{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.352 visninger | Oprettet:

Min kat kommer stadigvæk ikke ind til mig... {{forumTopicSubject}}

Jeg ved godt, jeg tidligere har oprettet tråd om dette problem, men det er ikke blevet bedre siden da.Jeg forstår ikke, at min kat Ymer ikke har været inde over en måned nu - Tror der er gået halvanden måned... Han er ikke væk men bare ude konstant.. Han kommer kun løbende ind, når han skal spise.. Han plejer jo at ligge i sengen eller på sofaen hele dagen og komme tit ind om aftenen og om natten.. Han har ikke fundet nyt hjem, for han er meget bange for fremmede... Han er ude og jage og ligger ellers meget i haven og i en hule under havebordet.. Der var for en måneds tid eller to siden en del fremmede katte udenfor... Kan det være han holder vagt eller? Er der nogen, der har en ide om, hvorfor han sådan har ændret adfærd?? Nogen har ment, det er fordi, der er sommer, men han har været meget inde hos mig de forrige somre... Han vil godt snakke med mig, når jeg er ude i haven og følger stadigvæk efter mig, når jeg går ned i vaskekælderen... Han går mig også i møde, når han hører scooteren komme hjem..... Det føles nærmest som om, jeg kun har en kat nu...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Min kat kommer stadigvæk ikke ind til mig...
  • #1   28. maj 2013 Lonnie jeg er bange for at du altså bare må acceptere at Ymer lige for tiden har travlt med at holde andre katte væk fra sit område og han har travlt med at indtage alle de dejlige dufte og indtryk sommeren kommer med..

    Der er masser af byttedyr lige for øjeblikket, og de skal jo også passes..

    Han afviser dig jo ikke, han gider dig godt når du er ude sammen med ham, så nyder han oven i købet dit selskab, så det er jo ikke fordi han er sur på dig, eller ikke gider dig, du skal bare komme til de steder hvor han er..

    Jeg tror bestem ikke det er en adfærd du skal bekymre dig om, jeg kan godt se at du kan føle dig afvist, men katte er deres egen, og de er jagtdyr, det kan godt være at han opfører sig anderledes i år end forrige år, men det i sige selv er ikke underligt, det er meget normalt at de pludseligt ændre vaner, det gør mine 2 også..
    Jeg har løbegård til min (dog nedtaget i øjeblikket) men min den store, hun plejer også at tilbringe al sin tid ude i løbegården om sommeren, endda selv om det er regnvejr selvom hun hader at blive våd, men er der noget der fanger hende så ænser hun ikke at hun bliver våd smiley smiley


  • #2   28. maj 2013 Er han blevet skræmt af den anden?
    Der må jo være en grunde til at han ikke VIL ind når han kan kende dig.


  • #3   28. maj 2013 Når jeg tænker efter, så er jeg faktisk enig med Heide:)

  • #5   28. maj 2013 Mente du skræmt af min anden kat Marianne??? De er stadigvæk i haven sammen...

    Tror I han begynder at komme ind til mig igen på et tidspunkt???
    - Eller er det mon en vedvarende opførsel...?


  • #6   28. maj 2013 Lonnie...Jeg har oplevet det samme med alle mine katte hver gang det er blevet forår...De kommer ind og spiser, vil lige have en enkelt kæl og så er de ude igen..Så hvis det en dag står ned i stænger så kan de godt være lidt mere inde, men de har så mange gode steder i haven hvor de er i læ..Jeg tror de følger meget med i hvor de forskellige fuglereder er, og også naboernes katte hvor de er henne....Og så kan de ligge i timevis på en god sol plet

  • #7   28. maj 2013 Lonnie det er svært at sige, men lige nu er forår og sommer så nyt så alt er spændende, jeg tror såmænd nok han vil begynde at komme ind igen, men om det først er når sommeren er slut og vinteren kommer eller det kun er nyhedens interesse det er jo svært at spå om smiley

  • #8   28. maj 2013 Ja, så kan det jo ikke være den anden kat den er galt med, men nok sommerkuller smiley

  • #9   28. maj 2013 - Er meget nervøs fordi det ikke har været sådan de forrige somre... Han plejer at være min dovne sove-kat om dagen, der så kommer med masser af mus osv. om aftenen og om natten.......

    - Måske lyder det egoistiskt, men jeg savner ham på en eller anden måde... Det har lige lynet. - Der sad han lige på skoreolen et par minutter....

    - Men som I skriver, så kan jeg da trøste mig med, han vil snakke med mig, når jeg kommer til ham....

    - Tænkte også på om det er fordi han ikke vil have jeg fjerner flåter på ham. Min dyrlæge frarådede mig at bruge halsbåndet seresto..


  • #10   28. maj 2013 Nej jeg tvivler stærkt på at det er fordi han ikke vil have du skal fjerne flåter..

    Jeg kan godt forstå du savner ham smiley men katte er jo deres egne og kan ikke tvinges til at passe ind i vores livsmønster..

    Jeg tor stadig som Marianne så godt beskriver "sommerkuller" smiley


  • #11   28. maj 2013 Tror bare du skal acceptere at det er en sund og naturlig kat du har der. En kat er jo et rovdyr og det er helt naturlig, at de gerne vil være ude det meste af tiden om sommeren. Hvis du gerne vil have en kat som hele tiden er inde ved dig og ligger i sofaen, skal du vælge en race som perseren, hellig birma, ragdol eller lign. Det er ikke noget i vejen med din kat, den følger bare sin natur ;o)

  • #12   28. maj 2013 Min Røde har det lidt på samme måde smiley han kan så ikke selv bestemme hvornår han må komme ud, og han er bag hegn, men når døren er åben er han ude hele dagen, og kommer kun ind for, at spise og bruge bakken.
    Han har også fundet ud af hvad han skal gøre for, at fortælle, at nu skal han ud smiley
    Og lige så snart jeg er i haven vil han snakke og kæle.


    profilbillede
  • #13   29. maj 2013 Helle: Der er en ragdoll/hellig birma blanding

  • #14   29. maj 2013 Ragdoll/Birma-blanding..

    profilbillede
  • #15   29. maj 2013 Okay..Hvad med så at indføre faste udetider. Mine katte har altid kun fået lov til at komme ud et par timer om formiddagen og et par timer om aftenen (jeg er for bekymret til at lade dem være ude hele natten). Det har de altid accepteret. Romeo var altid ude for at spise græs, jage andre katte væk fra haven og ligge på terrassen og hygge sig. Hvorimod Po elsker at gå på jagt og på opdagelse. Jeg har aldrig haft kattelem. De bliver lukket ud af døren. om vinteren lukker jeg døren igen efter dem. så banker de på, når de vil ind. Kommer de ikke af sig selv går jeg ud og henter dem. Om sommeren står døren på klem, når de er ude, men det vil jeg ikke bryde mig om at den gør, når jeg er gået i seng. Der kan både komme fremmede katte og mennesker ind. Det har altid fungeret fint her. Hvis jeg så går ud i haven om sommeren, får de selvfølgelig lov at komme ud til mig. Og Po og jeg går for tiden ture sammen ud langs markerne uden snor - det elsker hun :o)

  • #16   29. maj 2013 Jeg har forsøgt at holde dem inde, men så bider min ragdoll-blanding mig og mijauver osv. Det er et mareridt. Han bed mig i panden, da jeg forsøgte at holde ham inde og hvis jeg krøb helt ned under dynen, så stod han og rykkede i min dyne og hev den af over mit hoved...... Efter jeg blev skilt har jeg stadig hus til salg, hvor min X bor, så af økonomiske grunde bor jeg kun i en et-væreslses og synes, det er synd at holde dem inde... Flyttede ind om sommeren, så de er også vant til at komme og gå, som det passer dem..
    Jeg har lige været i haven og sidde lidt, og da kom Ymer glad hen til mig og blev friseret........ - Det er jo som nogen har skrevet positivt. Han vil stadigvæk snakke med mig..


  • #17   29. maj 2013 Eftersom han gerne vil have kontakt med dig, så tror jeg altså ikke det har noget med dig at gøre. Lurer på, om der er et eller andet inde i huset, han ikke bryder sig om. Fx en ny lugt?..... Eller hvis han har været lukket inde, og ikke vil risikere det igen...

Kommentér på:
Min kat kommer stadigvæk ikke ind til mig...

Annonce