{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.289 visninger | Oprettet:

Søger hjælp omkring sammensætning af 4 katte. {{forumTopicSubject}}

Hej alle katteglade

(Teksten er lang)

Jeg Søger all den hjælpe jeg kan.
Mit problem er;
Jeg har selv 2 katte, hvoraf den ene er en kastreret hankat der er van til andre katte og hunde (Felix), den anden er en steriliseret hunkat som ikke er van til andre dyr end Felix (Nala)

Jeg har sagt ja til at hjælpe min søster med at passe hendes to katte i en perioede, da hun står og skal flytte og derfor ikke lige kan have dem.

Hendes katte består af en 8 år gammel hunkat, ikke stereliseret men på p-piller.(Florine)
Den anden er en hankat på lidt under et år, kønsmoden, men ikke kastreret. (Elliot)

Vi har i dag fået de to katte herhjem og hun var her så i nogle timer for at se om det ville gå mellem dem alle.
Det gik sådan nogenlunde, hunnerne var meget agressive i deres sprog, men der var ingen tegn på andre problemer.
Hannerne kunne fint hilse på hinanden og de går fint sammen uden problemer.

Da min storesøster tager hjem efter et par timer, nægter Florine at sige farvel og da hun nærmer sig hende giver Florine tegn til at skulle til at slå ud,
Elliot siger fint farvel og der er ingen problemer der.

- Så går der nogle timer hvor alle katte ligger og sover,
Hver gang Elliot nu nærmer sig Nala eller Florine hvæser de af ham og gør tegn til at slå,

Elliot bliver ikke bange men går bare stille væk og kommer hen og snakker meget med min kæreste og jeg.

Nu - lidt tid senere sker det så.
Dilemaerne:
1. Florine er gået på badeværelset hvor vi ikke engang må gå ind så vi kan ikke komme på wc hun væser af os og da jeg ville til at sætte mig slog hun ud efter mig.
Vi aner ikke hvad vi skal gøre, da min storesøster ikke har taget nogle ting med de er van til og kender,
Vi ville gerne vi kunne komme på wc og at hun ikke slår ud efter os eller kattene, (da kattebakkerne er derude også)
2. Min egen Nala ligger og stirre efter Elliot og hvæser bare han er inden for 3 meter at hende. (vi bor i lejlighed)

Så jeg efterspørger nogle ting man kunne gøre for at berolige de to hun katte, så vi kan snakke med dem igen eller så de ihvertilfælde ikke går hen og dræber hinanden.

3. Elliot: da jeg sad med ham for lidt tid siden trak han efter vejeret på en meget underlig måde og hver gang jeg rørte hans hale pev han.
Jeg tror han er blevet bidt men han er nu flygtet og hverken min kæreste eller jeg kan komme til ham. smiley

Håber virkelig der er nogle der kan hjælpe mig

Jeg er jer så dybt taknemelige bare hvis i vil prøve.
ps. hvis der er spørgsmål så stil dem hellere end gerne.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Søger hjælp omkring sammensætning af 4 katte.
  • #1   28. apr 2013 1. Hvor længe skal du passe kattene ??
    2. Hvor mange kattebakker har du ??
    3. Har du mulighed for at lukke kattene hver for sig ??
    4. Er din søster villig til at betale for at den unge han bliver kastereret hurtigst muligt, samt hunkatten ??

    Den lille Elliot lugter af hankat... han er en "farlig" for hunkattene, i deres øjne...
    Og det vil forsætte så længe han ikke er kastreret.

    Alle kattene er utroligt stresset, så de "overreagere" ved at angribe...

    Mit råd vil være at lukke de nye katte ind i et rum for sig selv i et par dage.... og så lade dem vænne sig til lyde og lugte.... byt kattebakkerne rundt en gang om dagen... så de kan vænne sig til lugten af hinanden...
    Køb en Feliway... som kan berolige dem.... men vigtigst af alt så skal de neutraliseres!



  • #2   28. apr 2013 Tusinde tak for dit hurtige svar,
    Min søster har først råd til at få hanen kastreret i den nye månede, men jeg kan snakke med hende om at få det gjort hurtigst muligt.
    Vi har kun badeværelset vi kan lukke dem ud på, men jeg vil prøve det som du skriver.
    Min søster har en kattebakke med hjemme fra og vi havde en i forvejen.
    Jeg ved ikke hvorlænge de skal passes men hun siger det nok er omkring 3 måneder.


  • #3   28. apr 2013 Og så kan du godt bede din søster om at aflevere alle deres ting.... så de kan føle sig lidt hjemme...

    Nu har i vel aftalt at hun afholder alle udgifter til sine katte, så der ikke er noget at blive uenige om ???


  • #4   28. apr 2013 Ja det med udgifterne er vi helt enige om, hun betaler mad og grus så længe hendes katte er her, selvom vores også bruger det, så er det jo også en måde hun kan sige tak for hjælpen på.
    Jeg skal snakke med hende i aften og vil sige til hende hun må få lavet en aftale med en dyrlæge hurtigst muligt og at de skal have deres ting for at kunne føle sig lidt hjemme-

    Hendes undskyldning da hun var her for ikke have taget det med var at:
    Så kunne hendes katte afvænne sig det så hun kunne få nyt i den nye lejlighed,

    - jeg troede hun ville tage nogle ting med de var glade for.


  • #5   28. apr 2013 Du skal jo regne med at alle katte har fået lidt af et chok... og det tager tid at komme over...

    Den lille dreng kan jo godt få trang til at markere sit område nu... så han begynder at strinte... så det er vigtigt at han bliver snippet hurtigt inden han ødelægger dit hjem smiley


  • #6   28. apr 2013 Når ja, det havde jeg ikke lige tænkt over smiley
    Men havde tænkt det ville tage lidt tid, men vil helst ikke at nogle kommer tilskade.


  • #7   28. apr 2013 Katte er tåler ikke ret godt forandringer... så det er vigtigt at der er noget de kan genkende smiley

    Husk endelig at købe Feliway smiley


  • #8   28. apr 2013 Ja det vil jeg huske smiley jeg skynder mig at ringe til min søster smiley og tusinde tak for dit svar smiley nu giver det hele meget bedre mening og giver mening hvorfor Florine ikke er helt så aggresiv overfor vores hankat smiley

  • #9   28. apr 2013 Jamen det var da så lidt smiley

    Har selv 5 sammenførte hankatte....


    Har din søster slet haft problemer med den gamle hunkat og den nye dreng ????



  • #10   28. apr 2013 Ja egentligt har jeg ikke noget at tilføje for G. H har jo svarret..

    Men jeg har et enkelt spørgsmål, for du skriver at din søster vil snippe hankatten, men du skriver intet om hunkatten, som jo er den der er mest aggressiv..

    Nu er det så jeg vil spørge, hunkatten er 8 år, og på p-piller.. Er din søster slet ikke klar over hvilken risiko det er at give p-piller?? Og jeg må formode at det er i ret lang tid at den har fået p-piller.. Og er din søster og du ikke bevidste om at p-piller kan have en vis indvirkning på hunkattens sind, det er ikke unormalt at hunkatte på p-piller er ret så aggressive..

    Det er slet ikke for at klandre dig eller din søster noget, men mere for at give jer en forståelse for hvorfor hunkatten måske har det temperment den har, men der må vel have været en årsag til at hun vælger at holde sin hunkat på p-piller i 8 år..

    Syntes du og din søster skal læse lidt om p-piller og deres indvirken på katten:
    (link fjernet)


  • #11   29. apr 2013 Tak for svaret, linket er nu sendt til hende. Selv er jeg dybt modstander af p-piller.
    Da jeg kender bivirkningerne, jeg har også selv fået min egen steriliseret smiley
    Min søster svare: at det er derfor hun ikke skal være på det mere når Elliot er blevet kastreret smiley
    Hun er indekat så hun ser ingen grund til det så smiley


  • #12   29. apr 2013 Vi valgte natten over at kun have hendes kat på badeværelset, og det er indtil videre gået godt, nala er stadig sur men torsdag skal Elliot kastreres og så håber vi alt går vel.
    Florine er faldet til ro ude på badeværelset og gemmer sig ikke mere, nu kan vi snakke med hende uden problemer smiley
    - min søster siger det er første gang hun på under en dag selv opsøger nye og acceptere dem.
    Så det er vel fremskridt
    Efter en stille nat er Elliot kommet frem og vil gerne snakke lidt engang i mellem smiley
    Meen nala er stadig ikke helt glad for ham smiley


  • #13   29. apr 2013 Din søster ligger bare op til problemer for sig selv, og lige nu er det dig som skal leve med problemerne smiley

    Hvad hvis kattene slet ikke kan finde ro, hvad gør i så?? De kan blive syge af konstant stres.


  • #14   29. apr 2013 Læs lige inlæget ovenover dit smiley ved ikke om du nåede at se det

  • #16   29. apr 2013 Sascha:

    Jeg syntes det er fint at hun vil stoppe p-piller, men der er bare også en stor risiko ved at lade hunkatten forblive fertil, og da hun er 8 år er risikoen for at hun allerede har dannet cyster på æggestokkene forøget..

    Men risikoen for livmoderbetændelse er stor når man lader en hunkat gennemgå løbetid efter løbetid uden parring, den homonpåvirkning som løbetiden har hunkatten kan gøre den bims og aggressiv, den kan begynde at strinte ligesom en hankat, og hun risikere at gå i konstant løbetid...
    Normalt går en hunkat i løbetid hver 20-25 dag med en varighed på ca 1 uge, men uden parring er der en risiko for at der ingen pauser bliver i løbetiden og hun bare vil være i løbetid altid, synd for katten...

    Jeg håber din søster ombestemmer sig og lader hunkatten sterilisere samtidig med hankatten, måske kan hun få lidt rabat ved at aflevere dem begge samtidig..


  • #17   29. apr 2013 jeg vil egentlig ikke bidrage med så meget for jeg er helt enig med de andre, men måske kunne du kopiere disse svar så din søster kan læse hvad der bliver skrevet ??

    held og lykke med det hele smiley


  • #18   29. apr 2013 Sascha du har ret jeg nåede ikke, at se dit indlæg smiley

    Jeg håber din søster også vil fikse pigen smiley for det er den jeg mener vil give problemer, som Heidi beskriver, men godt den lille herre bliver ordnet smiley

    Dejligt du har fundet en løsning der fungere for kattene, så må vi håbe det også fungere for jeg mennesker smiley
    Jeg hader lukkede døre lige så meget som mine katte smiley


  • #19   20. maj 2013 Heej alle, har ikke lige haft tid og overskud til at få svaret før nu, pga personlige forhold.
    Men jeg vil gerne sige jer tusinde tak for jeres hjælp. Vi fik den lille hankat kastreret meget hurtigt efter i svarede herinde, smiley
    Og det har hjulpet på rigtig meget, nu har alle 4 katte det godt sammen smiley

    Selv den sure hunkat på 8 år, som min søster fortalte ikke var legesyg, løber efter boldene (min kæreste og jeg sætter os nogle gange på gulvet med de bolde vi kan finde, og kaster dem frem og tilbage smiley )

    Vores Nala og min søsters Elliot er bare blevet bedste venner og leger super godt sammen smiley

    og genneralt er det bare blevet super,
    Da vi fik min søsters katte herhjem var deres pels helt rug og rigtig klam at klappe, men nu er de næsten så super bløde som vores egne katte smiley vi ved ikke om det er trygheden der gør at de nu bedre kan pleje sin pels, eller om det er det mad vi fodre dem med smiley


    profilbillede
  • #20   20. maj 2013 Sikke en dejlig opdatering Sascha..
    Hvor godt at høre at der er harmoni i det lille hjem og i flokken..

    Det med pelsen kan være en kombination af at de har været stressede hos din søster og nu fundet ro og harmoni og så at den mad de måske får nu er bedre til pelsen end den de fik før..


  • #21   20. maj 2013 Det andet hun plejer at fodre dem med, siger hun at hun har fået anbefalet til maicoon med lang pels og skulle være godt mod hårbolde smiley

    Men selv er jeg lidt stolt af hvordan det går, for jeg tror også det gør meget at min kæreste og jeg har hånteret det som vi har smiley
    - Meeen ville ikke kunne gøre det uden hjælp fra jer dejlige katte ejere, tusinde tak for hjælpen smiley


  • #22   20. maj 2013 Glade for at vi kunne hjælpe og det samtidig virker det vi råder smiley

    Muligt at hun har fået anbefalet maden med den har åbenbart jo ikke været god nok..
    Og det er jo også ligegyldigt, når du kan se hvor fin en pels de har hos dig..


  • #23   20. maj 2013 Tak for opdateringen smiley

    Skønt at det er lykkedes for jer og kattene smiley ... Det bliver da super hårdt at skille dem ad igen.....


  • #24   20. maj 2013 Ja det har vi også snakket om min kæreste, meeen vi har ikke plads til 4 katte i for længe i denne lejlighed smiley
    Men det virker til alle har det godt,
    - de to små legede lige fangeleg, elliot fangede nala i et spring over en taske, så de væltede ned i tasken og fik den væltet hen i deres vandfontæne og Nala blev så lige vasket i den smiley

    Her er lige et billede at hende den sure;
    ps. jeg tror det er blitzen der giver hende det blik, hun så mere glad ud inden jeg tog billedet smiley



    profilbillede
Kommentér på:
Søger hjælp omkring sammensætning af 4 katte.

Annonce