op og veje over de 5 kg hvis de er under den vægt skal du nok tænke på at suplere med noget sondemad/vådfoder FRA DYRELÆGEN de har noget LIGE til det formål at fede katten op smiley så skal du aldrig til dyrelægen aldrig kæmpe med hårdknuder aldrig have nyresten dårlige led dårlige tænder dårligt noget som helst men skal lige siges royal canin til mancoon er noget stort foder så hvis katten ikke er fuldvoksen kan den godt få problemer med at knækket fordre med kæben smiley men ellers køb en lille pose test om de gider bland det lidt op med det andet foder den får og til sidst udfase det andet og kun kør royal canin hvis du IKKE vil give den smør så noget fiske olie i maden er også godt smiley det gør deres pelse meget flottere + hvis den kommer ud meget mere vandafvisende smiley

• morten B
    morten B Tilmeldt:
    jun 2013

#30   10. jun 2013 hehe undersøgelse min bare numse smiley har bevist det på 2 døde katte nu og mange andre dyr i gennem mit liv familie der har katte venner der har katte alle har haft problemer med vådfoder da det er et billigt blandingsmiddel til 5 kr på en dåse der holder op til 5 år nogle mærker smiley det er jo på ingen måde godt for en kat vil du selv købe de grå bøffer eller de røde bøffer ?`og 100 % alle jer der fodre jeres katte med vådfoder jeg KAN lugte jeres kat med det samme når man kommer ind til jer DereS aføring stinker man kan lugte kattebakken lige meget hvor den står i huset tvært imod hos os kan du ikke lugte vores kat så det her i vil give kattegruset skylden ja i nogle tilfælde men for det meste dårlig mad = vådfoder ogggggggggg hvordan kan du lige komme og sige at vådfodre gør det samme som tørfodre ? da de sluger maden når det er vådfoder og tørfodre skal de knuse = det renser tænderne når de knuser det og bider ned gennem maden renser det også tandstenen ? kan linke dig 20 undersøgelser der fortæller at tørfoder er 100gange bedre en våd og katte er sundere og lever længere på tørfodre

• morten B
    morten B Tilmeldt:
    jun 2013

#31   10. jun 2013 og hvis din kat sluger tørfodre er det forkerte fodre så skal du finde noget der er støre så den skal tykke det smiley

• morten B
    morten B Tilmeldt:
    jun 2013

#32   10. jun 2013 og som sagt det med smøret er jo ikke noget den skal have hver eneste dag 1 gang om ugen måske mindre dunno hvor meget smør folk spiser men generalt tar det os 1 uge at tømme 1 bakke alle mennesker der har norske skovkatte maincoon eller helligbirmand har mange mange mange knuder i katten lange hård min søster har så været ejeren af den her kat de første 4 til 5 år af dens liv og haft mange hårdknuder efter jeg fik ham har han ikke HAFT 1 Hårdknude det må da sige noget smiley og hun rette ham 1 gang om dagen over det hele og stadig fik han knuder det eneste jeg endrede var smør 1 gang om ugen og siden aldrig haft en knude smiley katten er alså 17 år gammel og løber rundt hver eneste dag leger med ting driller mig slikker på mig hopper op af reoler der næsten er 2 m høje uden problemer siger bare en kat der er 17 år og så frisk så må jeg da have gjordt noget rigtig smiley da en normal kat lever 10 til 13 år i gennemsnit

• morten B
    morten B Tilmeldt:
    jun 2013

#34   10. jun 2013 hvornår har jeg sagt nogle skal har sagt det er hvad jeg syntes smiley

• morten B
    morten B Tilmeldt:
    jun 2013

#36   10. jun 2013 øhm ogggg hvorfor må din kat ikke få salt hvis man må spørge ????? salt i store mænder = skadeligt i små mængder ikke = din kat kan ikke smage sødt kun sure ting = saltet ting derfor katte også slikker på mennesker da vores sved har et stor salt indhold store mænder kan forstyre deres system men der er jo ingen undersøgelser der siger noget. Nogle katte kan være have lactose over for mælk og vil brække det op igen men hvorfor må en kat ikke få smør ? vil jeg da godt lige vide da det giver dem mange timers sjov
    http://www.cat-world.com.au/human-foods-which-are-poisonous-to-cats en liste over ting en kat ikke har godt af og der står da salt men i store mængder

• morten B
    morten B Tilmeldt:
    jun 2013

#38   10. jun 2013 og hvordan kan du sige det er en løgn ???? når en dyrlæge har sagt det modsatte er du læge måske ? men 100 % lægen rev 4 tænder ud på et besøg og sagde det er vådfordre der gør det her katten bruger ikke munden til andet en af sluge maden den stimulere ikke tænderne derfor der gik betændelse i og rådnet bag efter derfor skal man fodre den med tørfodre da det stimulere tænder smiley som sagt i siger det ene jeg siger det andet og HAR OPLEVET det helt modsatte i forhold til jer smiley men den eneste måde at slutte den her diskution på er HVEMs kat lever længeste hvems kat er den sundeste og hvems hjem lugter af kattebæ lige når man træder ind af døren smiley det er nok der man kan slutte det her

• morten B
    morten B Tilmeldt:
    jun 2013

#39   10. jun 2013 og det du siger med salt ikke er godt for en kat salt er heller ikke godt for mennesker men det giver smag og verdens ældeste dame pt siger hun spiser bacon hver dag det er kilden til at hun holder sig som hun gør sååååå jaaaa hvis mennesker ikke må og du stadig lever selv om du spiser salt hver eneste dag hvordan kan det så være klåge åge ?

• morten B
    morten B Tilmeldt:
    jun 2013

#41   10. jun 2013 hehe pus glorien smiley du sikkert ryger og ville ikke kunne lugte om der var ild i dit eget hård men ja af afaring vil jeg mene med min fine næse vil jeg kunne lugte det med det samme og finde frem til kattebakken med bind for øjenen du mener det ene jeg mener det andet smiley

• morten B
    morten B Tilmeldt:
    jun 2013

#42   10. jun 2013 er der undersøgelser der siger katte ikke må eller er det bare lægen der siger det lige som din læge også siger du ikke må få salt ?

• #43   10. jun 2013 Morten måske skulle du skifte grus til dine katte (jeg kan anbefale ever clean) og lade være med kun at fodre tørkost, så kan det være at det ikke lugter sådan hjemme hos dig...
    Jeg fodre kun råt og vådt og har gjort det i ca. 2 måneder nu og jeg kan mærke forskæld. Deres pels er nemmere at holde, de tandproblemmer de 2 af dem havde er i bedring og de har mere energi.
    Jeg kan anbefale dette link, som har samle og oversat engelske artikler:
    http://sashagg.com/katte_raafodring/default.html

• morten B
    morten B Tilmeldt:
    jun 2013

#44   10. jun 2013 hehe hvornår har jeg sagt det lugter hos mig det jo det jeg siger det IKKE lugter her da han får den rigtige kost verdens ældste kat blev 38 år gammel og den levede på asparges, broccoli samt bacon og æg bacon har stor saltindhold burde det ikke slå kattenihjel som i nu siger salt er usundt ? prøver at forklare selv om folk har det rigtige kattekrus så med vådfodret får i kattens bæ til at lugte meget mere og dens tis mere også det er det jeg kan lugte hos folk kan næste altid 99 % af gangen gå ind til folk og se der står vådfodre på bordet til katten har ca 5 kunder om dagen 5 dage om ugen det nok over 500 mennesker om året jeg kommer hos men jeg ved da ikke hvad jeg snakker om smiley i har jo altid ret smiley

• #45   10. jun 2013 Så du har været hjemme ved Momo & Gaia siden du ved der lugter sådan hjemme hos dem?

• Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator

Følger: 17 Følgere: 152 Katte: 6 Emner: 165 Svar: 3.368
    #46   10. jun 2013 """Katte får ikke som mennesker huller i tænderne som følge af karies. Alligevel har tre ud af fire katte en behandlingskrævende tilstand i munden.

Mange katte har problemer i munden enten med tænderne eller tandkødet.
    Ikke mindre end 3 ud af 4 katte skønnes at have en behandlingskrævende tilstand i munden.
    Mange af disse katte har ofte en meget smertefuld lidelse der kaldes for
    ”resorptive læsioner” – en tilstand hvor kattens egne celler nedbryder tænderne.

Tandkødsbetændelsen skyldes plak. Mange tror, at betændelsen skyldes tandsten, men tandsten er blot en følge af tilstedeværelsen af plak.
    Plak er en hvidlig biofi lm og består af bakterier, spyt, celle-rester og restprodukter
    af disse.
    Plakken dannes på tændernes kroner og forårsager en betændelse af tandkødet. Hvis plakken fjernes, forsvinder også betændelsen.
    Men hvis plakken får lov til at blive siddende, breder betændelsen sig ned i tandkødslommen."""
    ------------------------------------------

Dette har ikke noget at gøre med om katte også får vådfoder eller mere vådfoder end tørfoder, da der er en tandsygdom der hedder FORL, som desværre mange katte får. mine havde tandsygdommen "FORL"

Så mine 3 katte har fået fjernet mange tænder, 2 af den har kun hjørnetænderne tilbage og det skyldes ikke at de har fået vådfoder, de spiser mest af tørfoderet, desværre.:-(

Du kan læse om tandsygdomme hos katte her, der blev mine katte opereret hos Specialdyrlæge Jens Ruhnau .

http://www.tanddyreklinikken.dk/

• morten B
    morten B Tilmeldt:
    jun 2013

#47   10. jun 2013 hehe i bliver da ved den første kat der blev aflivet efter 2 år af dens liv der fik trukket 4 tænder ud LEVEDE UDELUKKET PÅ VÅDFODER INDET ANDET den var indekat og fik kun det og skulle aflives 2 år efter hvorfor bliver i ved med at snakke om tør og våd når den kun fik våd og levede 2 år og havede for mange ting og for syg da den KUN FIK VÅD hvordan kan i så sige mig imod når jeg har det helt modsatte fra en læge ?

• morten B
    morten B Tilmeldt:
    jun 2013

#48   10. jun 2013 dam chat smiley

• Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator

Følger: 17 Følgere: 152 Katte: 6 Emner: 165 Svar: 3.368
    #49   10. jun 2013 Morten...fordi du skriver dette:

"""hvad er det i skriver folkens ? vådfoder ? a hvad for noget tror i skal tjekke op på hvad der er i vådfoder da det på ingen måde er godt for en kat det mætter men <b>gir indet andet ud over en masse rådne tænder.""</b>

Tør som vådfoder vil sætte sig som plak, det rigtigste at gøre er at give dem råt kød de rigtig kan gnave i og få brugt deres tænder som de gør i naturen, så det kan rense tænderne, så plak ikke opstår så nemt. smiley

Vådfoderet som feks, Porta 21 eller Applaws er gode kvalitets vådfoder, hvor der er rigtige kød stykker i uden tilsætnings stoffer i mm. smiley

• #50   10. jun 2013 Du kan rolig fodre med vådkost, Anne M.
    Skal jeg følge Mortens Bs argumentation så kender jeg 50+ katte (inkl. mine egne), der primært lever af vådkost og råt uden problemer, dvs. uden at få rådne tænder, dårlige nyrer, dårlig mave, ildelugtende kattebakke osv. Sidstnævnte afhænger også af om man gider investere ikke noget godt kattegrus.

Bare være obs på, at det er af en god kvalitet og ikke indeholder sukker, kunstige konserverings- eller farvestoffer. LUX kan anbefales, og det er prisvenligt. Ellers er der Bozita, Porta 21 og Applaws, som med fordel kan købes på Zooplus.

• #51   10. jun 2013 smiley Birksom har haft dårlige nyretal det meste af sit liv, har de sidste 1 1/2 år haft fine nyretal, efter jeg er begyndt dagligt at fodre med vådkost, morgen og aften, det tørre står fremme altid og han vil ikke spise råt.
    Skulle DET koste ham en tand, ja så hellere det end, at hans nyre går i stykker smiley

Morten jeg mener du må have opdateret din viden, og din egen statistik men 3 katte er lidt tynd smiley

• morten B
    morten B Tilmeldt:
    jun 2013

#53   10. jun 2013 hehe momo&gaia så det i orden at du kalder mig en løgner men når jeg siger DU ER SIKKERT RYGER så siger jeg du 100 % er ryger ? kalder jeg dig løgner nej ? kalder jeg dig ryger NEJ jeg siger du sikkert er ryger prøv at læs igen det nok dig der er mere ubehøvlet ved at kalde en person en løgner

• morten B
    morten B Tilmeldt:
    jun 2013

#54   10. jun 2013 og jettel og drengene siger jeg måske ikke vådt om aftenen = kød ? tror du skal læse igen inden du siger noget

• morten B
    morten B Tilmeldt:
    jun 2013

#55   10. jun 2013 som i kan læse alle steder siger jeg tørfodre hele tiden kød om aftenen = hver aften og smør 1 gang om ugen hvad ved i om store langhåret katte kan se alle jer der skriver har normale små katte har i problemer med pels på samme måde ? ??? nop har i problemet med det er verdens største indekat og skal bruge noget mere indergi ???? nop det har i nok heller ikke med jeres små 5 kg katte jeres katte er normal hus katte maine coon og norske skovkatte er jo store dyr der er vand til at jage i siger 100 % kød i jeres dåser = vådfoder MEN ER I SIKKER ? i har aldrig hørt om hestekød skandalen eller bæ i kager FORDI DET SKER JO IKKE siger bare det i mener er sundt ser ikke og LIGNER IKKE KØD i siger det er sundt men kød på en dåse der holder mere en 1 til 2 uger er det sundt kød ???? SPØRG EN KOK han vil sku da aldrig æde det shit hvordan vil du selv have det med hakkebøffer på dåse der holder 5 år ? vil du æde det efter 4 år og 11 måneder OG HVOR meget NÆRIG OG HVOR godt er det for din krop ? vågn da op KØD PÅ DÅSE KAN SKU DA IKKE VÆRE SUNDT

• #56   10. jun 2013 Morten.

Du har ret i en ting. Det bedste for en kat er rigtig kød, RÅT kød. Gerne kyllinge halse som så renser tænderne.
    Det skal ikke være tilberedt kød for der har du fjernet alle de gode stoffer i kødet som f.eks taurinen.

Meget få folk er klar på at Råfodre og derfor må man give dem alternativer for kattens skyld.

Det værste du kan servere for en kat er foder der indeholder Korn, majs eller andre lette kulhydrater. Som Royal Canin har meget af i deres mad.
    Tørkost renser ikke kattens tænder, det er kiks som værst knaser men så sætter det sig på tænderne i plamager og er med til at danne plaq.

Jeg er ikke fan af at fodre med frabrikats mad men LUX er en af de bedre mærker og laaaaaaaaaaaaangt bedre en tørkost nogenside vil være.
    Hvis man vil få en overvægtig kat til at tabe sig så servere man vådfoder(eller råt) ikke tørkost! Tørkost er McD i forklædning og kan i nogle tilfælde slide tænderne så meget at de skal fjernes.

Vådfoder som indeholder korn, majs og sukker er også McD i forklædning.

I den perfekte verden ville alle katte, ildere og hunde ejere fodre deres kæledyr med rigtig kød knogler og organer og vi ville slippe for alle de "livsstils sygdomme" vi ser hos vores kæledyr(og os selv).
    Men verden er ikke perfekt, mange kan ikke overskue at råfodre fordi de enten ikke har fryse pladsen til det eller har forbier over for bakterier og tror at de vil smitte hele huset med E-colera.

Kan man ikke overskue råfodring så svare vi på bedste maner at man skal huske at give sin kat vådfoder da det er det tætteste du kommer på kød hvis du ikke kan råfodre. <b>Vi foreslår LUX fordi ingredienserne fortæller os at der er 52-58% kød, ingen sukker og intet korn.</b> Mange andre produkter indholder disse lette kulhydrater og kalorier som går kattene overvægtige og ødelægger deres tænder.

Mange fortæller at deres katte klare sig fint på tørkost og aldrig er syge - det er fint nok så er du heldig. Andre som jeg selv ser at min kat bliver tyk, doven, får urinvejsproblemer og tilbagevende tandkødsproblemer indtil jeg ændre deres kost VÆK FRA TØRKOST og over på først god kvalitets vådfoder som LUX også derefter over til Råfodring hvor de får deres naturlige mad og ikke noget fabriksfremstillet McD.

• #57   10. jun 2013 Morten

**** hvad ved i om store langhåret katte kan se alle jer der skriver har normale små katte har i problemer med pels på samme måde ? ??? nop har i problemet med det er verdens største indekat og skal bruge noget mere indergi ???? nop det har i nok heller ikke med jeres små 5 kg katte jeres katte er normal hus katte maine coon og norske skovkatte er jo store dyr der er vand til at jage i siger 100 % ****

Nu har "Janne" " Jette" og jeg altså langhåret store katte...

Ja jeg har 3 huskatte... men har tilgengæld også to store MCO drenge... den ene på 10 kg og en på 7 kg...

Ups... min ene huskat vejer 8 kg... og en anden på 7 kg.... og ja så bette på 5 kg...

Nu er mine katte så heller ikke indekatte.... men fritløbere... ja også mine langhåret MCO... så de har altså brug for noget foder... ud over de de selv fanger...
    Og jeg kan godt love dig for, der er meget pelspleje på så langhåret katte... når de rende ude i mark og skov ...

• #58   10. jun 2013 Norks Skov kat er store... tihi måske nogler er men ikke min....
    Min Norkse Skovkat som har stamtavle og det hele vejer ikke over 5kg! Faktisk vejer han præcis 4,9kg hvilket min ene huskat også vejere. De får masser af mad og han er ikke skind og ben.
    Den anden huskat vejer 5,5kg men skal tabe sig lidt(kan har mulighed for at løbe ude men er for doven)

• #59   10. jun 2013 GH har ret smiley jeg har haft MCO, han var oppe på 10,8 kg før jeg skruede op for mere vådfoder, fra en til 2 gange om dagen, så tabte han på 3 måneder 700 g
    Røde ser måske ikke stor ud, men han er et muskelbundt, og vejer næsten 2 kg mere end Bimsen.
    Røde er den eneste kat jeg har haft som elsker Råt, og det får han, men det bedste alternativ til Råt, når de nu ikke vil have det, er vådt.
    Den ekstra væske hjælper min Bimse Birk, og han drikker ellers gerne men ikke nok.

• #61   11. jun 2013 Jeg tænkte på, når dåsen ikke er åben for, hvor lang tid kan den så holde sig uden at være i fryseren. Kan nemlig godt lide at have nok til dem hjemme, så har købt lidt af et lager? smiley

• #62   11. jun 2013 En uåbnet dåse kan holde sig i laaaaaang tid. Et par år eller så. Det plejer at stå Best føre dato i bunden på dem. smiley

• #63   11. jun 2013 Nå hold da op, så er det da ikke det jeg skal tænkte på, hehe smiley
    Stiller du det så i køleskabet, eller stå det bare fremme et køleligt sted? smiley

• #64   11. jun 2013 Så længe dåsen ikke er åben, står de bare i et skab, bare det ikke er direkte i solen kan den stå hvor som helst.

• #65   11. jun 2013 Tak for svaret! smiley

Kommentér på:
Vådfoder til Maine Coon

Annonce