Kat der kaster op? {{forumTopicSubject}}
Hej KG
Jeg har et spørgsmål vedrørende Tjalfe..
Her den sidste månedestid har han kastet op 3 gange (kan selvfølgelig ikke vide, om han har gjort det, andre gange hvor jeg ikke har været hjemme. Hvis katte spiser det igen, som hunde gør?)
Men han har ikke umildbart ændret adfærd. han snakker lige så meget som han plejer, spiser, drikker, leger, putter og skal nusses.
Har dog opdaget at han har tabt sig (nok ca. 6-8 måneder siden jeg har haft ham på vægten sidst). men mener der at han vejede omkring 6,5kg. og i dag vejer han 5,5kg. Men der er også skiftet foder siden, ved ikke om det måske kan være årsagen. dertil skal det lige siges at han aldrig har været tynd og er det heller ikke nu, selvom han har tabt sig..
Men tilbage til hans opkastning..
I dag gjorde han det ca. 5-10min efter jeg fylde madskålene op med tørfoder og mener jeg kan mindes at sidst havde jeg lige gjort det samme, (de har mad 24/7, men han Tjalfe siger til hvis han synes der skal mere i), så tænker om det måske "bare" kan være fordi han simpelthen spiser for meget for hurtigt?
Håber der er nogle der kan komme med nogle svar og selvfølgelig har jeg tænkt mig at hvis det fortsætter bliver dyrlæge kontaktet..
jul 2012
Følger: 3 Følgere: 26 Katte: 1 Emner: 65 Svar: 1.075
jan 2011
Følger: 10 Følgere: 9 Katte: 7 Emner: 17 Svar: 415
Hvis det er fordi han spiser for hurtigt har catit -senses foderlabyrint kan købes bla. På zooplus.dk
Mine elsker den, og det er o'malley's fortrukne madskål herhjemme
apr 2012
Følger: 5 Følgere: 3 Katte: 2 Emner: 1 Svar: 33
Følger: 17 Følgere: 152 Katte: 6 Emner: 165 Svar: 3.370
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 109 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.508
Og nej katte spiser ikke deres opkast..
Men om det er fordi han spiser for hurtigt eller en hårbolle der genere, det er jo så det, hvis det er fordi han spiser for hurtigt vil det gerne være mad der kommer op, er det pga en hårbolle så er det oftest klart/ guligt væske der kommer op..
Hvis han har en tendens til at spise for hurtigt så køb sådan en foderlabyrint som Camilla har et billed af, sådan en har jeg også til min kat som spiser rub og stub hvis hun får mad i en skål, den købes bla. på zooplus: http://www.zooplus.de/shop/katzen/katzenspielzeug/katzenspielzeug_intelligenz/229878
Hvis det er pga hårboller så kan det som Janne siger være en god løsning med kattemalt, mine 2 fælder rigtig meget i øjeblikket og får derfor kattemalt hver 2. -3. dag, for ellers sidder de begge og hoster og kaster op, de har også kattegræs som de ogsågår og spiser af for at afhjælpe hårbollerne..
jan 2012
Følger: 1 Katte: 2 Emner: 7 Svar: 26
Har også tænkt på at købe sådan en foderlabyrint, ved bare ikke om min hunkat Pjevs gider sådan en. Vi har en bold hvor vi putter noget foder i og den har vi haft i et halv år og hun har overhovedet ikke vist interesse for den hvorimod Tjalfe ELSKER den. Men det kunne jo måske være et forsøg værd at prøve nogle ting hvor de skal arbejde for maden..
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 109 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.508
Men vil sige det sådan, foderlabyrinten koster lige omkring 120 kr og hvis de ikke gider den, så tror jeg ikke du vil få nogle problemer med at sælge den til en anden
jan 2011
Følger: 10 Følgere: 9 Katte: 7 Emner: 17 Svar: 415
Men synes det gik hurtig med at finde ud af den, og som sagt tømmer o'malley først den, os selvom der er mad i de andre skåle, jammer han indtil der kommer mad i den igen.
jan 2012
Følger: 1 Katte: 2 Emner: 7 Svar: 26
Kat der kaster op?