{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.021 visninger | Oprettet:

Min kat er bange {{forumTopicSubject}}

Hej alle

Håber jeg kan få et råd eller lidt hjælp.. Vores kat fik 6 killinger i oktober 2011, planlagt, her valgte vi at beholde 3 killinger, så vi har 4 katte i alt..
Den ene af killingerne har altid været meget tilbage trukket og nervøs/bange.. Jeg håbede at det hjalp når hun blev ældre, men tværtigmod smiley Hun holder sig meget for sig selv, og nu er hun begyndt at toppes lidt med de andre.. Hvis jeg vil løfte hende op spænder hun i hele kroppen, og kan finde på at hvæse af mig..

Jeg har prøvet forskellige ting som f.eks. at have hende alene inde i stuen, mens de andre er lukket ude i gangen.. Her kan hun godt finde på at komme hen og være kæle og spinder.. Men ligeså snart de andre kommer ind igen, så løber hun ovenpå og ligger sig..
Derfor er jeg bange for at hun måske bliver underkulet af flokken? At hun måske ikke har det godt hos mig, og har brug for at komme et sted hen hvor hun er alene og al opmærksomheden er på hende..
Hvad tænker I?
Jeg vil bare min kat det bedste, og vil bare have at hun har det godt smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.
  • Ophænging af 80’ tv og væg reol 1.299 kr.
  • 2x Radiator der skal genstartes 1.200 kr.
  • Hjælp til at samle skab 490 kr.
  • Reparation fuge i bruser mellem flise og afløbsrist. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Min kat er bange
  • #1   27. mar 2013 Er de neutraliseret?

• #2   27. mar 2013 Hankatten er, tøserne er ikke..

• #3   27. mar 2013 Det ville nok være en god ide for at oprette en mere harmonisk flok at få alle neutraliseret..Fertile hunkatte kan være nogel stride kællinger overfor hinanden og der er kun en førerhun, og hun tæsker alle på sin vej..

• #4   27. mar 2013 Jeg har os selv tænkt den tanke, men kunne bare ikke få det til at passe, når der ikke er noget med de tre andre? Og det er faktisk mest hankatten hun dasker ud efter.. Men det er et godt råd, mange tak smiley

• #5   27. mar 2013 Og kan det også hjælpe på hendes nervøse/tilbagetrukket sind?

• #6   27. mar 2013 Min hankat var meget forstyrret da han boede hos mine forældre (hvor han er født) og vi troede faktisk kun at der var aflivning tilbage, men jeg tog ham alligevel med ud i min lejlighed sammen med hans søster og han er nu den mest harmoniske kat man kan tænke sig..
    Har mulighed for at lade hende flytte ud til en veninde eller søskende for at se om hun falder til ro?
    For min egen kat tror jeg at problemet var at der skete for meget hele tiden og der var for mange katte hvor han var den yngste/mindste..

• #7   27. mar 2013 Det kunne godt være det skulle prøves.. Det er os det jeg har haft lidt i tankerne, at hun ikke rigtig kan følge med de andre.. For hun har været sådan siden hun var "baby".. Mange tak for dit råd smiley

• #8   27. mar 2013 Hvis hendes sind er nervøst, så er der jo ingen garanti, men skade vil det sansynligt ikke, og hendes plads i hierakiet vil nok ikke ændre sig, men harmonien og dynamikken vil klart ændre sig, for hunnerne skal ikke kæmpe om hankattenes gunst mere..
    At det er kastraten du oftest ser hun dasker til, kan hænge sammen med at hun sansynligvis ligger lige over ham i hierakiet, så hun konstant er nød til at fortælle ham han hun er mere end ham..

• #9   27. mar 2013 Der er ikke noget værre end en flok fertile mokker (hunkatte). De er langt slemmere end hankattene. Stort set som børn/teenagere, der hurtigt finder et let offer at mobbe. Så det absolut eneste og langt det bedste du kan gøre for alle dine katte er er at få dem neutraliseret.

• #10   27. mar 2013 Jeg har læst flere steder at det er en rigtig dårlig ide at beholde killingerne i et kuld da mor katten vil (naturligt) forsøge at jagte dem væk.
    MEN det hjælper en hel del hvis de alle er neutraliseret...

• #12   27. mar 2013 Heidi: mange tak for dit svar..

Marianne: ja, det giver meget mening, for det er som om de tre andre rotter sig sammen om hende..

GH: okay, men det er bare underligt at det kun er den ene mormis ikke gider.. For de andre putter hun fint med..

Felis: nej, det har jeg faktisk ikke tænkt på.. Kunne godt være at jeg skulle få det undersøgt så.. Mange tak..
    Tøserne er alle på p-piller, en midlertidig løsning selvfølgelig.. Har nemlig læst om diverse bivirkninger..
    Min sidste løsning ville os at skulle finde et nyt hjem til hende.. For det gør ondt på mig at se hende mistrives:(

• #13   27. mar 2013 Dorte jeg har lige været igennem en tur, hvor jeg troede at der var strid om rang i min flok, men i mandags var jeg til dyrlæge men min store dreng, fordi han viste tegn på smerte her i weekenden, og nu er jeg godt træt af jeg ikke så det før,, min store dreng har rygsmerter, og svær HD i højre hofte smiley så tror pokker han har været sur og på kant med de andre, den lille Røde er bare så god til at se hvornår han skal smutte, så jeg så kun at Manne var på nakken af Birk.

• #14   27. mar 2013 Jette: åh nej, nu får jeg helt dårlig samvittighed.. Håber ikke at det er noget lignede med min Alma:( og hvor synd for din dreng.. Går det så bedre med dem nu? Mange tak for din besked:)

• #16   27. mar 2013 Dorte det fik jeg også, fordi jeg ikke har opdaget noget før, lige nu ved jeg ikke hvordan det ender, det ser ud til at det smertestillende hjælper noget, han skal have glukosamin i længere tid før jeg ved om det hjælper, det håber jeg, for jeg er ikke vild med tanken om så stor en operation, og den er vist også dyre end jeg kan være med på, og jeg mener ikke det er i orden, at have ham på konstant smertestillende, nu og da er ok, men ikke hele tiden, og da han har allergi i forvejen, mener jeg det er vigtigt, at se på hans trivsel.
    Nå det var jo din tråd smiley og dine katte det drejer sig om, jeg håber ikke der er noget, men det kunne jo være rart at vide det, du kunne måske kombinere det hele, altså undersøgelse for smerte og blive fikset, så spare du flere ture til dyrlægen smiley

Kommentér på:
Min kat er bange

Annonce