Kat vs. hund Kat vs. hund
Hej katte elskere
Jeg har altid undret mig, hvad får en person til at blive katte menneske, frem for hunde menneske ?
Jeg personligt, kan ikke vælge mellem kat og hund, derfor har jeg valgt begge dyr
Hvad er det der har gjort, at netop DU er faldet for katten, og evt. ikke hunden ??
PS. billedet er fundet på nettet, og IKKE mine dyr
jun 2009
Følger: 14 Følgere: 13 Katte: 9 Emner: 6 Svar: 177
vi har haft hund men har nu kun kat, vi er til begge dele, men da min familie sejler meget og vi er til "store hunde" er det ikke en mulighed at have den med og vi vil ikke belæmre vore nabo på 18 år med både at skulle passe vores mange katte, de 2 kaniner, vores høns og så også skulle lufte en hund. Men det ville nok kunne løses med e.v.t en hundepansion men det er ikke noget vi er så glade for. det store problem kommer når vi tager på weekend ture fra fredag til søndag. en hund ville ikke kunne klare sig i så lang tid, men med flere bakker og ekstra mad og vand (og hinandens selvskab) kan kattene klare sig.
Det er jo også nemmere for "ældre" at have kat end hund da den på visse punkter kan klare sig selv.
skønt billede
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 109 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.508
Nåh men hvorfor er jeg mest til katte jeg tror det hænger sammen med at katte er selvstændige væsner, der kun gør hvad der passer dem når det passer dem, præsis som mig selv, hunde er pleasere og afhængige af deres mennesker, man er mere afhængig af en hund end af en kat, man kan ikke forlade sin hund alene hjemme i en hel dag uden at en skal komme og lufte den, katte kan nemt klare sig en hel dag bare der er mad og vand nok så klarer de sig fint og sover bare tiden væk..
Misforstå mig ej, jeg kan godt lide hunde, men ved jeg aldrig selv vil have hund, for det der med at den er lige i "fjæset" på mig hele tiden og skal luftes ligegyldigt vind og vejr, det er bare ikke mig, så foretrækker jeg katten som bare skal have lidt opmærksomhed når det passer den..
okt 2011
Følger: 11 Følgere: 10 Katte: 6 Emner: 32 Svar: 869
Katte er jo et selvstændigt dyr, som ikke er "afhængig" af mennesker, hvor hunden er meget afhængig
Nu nyder jeg bare med, at træne og gå med min mors hund når jeg er der
dec 2006
Følgere: 102 Katte: 2 Emner: 68 Svar: 9.943
Haha, det samme her (bare omvendt).
Jeg plagede om KAT, da jeg var barn, og dét kunne der ikke blive tale om! Jeg tror det var for at få mig på andre tanker, min familie pludselig en dag havde anskaffet en hund. Det virkede faktisk fra dag ét.
Men da jeg blev voksen, fik jeg ved et tilfælde katte, og tja .... jeg kan ikke forklare, hvad det er med de katte.... Elsker dem bare.
nov 2012
Følger: 3 Følgere: 2 Katte: 2 Emner: 29 Svar: 454
Vores liv som det ser ud nu egner sig mest til katte og derfor har vi ikke både hund og kat, men ligeså snart det bliver lidt mere stabilt med hvornår/hvor meget vi er hjemme og hvor vi skal bo, vil jeg SÅ gerne have hund også..
Jeg har ikke fortrudt at jeg fik kat for det har været SÅ godt for mig at have dem selvom tidspunktet ikke var særlig godt..
dec 2007
Følger: 2 Følgere: 5 Katte: 4 Emner: 35 Svar: 532
I dag har jeg det sådan at jeg ville have svært ved at vælge, men måtte vi kun have 1 dyr så blev det hund på trods af. at jeg elsker kattene
jan 2009
Følger: 56 Følgere: 54 Katte: 9 Emner: 22 Svar: 235
Jeg har i flere år ikke vidst hvad jeg skulle svare når folk spurgte mig om jeg mest var til hunde eller katte og det kunne jeg simpehen bare ikke give folk svar på..
Det var en kat der for år tilbage fik mig til se der var noget at "leve for"
Jeg fik min første kat da jeg boede i en plejefamilie som havde en rideskole.. Men hos dem var der både hund og kat..
Jeg havde så 2 katte som var "mine" dem valgte jeg så at få neutraliseret da jeg var blevet så glad for dem og da det var hankatte ville min verden bryde sammen hvis de blev kørt ned fordi de skulle ud at strejfe..
Så de kom til Dr. dyr og fik hele turen..
Da Jeg skulle "flytte" tog jeg de 2 drenge med mig.
Til min 25 års fødselsdag fik jeg så en gave af min bedste veninde som var en lille Golden retriver hvalp..
Jeg nød at skulle til hunde træning 2 gange i ugen og til konkurrencer med ham i weekenderne, jeg lagde rigtig meget arb. i ham og han var bare en rigtig dejlig hund..
Ja og siden da har jeg både haft hund og kat sammen..
Men det er først det sidste halve års tid at jeg faktisk har fundet ud af at SKULLE mit valg være på kun et af dem så ville det nok blive hund..
Jeg ELSKER min katte og der håber jeg ALDRIG jeg ville skulle tage valget..!!
Sorry mit indlæg blev så langt
jan 2012
Følger: 1 Følgere: 9 Katte: 2 Emner: 24 Svar: 429
jun 2012
Følger: 5 Følgere: 4 Katte: 4 Emner: 5 Svar: 12
maj 2012
Følger: 2 Følgere: 64 Katte: 4 Emner: 74 Svar: 9.141
I dag har min datter en lille hund, og jeg kan være sammen med den, bedst når den bliver vasket
mar 2013
Følger: 2 Følgere: 5 Katte: 3 Emner: 15 Svar: 109
Jeg er selv vokset op med hunde. Lige siden jeg har været spæd har der været hunde omkring, og en gang i mellem katte. Men jeg forelskede jeg i katte da min mor anskaffede maine coon, fik et tæt bånd til hankatten, men mor måtte sælge ham, da både min far, og jeg reagerede på ham (allergi) såvel som hunkatten, og så har der ikke rigtig været mere der (omkring 4-5 år siden)
Men da jeg var hjemme ved nogle venner, og så deres katte, mærkede jeg savnet til katten, og kiggede lidt igennem på dba.dk og facebook.dk. Så et billede af Neko, og faldt pladask for ham, og han er bestemt ikke et valg jeg fortryder.
Som skrevet, ville jeg aldrig kunne vælge mellem hund eller kat. Det er dyr, der på hver deres måde gavner min hverdag
maj 2007
Følger: 24 Følgere: 40 Katte: 10 Emner: 141 Svar: 7.112
Der er ikke krav om forsikring
Den skal ikke luftes
Den er ikke så afhængig af om jeg kommer og lufter den
De vimser ikke som mange hunde har det med at gøre
De kan godt være alene hjemme helt naturligt uden at splitte alting ad
mar 2013
Vil nu lige tilføje, at hundene er hvad man gør dem til
ingen af mine hunde får lov til at danse rundt som forvirrede kreaturer
Og hunde kan sagtens være alene hjemme, uden at splitte "alting" ad
Det er bare den rigtige træning det kræves af ejeren
Er man natur menneske, som jeg selv, så er hund klart med til at gøre en tur i en skov, park, eller en almindelig gåtur, med til at gøre det hele spændende
maj 2007
Ja det kan de men ikke naturligt, de skal lære det først..
Jeg har en datter jeg kan lufte i skoven osv. når jeg har overskudet til det..
mar 2013
mar 2012
Følger: 7 Følgere: 8 Katte: 8 Emner: 14 Svar: 243
mar 2013
Sådan er vi jo forskellige.
Er selv blevet bidt flere gange af hunde, men aldrig er jeg blevet bange for dem
jan 2013
Følger: 1 Følgere: 12 Katte: 5 Emner: 10 Svar: 337
Racer jeg overvejer er Coton de tuelar, da jeg bedst kan lide små selskabshunde, som er venlige, ikke gøende og hverken fælder eller lugter.
Og af katte Hellig Birma - blid og venlig personlighed, som samtidig er meget flot.
Synes fordelen for mig at have hund er at man kan tage den med, når man skal på familiebesøg - det kan jeg ikke så godt med kattene, så jeg skal have fundet en kattesitter, der kan passe dem i mit hjem.
maj 2007
Jeg har også været hundeejer, men har ikke kunne overskue det med daglige gåture, et dyr der er 100 procent afhængig af en osv..
Kattene er ikke 100 procent afhængig af mig, det samme med rotterne og hamsteren
jan 2009
De leger og sover sammen (som du kan se på mit billede)
De kan nu godt gø men det er igen man lære dem at stoppe, mine stopper så på komando hvis de gir sig til at gø
De er lære nemme og kræver ikke de lange gå ture hvis man en enkelt dag ikke kan overskue det
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 109 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.508
Så håber jeg da at din familie har det på samme måde, i min husstand ville den ikke gå, mine katte kommer først og der skal ikke en hund ind til dem, samt at jeg er allergisk overfor hund i en sådan grad at jeg får vejrtrækningsproblemer, og det vil jeg altså ikke acceptere i mit eget hjem..
Jeg kan faktisk godt blive lidt irriteret på de hundeejere som mener at det er den største selvfølge at de kan slæbe deres hund med overalt, man skal altså lige huske at spørge først og acceptere et nej..
Den sidste del er ikke rettet mod dig Helle men bare generelt..
maj 2007
jan 2009
Det er jo af respekt over for folk der måske ikke er så vilde med hunde at man spøger..
maj 2012
Følger: 2 Følgere: 64 Katte: 4 Emner: 74 Svar: 9.141
Hun må ikke have hund med til komsammen ved sine søskende
mar 2013
Det er mere min kat der ikke kan sammen med dem.
Neko er stadig ikke blevet gode venner med Chitto, de kan sagtens enes, men Chitto skal altså tæskes i ny og næ
jan 2013
Følger: 1 Følgere: 12 Katte: 5 Emner: 10 Svar: 337
Yvonne: Dejligt at dine hunde og katte kan så godt sammen - det er jo min drøm at få så hamoniske dyr, som ikke lever "som hund og kat" - og nu kan jeg se at min forestilling om cotoner og katte ikke er helt hen i vejret ;O) - jeg tror dog ikke man kan vælge en hvilken som helst katterace....f.eks. siamesere er jo meget jaluox anlagt - men min kærlighed er nu også faldet på Birmaen, som jeg også synes har det rette sind. Min egen huskat, Po, ville helt sikkert også nyde en lille cotonhvalp i huset, for hun har selv et meget åbent og blidt væsen - og måske også Romeo. Romeo vil heller, at jeg kom hjem med en lille hundehvalp end en killing - sikke et hus der var da jeg havde Po med hjem, som 14 - ugers killing !
Min kusine fik en Cane Corso-hvalp og bragte den hjem til sine katte - MCO og hvalpen forelskede sig straks i en af kattene - de er bedste venner og pot og panne altid sammen, selv om han idag er er stor unghund. Det er så dejligt - det er lykken ;O)) Sikke nogle billeder hun gennem tiden har taget og de bliver brugt af Best Freind, og hun har vundet mange fotokonkurrencer med sine harmoniske dyr - også hest/hund. Men nu er det jo ikke derfor jeg ønsker mig dette...
- ønsker bare ro og harmoni i huset og mellem dyrene. Der er da ikke noget mere lyksaligt end at se hund og kat sove i ske sammen..;O) Eller to hunde som nyder at løbe hen af stranden sammen. - Se det er lykke for mig, og der hvor jeg tænker "hvor er livet dog herligt !!" - og nok derfor jeg har dyr.
Kat vs. hund