{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.060 visninger | Oprettet:

Kat nr 2?? {{forumTopicSubject}}

Hej smiley

Jeg har overvejet at anskaffe kat nr 2, men jeg ved ikke hvordan min kat Max vil reagere på en anden kat eller vi ved ikke hvordan han har det med andre katte..
Max er en kastreret herre på 4år.

Hvordan kan jeg præsentere en anden kat for ham og hvad er chancerne for at han vil acceptere en anden kat??

Jeg er ikke interesseret i at anskaffe en kat, for at skille mig af med den igen..

Mvh
Charlotte


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kat nr 2??
  • #1   12. jun 2013 Det er jo ikke noget man kan spå om - desværre..

    Men faktum er at katte ikke fra naturen er flok dyr, nogle katte kan fint fungere sammen med andre dyr, og de kan ligefrem blive afhængige så og sige af selskabet fra et andet dyr..
    Faktum er også at jo ældre en kat er jo sværere kan det være at bringe et nyt dyr ind i familien, men det er ikke uladsiggørligt smiley

    Jeg tog sidste år i en 4 mdr. ungkat hjem til min hunkat på dengang 5 år. Min hunkat har aldrig brudt sig om andre katte, jeg har tidligere haft en plejekat og har også tidligere forsøgt at sammenføre med en anden kat, med megen utilfredshed, men nu har de 2 tøser da gået sammen siden september, og selv om der stadig bliver hvæst lidt så er det primært fordi den lille stadig er teenager og er over alt med alt for meget energi til den gamle smiley

    Om du kan bringe en kat ind i huset og det vil gå godt, kan ingen sige på forhånd, men at de bliver perlevenner er højst usandsynligt, de kan nok lære at acceptere hinandens tilstedeværelse, og bedste resultat får du nok ved en killing eller ungkat på max 6mdr. som selvfølgelig skal være neutraliseret..


  • #2   13. jun 2013 Helt rigtigt som Heidi skriver.

    Vi fik for et par måneder siden en han killing og vi stod med en 3 årig hankat og de samme spekulationer. Det gik dog langt bedre end forventet og idag leger de sammen og den store vasker ofte den "lille".

    Der er mange gode råd man kan følge, vi havde planlagt et introduktions forløb på en uge strikket sammen ud fra en masse expert råd jeg fandt på nettet.

    Det endte dog med at de mødte hinanden allerede første dag, den lille blev sat i en lukket transport kasse på stue gulvet og da den "gamle" så ham blev han nysgerrig og efterfølgende lidt bange for ham. Der tre dage hvor den lille fik frit spil under vores opsyn, den gamle gemte sig mest og kom kun frem for at spise. Han hvæste og spruttede når den lille kom for tæt på om natten måtte de klare skærne selv og det gik faktisk rigtig godt. Efter en uge med den lille i huset begyndte den gamle at tø op og idag ja der kan de både lege og vaske hinanden.

    Tror det er vigtigt at den nye kat er så ung som muligt, altså helst killing.
    Husk at "over elske" den gamle så den ikke bliver jaloux. Sørg for at den nye lige kommer ind og er tryg ved stedet inden de mødes og prøv som os at lade dem se hinanden imens den lille er i transport kasse. Så kan i åbne kassen når der er faldet lidt ro på.

    For en sikkerheds skyld så aftal med sælgeren at i kan komme med killingen igen hvis det går helt af røven til.


  • #3   13. jun 2013 Ud over de råd som Lasse har givet som er rigtig fine, så vil jeg sige at når i vælger en killing så sørg for at det ikke er den killing der har fører trøjen på i kuldet, sørg for at det er den der er lidt tilbageholdende overfor de andre, altså at det er en killing der ikke har noget imod at være nederst i flokken og ikke ønsker at dominere, det tror jeg vil være bedst og gå nemmest..

Kommentér på:
Kat nr 2??

Annonce