{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
478 visninger | Oprettet:

Dina H
Dina H
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 4

Blød pels {{forumTopicSubject}}

Hej smiley
Jeg har en almindelig rød hankat som er 9 år gammel, han plejer altid at have den blødeste og dejligste pels. Men her i den sidste uges tid er den blevet meget ru og stiv.
Til dagligt spiser han almindelige tørfoder og så får han et lille stykke grov hakket leverpostej, og det har han alle dage fået.
Er der noget bestemt jeg kan gøre? Nogle vitaminer jeg kan give ham? Bare nogle gode råd? smiley
På forhånd tak!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.
  • Ophænging af 80’ tv og væg reol 1.299 kr.
  • 2x Radiator der skal genstartes 1.200 kr.
  • Hjælp til at samle skab 490 kr.
  • Reparation fuge i bruser mellem flise og afløbsrist. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Blød pels
  • Dina H
    Dina H Tilmeldt:
    jun 2013

#2   3. jun 2013 Når okay.
    Han får tørfoder fra whiskas og nogle gange får han sådan noget laksepaté fra rema1000 i dåser.

Det er bare efter han har smidt vinterpelsen, så er den blevet så ru.

• #3   3. jun 2013 Jeg så en gang en dame give sin kat teske smør, sagde det gjorde pelsen blank og glat. - men om det virker, aner jeg ikke:)

• #4   3. jun 2013 og om det sundt for katten på længere sigt, da det jo indeholder salt.

• #5   3. jun 2013 Whiskas er produceret af Mars.. Det er junkfood for katte, og de får slet ikke den næring de skal have.. Jeg ville se at få skiftet det foder ud! smiley

Fiskeolie er godt for pelsen, man kan købe en dunk lakseolie ved dyrlægen.

• #6   3. jun 2013 Og et produkt der er ejet af et firma der laver chokoladebarer og is, ville jeg ikke fodre mine katte med. smiley

• #8   3. jun 2013 LUX pate er et stort hit herhjemme, og det er MEGET billigt. smiley

• #10   3. jun 2013 Mit bud er at fordi din hankat nu er 9 år altså en senior kat, så er der slet ikke de ting i Whiskas som han har brug for, man skal huske på at hos katte er der forskellige ting som katten har brug for i henhold til alder..

Whiskas er slet ikke et godt foder, køb et foder af bedre kvalitet og så sørg for at det er til senior katte..

Pelsen kan have godt af en rå æggeblomme en gang om ugen, men kvalitetsfoder vil også hjælpe pels og hud rigtig meget..

• #11   3. jun 2013 Det kan være alderen.. vi mennesker har jo heller ikke en pæn manke når vi bliver gamle smiley

• Dina H
    Dina H Tilmeldt:
    jun 2013

#12   4. jun 2013 Tusind tak for hjælpen alle sammen (:
    vi har nu været ved en dyrehandler og købt nyt tørfoder.
    dog skal I lige vide at det er fuldstændig ligegyldigt om en virksomhed at sbu'er. f.eks.: har A.P. Møller Mærsk en sbu at de har alle Dansksupermarkeds butikkerne (netto, Bilka føtex m.m.) men der så laver de stadig deres egne produkter som budget og en budget saftevand indeholder jo ikke jern eller havvand vel?
    Hvis man ikke har gået på handelsskolen og ved noget om sbu'er så lad være med at udtale jer!!
    whiskas og pedigree er blot blevet opkøbt af leon Krag som laver Mars og leon bar, men det ligger i Mexico og pedigree og whiskas er amerikansk og bliver lavet som før på samme fabrikker med det samme i !!!

• Dina H
    Dina H Tilmeldt:
    jun 2013

#14   4. jun 2013 jeg troede stadig at vi gav ham whiskas men gør vi ikke, han har de sidste par år fået bosch adult Fish and potado smiley

• Dina H
    Dina H Tilmeldt:
    jun 2013

#16   4. jun 2013 nu bor jeg hjemme, og vi sælger kaniner til dyrebutikker og sælger æg og i bytte til kaninerne får vi fodre fra dyrehandlen af, og det har bare stået i en stor spand fra whiskas.

• #17   4. jun 2013 katte har ikke brug for kartofler :S

• #18   4. jun 2013 Jeg siger skam heller ikke at der er mars barer i Whiskas, men at Mars ikke er pålidelig til at producere kattemad. smiley

• #19   4. jun 2013 Øhh Dina jeg har googlet lidt rundt og kan kun finde det "Bosch Adult Fish & Potato " som hundemad..

Hvis din kat de sidste par år har fået hundemad så forstår jeg godt din kats pels har ændret sig, for så mangler katten da grundlæggende ting i sit foder..

Der er slet ikke proteiner nok i hundemad til katte og der mangler taurin i hundemad, og sikkert også nogle andre mineraler og vitaminer som jeg ikke lige har undersøgt nærmere..

Jeg kan også se at der er meget lidt fedt i kun 10,5 % katte skal have fedt i fodret for at få en flot blank pels.. http://www.chijas.dk/Bosch%20Foder/adult_fishpotato.htm

• #20   4. jun 2013 **Hvis man ikke har gået på handelsskolen og ved noget om sbu'er så lad være med at udtale jer!!**

Så må min mund jo være lukket smiley

Kommentér på:
Blød pels

Annonce