{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.263 visninger | Oprettet:

Kørt ned..:( {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen.. I går blev vores kat kørt ned af en eller anden stodder..(undskyld mit sprog) jeg ved godt at man måske ikke kan nå og bremse hvis der kommer en kat farende over, men så må man vel fordelen da køre lidt mere stille i stedet for bare at race af sted! Vi bor i udkanten af en by, og lige ved siden af os er der et humble, og efter folk er kørt over det så gasser i bare op! Også selvom personen er på vej ind til byen! Vi er alle meget kede af det herhjemme, og eftersom det var min mors ynglings kat har hun det meget dårligt.. Han hed mufasa, og jeg har ham herinde.. Det er hårdt at miste sit kæle dyr.. Især når han var sådan en sød og dejlig kat..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kørt ned..:(
  • #1   9. jun 2013 Det er jeg godt nok ked af at høre:-(

  • #2   9. jun 2013 Øv hvor trist.. R.I.P Mufasa

  • #4   9. jun 2013 Vi har tre katte mere, så vi skal ikke have nogen foreløbig. Men alle vores katte er udekatte, pg vores en kat, Zira, hun er altid sød og "kigger" inden hun går over vejen:) og vores to andre katte er de at lære det:) vi skal holde begravelse her lige om lidt:) så vi kan sige ordenligt farvel til ham:')

  • #5   9. jun 2013 min elskede kat Berta blev desværre også kørt over for nogen uger siden, så jeg ved hvordan det er.
    sov sødt lille mis, og trøstekrammer til dig


  • #6   9. jun 2013 Tak alle sammen:')

  • #8   9. jun 2013 Det er aldrig rart at miste et kæledyr. God rejse til Mufasa.

    Fruen på Godset:
    Man kunne da også holde sine katte på egen matrikel Jeg er sikker på at langt de fleste bilejere ikke kører katte ned for sjov eller for hyggens skyld, og det er altså tilladt som katteejer, at tage sine egne forholdsregler - især når katten som regel ender som taberen. Ønsker man en 100 pct. fritgående kat, er man også villig til at løbe risikoen. BUM!


  • #9   9. jun 2013 "Åhh hvor trist. Der findes sq mange idioter i biler derude. Er man helt holdt op med i teoritimerne at snakke om dyr på vejen ??? "

    Nej, det er man ikke... Man bremser bare ikke ned for dyr mindre end hunde.

    Jeg har desuden også kørt et par katte over efterhånden - ikke fordi jeg kørte råddent, men fordi jeg ikke havde en jordisk chance for at undgå det, da de kom farende ud på kørebanen foran bilen...

    Shit happens...


  • #10   9. jun 2013 "Nej, det er man ikke... Man bremser bare ikke ned for dyr mindre end hunde."

    Må nok hellere tilføje, at det er ud fra et erstatningsmæssigt synspunkt.

    Bliver man påkørt bagfra fordi, man har bremset hårdt ned for et dyr på størrelse med en hund eller større, så skal den bagvedliggende bilist betale den fulde erstatning for ikke at have holdt afstand nok.

    Bliver man påkørt bagfra fordi, man har bremset hårdt ned for et dyr på størrelse med en kat eller mindre, så skal man deles om skaden.


  • Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    okt 2006

    Følger: 17 Følgere: 151 Katte: 6 Emner: 164 Svar: 3.367
    #11   9. jun 2013 <b>Nu har tråden ikke noget at gøre med ude/inde katte eller bilkørsel.
    Men en ret forfærdelig trist hændelse for trådstarter. Så jeg må venligst bede jer om at respekterer dette og holde jer til emnet. Tak </b>


  • #12   9. jun 2013 Vil I fred Mufasa


  • #13   9. jun 2013 Hvor trist ): R.I.P Mufasa...

  • #14   9. jun 2013 Hvor trist men det er desværre en af de ting man kan risikere ved fritløbere..

    R.I.P lille mis... smiley

    Men at sige at det er en eller anden stodder der har kørt råddent, det er jo ikke fair, for personen har måske ikke haft en chance for at undgå påkørslen..

    Jeg forstår godt du er frustreret, og ked af det, men lad os lige være fair over for bilisterne da det jo er langt de færreste der påkøre dyr med vilje..


  • #15   9. jun 2013 Avs vi mistede vores kat til landevejen ikke vildt langt fra hvor vi boede desværre, det er hende på mit profil billlede smiley
    Vi har killinger lige nu, hvis i ønsker jer en ny kat. (:


  • #16   11. jun 2013 Altså det var højlys dag og godt nok er han grå, men derfor kan man vel godt se ham? Det kan godt ske at jeg var liiiiidt unfair men ville du ikke også have det sådan på en måde??

  • #17   11. jun 2013 Og tak alle sammen for jeres forståelse:)

  • #18   11. jun 2013 Natascha L nu vil tilfældet være at jeg har mistet ikke færre end 4 katte til trafikken, og aldrig nogen sinde har jeg anklaget bilisten, for katte kan rent faktisk komme ud af det blå også ved højlys dag, de er super gode til at gemme sig i græsset eller bag noget og pludselig springe frem, og det er jo ikke sådan at du kan stoppe en bil med 50-80 km/t i løbet af få sekunder, der er faktisk en ret lang bremselængde på sådan et køretøj, og det er bare ikke altid muligt at undvige, man sætter jo ikke sit eget og andre menneskers liv på spil for en kat, eller andet dyr for den sags skyld..

    Jeg forstår din sorg, men ikke din bitterhed overfor bilisten, for kattens veje er uransagelige og uforudsigelige, at bilisten så ikke har forsøgt at finde ejer til katten og fortalt at h*n har påkørt den det er så en anden sag, men hvis du ville have stået og skældt og smældt vedkommende hæder og ære for at have påkørt katten så havde jeg nok også holdt mig væk..


  • #19   12. jun 2013 Selv om man ikke altid kan nå et bremse for en kat er der desværre også nogle mennesker der simpelthen ikke gider bremse smiley
    Det er jo ikke 'det samme' som at påkøre en hund, så skal man betale for det (tror jeg) og desværre er der en del der mener at katte ikke er det samme værd som en hund smiley
    Jeg forstår din sorg og føler med dig - hvil i fred mufasa


  • #20   12. jun 2013 Det er trist, men desværre den chance man tager når man vælger at have udekatte.

    Jeg tror jeg har kørt 3 katte ned efterhånden og hvor bliver jeg ked af det hver gang - på kattenes vegne. Ikke ejeren........



  • #22   12. jun 2013 HEIDI - Okay det lød nok lidt ondt, med det at jeg kaldte ham/hende en stodder:-/ og jeg er skam enig med dig:) men man bliver bare lidt frustreret:)

    IDA M - jeg synes at det er lidt trist at man ikke har det samme med katte som med hunde:( De er godt nok mindre osv, men alligevel.. Mange tak for forståelsen.

    JESPER: ja det er det:(

    UKENDT! - ja der er altid en risiko:(


  • #23   12. jun 2013 Det er trist - men i det mindste ved du hvor katten er og hvad der er sket.

    Som bilist må det være ganske forfærdeligt at køre et dyr ned


Kommentér på:
Kørt ned..:(

Annonce