På prøve ?? {{forumTopicSubject}}
Jeg ser ofte og rigtig meget lige nu, at folk (på FB) får katte der skal videre formidles/bortgives/sælges på prøve.
Min overbevisning er at en kat overhovedet ikke har godt af at være på prøve i et nyt hjem... måske tilbage til tidligere ejer... og så ud i en ny prøvetid.
Hvad tænker i om det ???
Og i så fald hvor lang tid vil man lige give katten.... i nogle tilfælde mener folk at en weekend er nok, for at se om gamle og ny kat kan sammen.
Min overbevisning er at en kat skal have min. 3 mdr. for at falde til i et nyt hjem... især med andre katte.
Hvad tænker i om det ???
Er det den rigtige vej at gå, for at sikre sig at katten kommer til det rigtige hjem ???
Eller er der andre måder man kan gøre det på ???
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 109 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.508
Mine 2 har nu været sammen siden september og de bliver aldrig perlevenner, men har lært at acceptere hinanden til en vis grænse, så en kan kun sige at en weekend langt fra er nok..
Derudover så er katte jo vane dyr så hvis en kat bliver kastet fra det ene hjem til det andet på prøve så vil jeg mene det bliver en meget forvirret og fustreret kat, den bliver stresset og det er virkelig synd for katten..
dec 2006
Følgere: 102 Katte: 2 Emner: 68 Svar: 9.943
Jeg ville slet ikke selv kunne holde ud, at levere en kat tilbage, der først er kommet inden for døren (og alene af den grund kommer der heller ikke flere katte til huse her). Og jeg kunne heller ikke holde katteballade ud i 3 måneder - og ville heller ikke byde mine katte det.
Jeg har også før anbefalet brugere her på KG at levere en kat retur - ret hurtigt endda, hvis første kat har reageret så voldsomt over for den nyankomne, at det efter min vurdering ikke har tegnet til at blive en vellykket sammenføring. Synes simpelthen det er synd at udsætte katte for stress i månedsvis.
okt 2011
Følger: 5 Følgere: 6 Katte: 10 Emner: 53 Svar: 1.405
Men hvorfor/hvornår pokker er man begyndt på at sætte katte på prøvetid... Det er først noget jeg er begyndt at lægge mærke til sådan inden for det sidste 1/2 år... og folk gør det gerne....
Men i min verden er det bare så meget mod kattens "natur" at flytte sådan rundt .
Jeg har jo selv sammenført 5 voksne "genbrugs" katte.... sådan ce med et års mellemrum... og det har da aldrig strejfet mig... at man "bare" kunne have dem på prøve...
De har valgt mig og omvendt... så det kunne aldrig komme på tale.
okt 2011
Det er bare min personlige erfaring, at mine katte først er faldet ordenlig til efter 2-3 mdr.... og der er kommet orden i rangorden
Dog har jeg aldrig haft de vilde slagsmål i mellem dem eller stress ... så måske det er derfor jeg ikke har opgivet
maj 2012
Følger: 2 Følgere: 67 Katte: 4 Emner: 75 Svar: 9.174
Min datter har hund, og den opdrætter har livs lang tilbage købs ret, på alle hendes hvalpe, da hun ønsker, at vide hvor hendes hunde er og at de ikke bare sælges videre, de er jo også normalt fertile.
Jeg har også haft kontrakt på mine katte, at de ikke måtte videre sælges uden, at opdrætteren har fået det at vide.
Jeg ville da også først og fremmest gå til opdrætteren hvis en kat ikke kunne falde til her, nej de er ikke færdig med at falde til efter 14 dage, men det er da en indikator på om katten kun er på tålt ophold eller den har et hjem hvor den føler sig tryk.
Jeg tør ikke tage en ny kat/killing ind, så længe Birk stadig er her, nu jeg har set hvor meget stres skader ham, og det var endda en kat han kendte og havde boet sammen med i 4 år, så nej det ville ikke være retfærdigt over for ham eller en ny kat, heller ikke selv om det var på prøve.
sep 2012
Følger: 2 Følgere: 1 Katte: 2 Emner: 1 Svar: 25
okt 2007
Følger: 7 Følgere: 60 Katte: 1 Emner: 144 Svar: 4.145
Det tog det meste af et år at få dem til at enes (sådan nogenlunde)..
De har stadig deres ture her efter to år, men sådan generelt har de det fint nok sammen, de kan sagten ligge og sove sammen i en stor klump.
Problemet opstår når de får øjenkontakt, så er der en der får en lussing og så er den skid slået.
Og så kan Lion godt være en "pain in the ass" hvis man spørger Misse
Han render tit efter hende og hun HADER det!
Men så hvæser og sprutter hun lidt af ham og så går han igen
jan 2012
Smilla syntes også det er sjovt at løbe efter Tøsen, det giver nogle hvæs og brummen samt til tider en lussing, så hvis du spørger Tøsen så skulle Smilla sendes et sted hen hvor kragerne vender, men sjovt nok så bliver Tøsen også sur på Smilla hvis hun undlader at hilse godmorgen på hende, så jeg kan ikke helt blive klog på hvor meget hun disliker den lille fis
Og så længe Smilla ikke irritere Tøsen så er der ingen problemer, men Smilla kan godt lide at spille lidt op til Tøsen, jeg tror det er for at få hendes opmærksomhed
jan 2012
Jeg ved ikke lige hvornår det er blevet in at have katte på prøve, jeg har også godt set det rundt omkring, men jeg syntes det er en meget uheldig tendens, katte falder ikke lige så let til som hunde, katte skal helst have vante rammer som er nogenlunde forudsigelige, ellers bliver de nemt stresset, nogle mere end andre..
okt 2011
En person havde købt en hunkat (race) 4 timer efter på hendes væg blev der slået op med store bogstaver ... At hvis der ikke var nogen der kom og købte den lorte kat NU ... så blev den smidt ud... for hun var så pisse træt af at den slåssede med hendes hankat!!
Den status løb hurtigt rundt og katten har vist et nyt hjem fra idag.
Et andet eks. En ung pige vil af med hendes urenlige hankat ... hun magter det ikke mere da hele lejligheden stinker... hun havde prøvet alt... nååå ja han var ikke lige kastereret fordi han var så smuk og dyrlægen havde også sagt det var synd når han kan lave så smukke killinger .... en blandings kat...
Rigtig mange mennesker skriver hun kan beholde katten hvis hun får den neutraliseret.... men nix.... og lige pludselige melder der sig en anden ung pige sig... som skal have hankatten på prøve... for at se om hendes fertile hunkat kan sammen med ham.... JaJa i ved vist godt hvad jeg tænker
jan 2012
Det er da utroligt hvad folk ikke sætter sig ind i inden de får kat, jeg græmmes
dec 2006
Følgere: 102 Katte: 2 Emner: 68 Svar: 9.943
På prøve ??