{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
835 visninger | Oprettet:

På prøve ?? {{forumTopicSubject}}

Jeg ser ofte og rigtig meget lige nu, at folk (på FB) får katte der skal videre formidles/bortgives/sælges på prøve.

Min overbevisning er at en kat overhovedet ikke har godt af at være på prøve i et nyt hjem... måske tilbage til tidligere ejer... og så ud i en ny prøvetid.

Hvad tænker i om det ???

Og i så fald hvor lang tid vil man lige give katten.... i nogle tilfælde mener folk at en weekend er nok, for at se om gamle og ny kat kan sammen.

Min overbevisning er at en kat skal have min. 3 mdr. for at falde til i et nyt hjem... især med andre katte.

Hvad tænker i om det ???

Er det den rigtige vej at gå, for at sikre sig at katten kommer til det rigtige hjem ???

Eller er der andre måder man kan gøre det på ???

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  På prøve ??
  • #1   30. apr 2013 Jeg mener bestemt ikke det er den rigtige vej frem hvis det drejer sig om sammenføring af katte og man så vil have en kat på prøve for at se om det går..

Mine 2 har nu været sammen siden september og de bliver aldrig perlevenner, men har lært at acceptere hinanden til en vis grænse, så en kan kun sige at en weekend langt fra er nok..

Derudover så er katte jo vane dyr så hvis en kat bliver kastet fra det ene hjem til det andet på prøve så vil jeg mene det bliver en meget forvirret og fustreret kat, den bliver stresset og det er virkelig synd for katten..

• #3   1. maj 2013 Klart at en kat ikke har godt af at rakke rundt til forskellige hjem på prøve. Men hvis det virkelig ikke går med de(n) katt(e), men har i forvejen, så er ingen tjent med at man beholder katten, og så synes jeg det er godt, at man har en aftale om retur.

Jeg ville slet ikke selv kunne holde ud, at levere en kat tilbage, der først er kommet inden for døren (og alene af den grund kommer der heller ikke flere katte til huse her). Og jeg kunne heller ikke holde katteballade ud i 3 måneder - og ville heller ikke byde mine katte det.

Jeg har også før anbefalet brugere her på KG at levere en kat retur - ret hurtigt endda, hvis første kat har reageret så voldsomt over for den nyankomne, at det efter min vurdering ikke har tegnet til at blive en vellykket sammenføring. Synes simpelthen det er synd at udsætte katte for stress i månedsvis.

• #4   1. maj 2013 Jamen jeg er helt enig med jer (Lotte & Heidi )

Men hvorfor/hvornår pokker er man begyndt på at sætte katte på prøvetid... Det er først noget jeg er begyndt at lægge mærke til sådan inden for det sidste 1/2 år... og folk gør det gerne....

Men i min verden er det bare så meget mod kattens "natur" at flytte sådan rundt .

Jeg har jo selv sammenført 5 voksne "genbrugs" katte.... sådan ce med et års mellemrum... og det har da aldrig strejfet mig... at man "bare" kunne have dem på prøve...
    De har valgt mig og omvendt... så det kunne aldrig komme på tale.

• #5   1. maj 2013 Tinka

Det er bare min personlige erfaring, at mine katte først er faldet ordenlig til efter 2-3 mdr.... og der er kommet orden i rangorden smiley

Dog har jeg aldrig haft de vilde slagsmål i mellem dem eller stress ... så måske det er derfor jeg ikke har opgivet smiley

• #6   1. maj 2013 Min Røde har haft anden ejer da han var killing, i hele 5 dage, sammen med en anden kat samme sted fra, men kom tilbage til opdrætteren, og var der til jeg købte ham.
    Min datter har hund, og den opdrætter har livs lang tilbage købs ret, på alle hendes hvalpe, da hun ønsker, at vide hvor hendes hunde er og at de ikke bare sælges videre, de er jo også normalt fertile.
    Jeg har også haft kontrakt på mine katte, at de ikke måtte videre sælges uden, at opdrætteren har fået det at vide.
    Jeg ville da også først og fremmest gå til opdrætteren hvis en kat ikke kunne falde til her, nej de er ikke færdig med at falde til efter 14 dage, men det er da en indikator på om katten kun er på tålt ophold eller den har et hjem hvor den føler sig tryk.
    Jeg tør ikke tage en ny kat/killing ind, så længe Birk stadig er her, nu jeg har set hvor meget stres skader ham, og det var endda en kat han kendte og havde boet sammen med i 4 år, så nej det ville ikke være retfærdigt over for ham eller en ny kat, heller ikke selv om det var på prøve.

• #7   1. maj 2013 Jeg er enig i at, det bedste vil være at levere katten tilbage hos opdrætter, hvis det nu ikke går. Samtidig er jeg også bange for at hagen ved at kunne have katten på prøve, er at folk reelt ikke giver sig tid nok, da man jo altid bare kan levere tilbage.

• #9   1. maj 2013 Hvis jeg skulle have haft Lion "på prøve" så havde jeg da ikke haft ham mere!
    Det tog det meste af et år at få dem til at enes (sådan nogenlunde)..
    De har stadig deres ture her efter to år, men sådan generelt har de det fint nok sammen, de kan sagten ligge og sove sammen i en stor klump.
    Problemet opstår når de får øjenkontakt, så er der en der får en lussing og så er den skid slået.
    Og så kan Lion godt være en "pain in the ass" hvis man spørger Misse smiley
    Han render tit efter hende og hun HADER det!
    Men så hvæser og sprutter hun lidt af ham og så går han igen smiley

• #10   1. maj 2013 smiley Hahaha Lotte det lyder lidt som mine 2 smiley

Smilla syntes også det er sjovt at løbe efter Tøsen, det giver nogle hvæs og brummen samt til tider en lussing, så hvis du spørger Tøsen så skulle Smilla sendes et sted hen hvor kragerne vender, men sjovt nok så bliver Tøsen også sur på Smilla hvis hun undlader at hilse godmorgen på hende, så jeg kan ikke helt blive klog på hvor meget hun disliker den lille fis smiley

Og så længe Smilla ikke irritere Tøsen så er der ingen problemer, men Smilla kan godt lide at spille lidt op til Tøsen, jeg tror det er for at få hendes opmærksomhed smiley Men det har så også taget omkring 3-6 mdr for at Tøsen ikke knurre af Smilla så snart hun ser hende, nu ignorere hun blot den lille fis så godt som det nu lader sig gøre smiley (hun er ikke nem at ignorere)

• #11   1. maj 2013 G.H

Jeg ved ikke lige hvornår det er blevet in at have katte på prøve, jeg har også godt set det rundt omkring, men jeg syntes det er en meget uheldig tendens, katte falder ikke lige så let til som hunde, katte skal helst have vante rammer som er nogenlunde forudsigelige, ellers bliver de nemt stresset, nogle mere end andre..

• #12   1. maj 2013 Jeg kan så lige fortælle at jeg fik mig lidt blandet ind i en ting igår på FB....

En person havde købt en hunkat (race) 4 timer efter på hendes væg blev der slået op med store bogstaver ... At hvis der ikke var nogen der kom og købte den lorte kat NU ... så blev den smidt ud... for hun var så pisse træt af at den slåssede med hendes hankat!!

Den status løb hurtigt rundt og katten har vist et nyt hjem fra idag.

Et andet eks. En ung pige vil af med hendes urenlige hankat ... hun magter det ikke mere da hele lejligheden stinker... hun havde prøvet alt... nååå ja han var ikke lige kastereret fordi han var så smuk og dyrlægen havde også sagt det var synd når han kan lave så smukke killinger .... en blandings kat...

Rigtig mange mennesker skriver hun kan beholde katten hvis hun får den neutraliseret.... men nix.... og lige pludselige melder der sig en anden ung pige sig... som skal have hankatten på prøve... for at se om hendes fertile hunkat kan sammen med ham.... JaJa i ved vist godt hvad jeg tænker smiley

• #14   1. maj 2013 Uhh de 2 eksempler du skriver der G.H dem kan jeg kun klikke "syntes ikke godt om" smiley

Det er da utroligt hvad folk ikke sætter sig ind i inden de får kat, jeg græmmes smiley

• #15   1. maj 2013 Pyha smiley - endnu en grund til at jeg ikke skal på facebook. Det er godt nok dybt forstemmende læsning smiley

Kommentér på:
På prøve ??

Annonce