{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Pasning af katte??
  • #1   31. mar 2013 Hvis du ikke har mulighed for at noget familie eller meget gode venner passer dem, så er der pensioner også til katte. Det bedste du kan gøre er at goggle dem, der ligger i dit område.

  • #2   31. mar 2013 Du kan jo putte dem i pension, men det koster 80-100 kr. pr. kat pr. døgn, typisk med lidt rabat på kat nr. 2, og sandsynligvis også noget rabat for længerevarende ophold, men det løber i hvert fald op i nogle tusinde pr. måned.
    Problemet med at søge hjælp på et katteforum er, at folk jo typisk selv har kat, og det vil ofte være for problematisk at sammenføre kattene med deres egne.
    Kender du ikke selv nogen uden hund/kat, der kunne tage sig af dine katte i perioden? Du må vel også selv skulle låne en seng eller sofa et sted - kan du ikke have kattene med der? Kattene kan sagtens klare sig på lidt plads for en periode.


  • #3   31. mar 2013 Det er ikke optimalt, men jeg har hørt om en kat der var i pension i 3 mdr. - ejeren var i spjældet, så det kan lade sig gøre;)

  • #4   31. mar 2013 Som Pivnu nævner er der ikke ret gode chancer for at finde nogen her, der kan have kattene hos sig. Men en lillebitte promille chance er der da. Jeg var på flere kattefora i en periode, hvor jeg ikke selv havde kat, og da jeg så en annonce, hvor to katte søgte langtidspasning, meldte jeg mig som kattepasser.

    Håber du kan finde et midlertidigt sted, hvor du selv kan bo med kattene, indtil du forhåbentlig får fast bolig. Fx hos venner, familie, eller leje en kolonihave eller lign.

    Det er en tillidssag at få katte passet af fremmede, så hvis du finder et privat "feriehjem" til dem, så se det godt an inden, du overlader kattene dertil.

    (Bl.a. her på KG har jeg desværre læst om ulykkelige historier med pasning hos private).


  • #5   1. apr 2013 Hvis jeg ikke når at finde noget så flytter jeg hjem til mine forældre og der er allerede 2 katte og kender desværre ikke lige nogen der ellers kan tage dem smiley

  • #6   1. apr 2013 Det er stressende ikke at vide, hvor man skal flytte hen med sine katte. Jeg har selv prøvet det engang, og blev nødt til at flytte i en lejlighed, jeg ikke brød mig om, men tag over hovedet skulle vi jo ha'.

    Afhængig af hvor i landet du søger, kan man vist godt være heldig med at finde noget via Boligportalen.

    Jeg håber, du hurtigt finder en rar bolig, hvor du kan have kattene, så problemet slet ikke opstår. Held og lykke!


  • #7   1. apr 2013 Jeg har ikke kat, men stod jeg i samme situation, ville jeg få hunden passet ved en god hunde-kattepension, der har passet ham i kortere tid før.

    Men der er lidt langt for dig, da vi bor i Holbæk. Der er sikkert gode steder omkring København også.

    Rigtig meget held og lykke med det, krydser fingre for du finder en god bolig, hvor kattene kan flytte med.


  • #8   1. apr 2013 Jeg tror din bedste mulighed, men selvfølgelig også en lidt dyr mulighed er en god kattepension, der vil du også efter aftale have mulighed for at komme og besøge dem..
    Det kan selvfølgelig være svært hvis du ikke ved hvor lang tid det drejer sig om, men eneste anden mulighed er vel at sælge kattene eller indlevere dem til et internat, men så får du dem jo ikke igen når du finder en lejlighed og det lyder jo ikke til at det er det du vil..


Kommentér på:
Pasning af katte??

Annonce