569 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 9 Svar

2 nye i nyt hjem.... 2 nye i nyt hjem....

Jeg har et ekstra spørgsmål til det i forvejen stillede omkring neutraliseringen af hankatten....

Har i dag fået mig 1 stk maincoon blanding (hankat) og en 23 uger hun killing. Begge ikke neutraliseret - hun er på piller pga hun kom tidlig i løbetid - og de har fået hver deres rum.

Drengen er hurtig faldet til og hende har jeg givet badeværelset, da hun kommer fra et hjem med en bøllekat, der gav hende stress, så hun tissede ved siden af bakken.

Hvad kan jeg bedst muligt gøre, for at integrere dem begge på bedste vis? Har haft mange katte i mit liv, men første gang jeg har 2 nye katte, i nyt hjem, som heller ikke kender hinanden.

Lillepigen var ikke allerede planlagt, men da ejer var desperat pga forestående ferie og deres anden hankat terroriserede hende - kunne jeg bare ikke andet. Specielt da min nye hankat er så rolig og afslappet som han er allerede...

Drengen får jeg neutraliseret hurtigst muligt/taler med dyrlægen i morgen og får booket en tid til dem begge til sundhedstjek.

Men hvad er for hurtigt?/Hvor hurtigt bør jeg gå frem med den lille ”tis-stressede” pige?

Pigen havde efter hjemkomst tisset på tæppet i transportburet. Men håber da det stopper, når hun finder ud af ingen her vil hende noget ondt. Vil så gerne få hende på køl igen og håber de 2 kan gå sammen. Så alle gode råd er velkomne.

Lige nu er det hende der går på badeværelse, med alt hvad hun har brug for og mest af alt ro.

Hvor ofte er mon bedst at kigge til hende uden at stresse hende yderligere? Hun er trods det hele utrolig kælen og legesyg.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montering af gardinstang – soveværelse. 500 kr.
  • Have mand 500 kr.
  • Nedtagning af ladeboks 1.000 kr.
  • hækklipning 1.490 kr.
  • Installation af vaskemaskine og tørretumbler 1.500 kr.
  • Rulle en rullegardin op 300 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  2 nye i nyt hjem....
  • #2   12. maj 2013 For det første så skal de begge neutraliseres.. så får du også rabat ved dyrlægen.

Det vil næsten sikkert hjælpe på hendes tisseri og hun har nemmer ved at falde til ro...
    Køb evt FeliWay til stikkontakten, så det hjælper dem med at føle sig hjemme smiley

Det kan godt være hun stopper med at tisse på wcet... men ligeså snart du lukker hende ud i andre rum kan det hele starte forfra... så få dem begge afsted så hurtigt som muligt smiley

• #4   12. maj 2013 Enig med Fruen.... af med det farlige halsbånd smiley

Og så fjern alt hvad der er blødt på gulvet... så hun ikke "vænner" sig til at tisse på det.

• #5   12. maj 2013 En kat der tisser uønskede steder gør det som regel af 2 årsager, den 1 blæreproblem og den anden fordi de er fertile. Så få hende neutraliseret. P-piller og især når de gives til så ung/lille en killing er absolut IKKE godt.

Hals kan være livsfarligt for en kat også selv om det er en indekat.

• #6   12. maj 2013 Tusind tak for alle de indlæg allerede. Kan fortælle at Perle, som pigen nu er døbt, ikke har tisset ved siden af siden, men til gengæld kan jeg se hun både sover trygt i sit lille værelse og har været kattebakken. Og vil helt sikkert få begge neutraliseret snarest muligt og få hende af pillerne. Tak tak... Og STOR kramme til alle jer skønne "misser-mødre" derude i dag ?

• #7   12. maj 2013 Halsbåndet er fra tidligere ejer og er pillet af hende smiley

• #8   12. maj 2013 Jamen det var så lidt. Og jeg er rigtig glad for begge dine beslutninger om både neutralisering og halsbånd. Det er absolut det bedste for dine katte.

• #9   12. maj 2013 Tillykke med begge misser smiley
    Kan jo kun sige jeg 100% ening med alle rådende og sige held og lykke med sammenføringen.

Glæder mig til at hører hvordan det går smiley

• #10   19. maj 2013 Begge blev neutraliseret i torsdags og alt gik fint. Perle har endda ikke engang brug for sin krave. De har snust, besøgt hinandens "hjem" og nu været i samme stue et par gange helt uden problemer. Kun en smule hvæsen fra O'Malley, men synes de tager det så fantastisk begge to. Dog kun under opsyn. Om en uge, når jeg har ferie, så intensivere jeg sammenføringen. Men igen - det går bare rigtig godt indtil videre..

profilbillede
  • #11   19. maj 2013 Angelina, vi har lige sammenført vores ældre 3 årige hankat med vores nye killing. Stik imod alt hvad jeg har læst allesteder virkede det bare at sætte dem sammen og give dem tid.

Idag er det 5 dage siden vi hentede ham og selvom jeg var stensikker på at det aldrig ville gå da vores 3 årige hankat var dødsens panisk over at se en anden kat, ja så leger de og hygger sig allerede i vores have 5 dage efter.

Så fjern barrieren og bare lad dem rende sammen, det virker som langt det bedste og tillykke med de fine små! smiley

Kommentér på:
2 nye i nyt hjem....

Annonce