Sammenføring af katte Sammenføring af katte
Hej
Emnet har sikkert Været oppe en milliard gange....
Men vi er ved at føre to katte sammen!
Chili en huskat på 8.5år og Ria en abysinier på 4år....
Det er Ca 1.5 uge siden Ria flyttede ind... Pt har de to katte fundet sig tilrette på hver deres etage i huset.... Drømmen er jo at de kan finde ud af det sammen... Ved godt at 1.5 uge er lidt....
De er begge usikre på hinanden, men Ria virker mest i forsvar (tænker det er logisk når hun er tilflytter?)
Når de får mad sætter jeg mig med en skål, og skifter i mellem dem, og det går fint uden hvæs og slåskamp....
Hvad kan vi gøre for at hjælpe dem videre?
jan 2005
Følger: 1 Katte: 2 Emner: 15 Svar: 180
Det de får i én skål er vådkost (som vi kalder søbemad og kun giver en gang i mellem)
jan 2005
Hvorfor er det bedst med vådkost 1-2 gange om dagen?
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 109 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.508
Mine får LUX dåsemad 2 gange om dagen og så med ekstra vand i, de er de vilde med, deres dåsemad godtgør ca halvdelen af deres foderindtag om dagen resten er tørkost som de har fri adgang til
Hvorfor får de mad i hver deres rum??
Jeg ville da bare sætte made et sted med skålene lidt på afstand 1.5 meter som Lotte foreslår, hvis kattene er sultne skal de nok finde maden..
Vælger de selv at hver på hver sin etage eller adskiller du dem??
okt 2011
Følger: 5 Følgere: 6 Katte: 10 Emner: 53 Svar: 1.405
jan 2005
De har selv valgt at være på hver deres etage... Vores gamle kat er blevet mere modig men bliver jaget væk af den nye når hun kommer i stueetagen.... Og kommer den nye op på 1. Sal miaver den som om den har fået bank inden den er nået helt op!
Så tror hun er meget usikker....
aug 2010
Følger: 49 Følgere: 387 Katte: 4 Emner: 191 Svar: 7.288
Meeen han har en kastrat på 1½ år og mine er hhv. 4 (om en uge) og 2½.
Sjovt nok er det kattene der bekymrer mig mest, for hvis mine bangebukse flytter et nyt sted hen og møder en kastrat på hjemmebane......
Er det reelt et problem?
Jeg har jo kun sammenført herhjemme.
Nå, men det er ikke nært forestående, men det kunne være lækkert SUUUPER
aug 2010
Følger: 49 Følgere: 387 Katte: 4 Emner: 191 Svar: 7.288
jan 2005
Sammenføring af katte