{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.912 visninger | Oprettet:

Katte pasning {{forumTopicSubject}}

Hej alle katte elskere

Jeg skal sammen med min familie til Rhodos i sommerferien i en uge. Jeg har en kat som er 9 måneder gammel og han er super sød og meget kælen. Han kender sit navn og kommer når vi kalder. Eller det gjorde han! Vores nabo har nemlig lige fået en lille killing på 5 måneder og hun er simpelthen så fin. Så her på de seneste dage er min kat blevet helt besat af hende! Han er simpelthen så forelsket. Han er begyndt at stå uden naboens dør i håb om at de måske vil lukke deres lille mis ud. Og hvis du ikke lukker op miaver han helt vildt, så vores naboer er blevet nød til at lukke hende ud. De leger egentlig super godt sammen og jeg tror også at de måske har parret sig. Nå men her Idag ville jeg gerne have min kat ind så jeg begyndte at kalde på ham men han kom simpelt ikke. Lige pludselig får jeg øje på ham inde hos naboen hvor han så ligger med deres hunkat helt stolt og de ligger så fint sammen og nusser. Jeg får til sidst lokket ham ud og det skal lige siges at naboen ikke var hjemme da det var og at han kom ind igennem af deres kattelem. Men når jeg nu skal på ferie har jeg overvejet at han kan blive passet hos dem ? Kan det ske at han glemmer hans hjem eller hvad synes i ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Katte pasning
  • #1   16. apr 2016 Er han fertil? Er hun fertil?

  • #2   16. apr 2016 Fertil ? Hvis fertil betyder kastrering så nej! Min kat er ikke kastreret og det er deres heller ikke. smiley

  • #3   16. apr 2016 smiley

  • #4   16. apr 2016 Hvad er der ?

  • #5   16. apr 2016 At lade fertile katte løbe fri og parre sig til højre og ventre tjener ingen. Og da slet ikke katten. smiley

  • #6   16. apr 2016 Det er jeg ked af at du synes men jeg har også haft overvejelser over om han skal blive kastreret eller ikke men det er bare ikke det rette for mig smiley

  • #8   16. apr 2016 Forstår ikke rigtig hvor du vil hen ?

  • #9   16. apr 2016 Det kan godt være, at det er fint for dig. Men hvad med dine naboer? Er de glade for at få overstrintet alt? Er de glade for alle de uønskede vildkillinger, som din hankat bliver far til?

  • #10   16. apr 2016 smiley

    profilbillede
  • #11   17. apr 2016 En ukastreret hankat vil strejfe i sin søgen efter hunkatte i løbetid, som han kan parre. Han kan være væk hele sommeren på denne måde. Pt er han glad for naboens hunkat - hvis de er så gode venner, har de ganske sikkert parret. Når hun ikke er spændende længere, fordi hun er drægtig, vil din hankat gå længere væk for at finde en ny hunkat at parre. Hvis han bliver kastreret, vil han blive meget tættere ved hjemmet.

  • #12   17. apr 2016 I har begge to nogle meget gode pointer men jeg har truffet mit valg smiley

  • #13   17. apr 2016 jeg sagde også at min store han kat ikke skulle under kniven men det fortryd jeg ret så hurtigt da han pissede alle steder der var han ca 1 år da han begynde på det så der røg han under kniven

  • #14   17. apr 2016 Indtil videre er min kat heldigvis ikke begyndt på det. Det kan godt være at overvejelserne kommer op igen.

  • #15   17. apr 2016 Men se tiden an men i det at det er en ude kat er det en god ide

  • #16   17. apr 2016 Men hvad synes du om mit spørgsmål. Har du nogen gode svar ? smiley

  • #17   17. apr 2016 jeg har set og hørt om katte der har fundet nye hjem selv men prøv at snak med naboen om det

  • #18   17. apr 2016 Jeg ville under ingen omstændigheder passe en fertil hankat for nogen, så om naboen vil passe jeres kat, det kan vi af gode grunde ikke vide.

  • #19   17. apr 2016 Tak for svarene smiley

  • #20   17. apr 2016 Jeg ville i hvert fald gøre dem opmærksom på at han kommer ind i deres hus - jeg ville nok ikke være særlig vild med det. Om han er kastrat eller ej, der skal ikke være fremmede dyr i huset.
    Det er jo op til dem om de så vil forhindre det eller ej, men jeg synes du skylder at fortælle dem det smiley


  • #21   17. apr 2016 Strengt taget, er det ikke naboen, der skal forhindre ts kat i at komme ind i hendes hus. Det er ts ansvar at holde katten på egen matrikel.

  • #22   17. apr 2016 Svarene med råd om at kastrere hankatten er givet ud fra tanker på kattens tarv. En hankastrat har et meget bedre liv uden hormonel stress og uforløste drifter.
    At du har besluttet noget andet, fordi det passer dig bedre, lyder egoistisk og kortsigtet. Må vi høre mere om baggrunden for din beslutning om ikke at kastrere din hankat?


  • #23   17. apr 2016 True, men derfor synes jeg stadig hun har en forpligtelse til at oplyse om at hendes kat går ind i deres hus.
    Og ligegyldigt hvad vi skriver, så vil det ikke få hende til at skifte mening. Som du selv skriver dkkorat så er det ren egoisme og uvidenhed. Her skal mere til end fremmede mennesker som pointere hvor utroligt dum, uvidende, selvisk og uansvarlig hun er.
    Jeg synes desuden også at naboen er mindst lige så uansvarlig, så de danner da et skønt par de to. At man ikke kan politianmelde et så horribelt syn på dyr og respekt for andre mennesker er mildest talt latterligt.
    Hvis jeg skulle gøre op hvor meget vi har måttet betale for skader på hus, møbler og diverse fra fritgående fertile hankatte, så ville vi nok tale tusindvis af kroner. Det er i min optik en modbydeligt holdning at have overfor katten og det er bare med til at gøre det endnu sværere for andre at have bare en brøkdel respekt for de katteejere som er sit ansvar værdigt.

    Det er folk som dig Nila M, som synes det er en god idé at drukne kattekillinger eller dumpe dem i en skov uden mad og drikke. Føj siger jeg bare.


  • #24   17. apr 2016 Det er meget muligt at katten vælger at flytte ind hos naboen i stedet hvis han får mad der mens i er på ferie. han betragter det sikkert allerede som en del af han hjem nu.

    men har du plads til alle de killinger der sikkert kommer ud af de to kattes forhold? Der er jo i forvejen hundrede tusinde af katte herhjemme som ikke har noget hjem, så i skal ikke forvente at i kan finde hjem til mere en Max et par stykker. og hvad vil i så gøre med resten af killingerne? aflive dem på ansvarlig vis hos dyrlægen? selv aflive dem med tvivlsomme metoder? smide dem af et sted til en langsom sultedød? Eller mener i at i har plads og råd til de flere hundrede katte som det bliver til i løbet af et par år? Eller er det bare naboens problem fordi han har hunkatten?

    folk herinde kan godt blive ret hårde i tonen når det kommer til fertile katte, for ingen af os kan lide at se alle de killinger som bliver smidt ud hvert eneste år eller som lider langtrukne og smertefulde død ved at folk ikke gider tage ansvar for deres egne dyr. (og drukning af katte er en af de mest modbydelige aflivningsmetoder som folk desværre tyer til)

    kattene har ikke nogen særlig bivirkninger ved neutralisering. hankatten bliver ikke doven eller fed som følge af en kastrering. han vil derimod blive mere kælen, blive mindre aggressiv og bestemt være en bedre kælekat, da han ikke vil tage på tourné hele sommeren på jagt efter hunkatte.
    vil du da gerne bruge penge pengene som en kastrering koster X10 hos dyrlægen på at får lappet ham sammen efter slagsmål, på behandling af bylder efter bid og behandling af katteaids?


  • #27   17. apr 2016 Puhh en lille killing på 5 måneder der måske allerede er gravid, hvor er det trist at læse smiley smiley smiley
    Jeg støtter på ingen måde 2 uansvarlige katte ejere at de ikke vælger at neutralisere deres katte og lader dem parre sig til højre og venstre men det er jo ikke det spørgsmålet går ud på.

    Hvis du vil lade naboen passe din kat så skal naboen give din kat sin mad hos jer og ikke hos naboen for ellers ja så kan din kat meget nemt blive forvirret og ikke vide hvor han bor.
    Men en anden risiko du har er at din kat simpelthen ikke vil være hjemme når i kommer fra ferie for hvis naboens hunkat er drægtig så vil hun sikkert når hun får killingerne jagte hankatten langt væk for at beskytte sine killinger og han vil søge længere væk for at finde en ny dejlig hunkat at parre sig med.


  • #28   17. apr 2016 Et skoleeksempel på 2 som ALDRIG burde have fået et ansvar for nogle dyr. At påtage sig ansvar for andet end dukker KRÆVER at man har evnen /viljen til at sætte sig ind i pågældende levende væsens krav/behov. Denne viden kan så nemt erhverves flere steder på nettet. Alt andet er barnligt, egoistisk, laise fair opførsel.
    http://forsikringtildyr.dk/2015/08/27/neutralisering-af-katte-skal-min-kat-neutraliseres/


  • #29   17. apr 2016 Tænke tænke, oprettet i går, ordvalg/formulering - 17 år, = TROLL

  • #30   17. apr 2016 En af mine venner har to katte. Han har nu over vinteren ufrivilligt fået to nye katte som ingen ved hvor kommer fra. Det er en fertil hun kat med killinger i maven og hendes fertile bror. Så ja katte kan sagtens flytte. Din er jo sådan set allerede flyttet mere eller mindre. Det er så bare kun ind hos naboen lige for denne gang. For at komme tilbage til min ven han skal nu til at have en masse bøvl med de stakkels katte som ikke engang er hans. For hvad pokker stiller man op når man pludselig står med flere katte som hverken er mærket eller neutraliseret. Jeg synes du skal glemme dig selv og tænke meget over om det fører til noget godt på sigt at forøge bestanden af katte hos andre end din nabo nu . Hvad nu hvis din kat laver killinger på en hjemløs hun kat som du ikke ser. Der er folk der kæmper desperat for at redde killinger som uansvarlige mennesker har ladet komme til verden og så der dem er ligeglade med om deres kat forøger bestanden af disse killinger og derved forøger byrden af uønskede katte. Start med dig selv og gør en god ting for kattene og få din han kat kastreret inden den flytter.

  • #32   17. apr 2016 Ja hvis killingerne klare det, for alt kan gå galt med så ung en kattemor.
    Men ellers skal din hankat nok hurtigt sørge for, at et nyt kuld er på vej.

    Ikke fir at dunke dig i hovedet, men med tanke på begge katte ( din og naboens+ det gode naboskab) så bør i begge få jeres katte neutraliserede.


  • #35   17. apr 2016 vend det om

    du behøver slet ikke at få ham passet - han er smuttet inden vi når sommer


  • #37   19. apr 2016 Jeg er spændt på hvad naboen siger til at få killinger flere gange om året - stakkels lille hunkat, hvor jeg glad for at mine hunkatte er neutraliseret og indekatte, så de ikke skal udsættes for de fertile hankatte, der løber omkring

  • #38   20. apr 2016 Tror du naboen vil have killinger - og strinteri i sit hus?

    Desuden kan det være svært at afvænne en kat der er begyndt at stinte - så kastrer den nu og vis ansvar og for den voksende kattebestand.

    Derudover slås fertile hanner - de får bylder og smittes med alverdens sygdomme.


Kommentér på:
Katte pasning

Annonce