{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.923 visninger | Oprettet:

Flytte katte-bakken igen? {{forumTopicSubject}}

Hej alle
Jeg havde en lille uge en hund der boede her (min ekskærestes hund - de flyttede efter den uge) - og der påvirkede selvfølgelig Fie ret meget. Så meget at hun en nat kom til at tisse i sengen, da hun ikke turde gå nedenunder hvor hunden lå. Derfor købte jeg en kattebakke og stillede den ovenpå, så hun havde mulighed for at komme på kassen uanset hvor hunden var. Nu er sagen jo den at hunden er flyttet - men Fie vil helst bruge kassen ovenpå! Indtil nu har hun været vant til kun at have kassen nede på toilettet og der har ingen problemer været.

Så spørgsmålet er - kan jeg godt bare fjerne ekstra kassen igen? Eller har jeg skudt mig selv lidt i foden ved at give hende den og skal jeg nu leve med at hun går på kassen heroppe hvor jeg sover?
Fie er udekat, men er inde om natten, derfor hun har sin kasse


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Flytte katte-bakken igen?
  • #1   7. apr 2013 Bruger hun den anden? ELler ville jeg flytte den

  • #3   7. apr 2013 Jeg ville bestem ikke flytte den kattebakke på 1. sal, med mindre du vil have en urenlig kat..
    Katten ved endnu ikke at hunden er væk og ikke kommer igen, så katten føler sig utryg endnu, når der er gået noget tid og hundens duft er forsvundet far huset, så kan du forsøge langsomt at fjerne kattebakken, med langsomt mener jeg at du flytter den 30 cm, max hver anden dag eller lign, indtil du kommer ned ved siden af den anden bakke på badeværelset, hvis katten i processen begynder at blive urenlig så må du gå et par skridt tilbage og begynde forfra..


  • #5   8. apr 2013 Behold begge bakker, hvor de står.
    De fleste katte foretrækker i forvejen at tisse og besørge på hvert sit sted.

    Du skal nok regne med, at hun (måske) først vil benytte sin gamle bakke, når hun er helt sikker på, at hunden ikke befinder sig et sted i nærheden.


  • DJMJ
    DJMJ Tilmeldt:
    feb 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 6
    #6   8. apr 2013 Bare fjern den... Den skal nok finde den anden igen smiley det gør vi altid. Bruger kun bakken når de er syge eller vi kar ny killing i huset.

  • #7   21. apr 2013 Åh.. Jeg har fået længe og tænkt over hvad jeg skulle skrive herinde. Det her var mit første og nok også sidste indlæg herinde..
    Jeg synes det er en lidt ubehagelig tone der bliver svaret i, specielt af Fruen på Godset. Der var nogle omstændigheder der gjorde at hunden skulle være her. Jeg ved godt det ikke er optimalt, men i og med jeg kender min kat og var sikker på hun nok skulle klare det, vurderede jeg at det nok skulle gå. Hun viste på sin måde at hendes grænse var nået ved at tisse i min seng. Jeg skældte på ingen måder ud, og reagerede promte ved at sætte en bakke op til hende..

    Som svar på mit første spørgsmål, så valgte jeg at fjerne kassen - igen fordi jeg vurderede min at min kat kunne klare det smiley Vejret har været så godt at hun har været meget ude, og hun har ikke taget notits af at bakken er væk smiley Hun har ikke så meget som kradset lidt i det hjørne der stod, virker glad og tilfreds og bruger sin bakke nedenunder som hun altid har gjort.

    Det kan godt være min kat er meget speciel og enormt renlig, men her var der i hvert fald intet problem bare at flytte bakken. Det skal siges at jeg var forberedt på at hun kunne få problemer, og havde der været det, havde jeg taget mindre skridt på vejen smiley



Kommentér på:
Flytte katte-bakken igen?

Annonce