{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
567 visninger | Oprettet:

Når katten er neutraliseret. {{forumTopicSubject}}

Kan I fortælle lidt om, når katten bliver neutraliseret og efterfølgende?
Jeg får om små 3 måneder min lille mis hjem. Og jeg glæder mig! Har aftalt fra start af med min mor og far, at killingen skal neutraliseres. Af grundende at hvis det er en hun får den ikke killinger (selvom det kunne være super hyggeligt. - Men der er jo så mange i forvejen), og er det en han render den ikke rundt med så mange hormoner i kroppen.

Men kan I fortælle hvordan og hvorledes? Hvordan forbereder man katten på det osv? Hvor længe skal der gå før den må komme ud igen? smiley

Glæder mig til at høre jeres svar!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Når katten er neutraliseret.
  • #1   22. maj 2013 Jeg syntes det er en rigtig god og fornuftig beslutning at få din killing neutraliseret smiley
    Ja du har ret killinger er søde og sjove at have og se vokse op, men som du selv siger, så er der så rigeligt i forvejen : man kan altid hvis man vil have sin killingelyst styret, melde sig som frivillig plejemor hos et internat, så får man glæde af killinger, men ikke udgiften og heller ikke bekymringerne om at få dem afsat til gode hjem smiley

    Nå men til dit spørgsmål..
    Du spørger hvor længe den skal holdes inde, der kan jeg varmt anbefale dig at du får katten neutraliseret kort efter du får den, da den jo alligevel skal holdes inde 3-4 uger når du får den for at den kan lære hvor den bor, så slår du 2 fluer med et smæk og behøver ikke at holde en kat inde der allerede har fået lov at komme ud og savner det, en kat kan uden problemer neutraliseres når den er 12 uger, og jo yngre katten er jo hurtigere kommer den sig over indgrebet...

    Det eneste du skal gøre for at forberede katten på neutralisering er at den skal faste i ca 8 timer før den skal i narkose, det vil dyrlægen også informere om når du bestiller tid..

    Hvordan det foregår kan du få din dyrlæge til at fortælle dig, men med en hankat er det et meget lille indgreb, der bliver lavet et snit på ca 1 cm i pungen og så bliver stene fjernet..
    Med hunkatten er det lidt større, der bliver hunkatten barberet i lysken og et lille snit på ca 3 cm bliver lavet og så fjerner dyrlægen æggeleder og livmoder, der bliver syet indvendige sting som ikke fjernes (de går selv i opløsning) nogle dyrlæger laver også udvendige sting nogle dyrlæger nogle som skal fjernes efter 10 dage nogle dyrlæger, nogle som selv går i opløsning..


  • #2   22. maj 2013 Heidi - Mange tak :). Meget interessant at læse det sidste om, hvordan det foregår.
    Ja, så kan jeg jo lige så godt slå 2 fluer med et smæk :). Det må jeg lige få snakket med min mor om :D.

    Hmm, plejemor. Det kunne være interessant :D. Tror faktisk der ligger et internat tæt på hvor jeg bor. Der kunne jeg høre ad :).


  • #3   22. maj 2013 Du skal lige være opmærksom på nogle ting inden du bliver plejemor, der er ofte nogle krav du skal opfylde og det vigtigste er at du skal være myndig altså over 18 år, og så må katten du plejer ikke komme ud, men du kan altid forhøre dig og få alle de oplysninger og så tage den der fra smiley

    Jeg har selv gjort da jeg elsker at have killinger, men vil ikke selv avle, så hellere hjælpe nogen der har brug for det smiley

    Det var sådan jeg fik min Tøsen hun var en af mine plejekillinger, og har så ikke gjort det siden, men vil igen når vi får plads igen smiley


  • #4   22. maj 2013 Heidi - Så er der ikke længe til, bliver 18 næste år :).
    Det lyder rigtig hyggeligt :).


  • #5   22. maj 2013 Vil anbefale dig ikke at lukke katten ud før den er 6-7 mdr gammel... da killinger har problemer med sted sansen....

    Så du har god tid til at lære den at kende og den kan komme sig over neutraliseringen smiley


  • #6   22. maj 2013 G. H - Okay smiley

Kommentér på:
Når katten er neutraliseret.

Annonce