{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.326 visninger | Oprettet:

Nr 2 kat???? {{forumTopicSubject}}

Er virkelig i tvivl....
Har en dejlig kat på 2 år sterilisseret hankat. Nogle gange føler jeg han mangler en ven... Andre gange er han meget sig selv. Han er indekat og ind imellem alene en 3 dage hver 14 dag.
Hvad syntes i? Burde jeg få en kat mere??
Hvad nu hvis han bare slet ikke ønsker selsskab? Det er jo ikke sådan man bare kan få en kat på prøve.
Hvis jeg skal have en mere skal det så være en killing eller en voksen? Han eller hunkat?
Uha jeg tænker meget håber i vil hjælpe lidt!
Mvh Sabine


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Nr 2 kat????
  • #1   25. nov 2015 Hvordan alene? Er der ikke nogen hos ham i 3 dage?

    De fleste vil gerne have en katteven, men der er også nogen, der ikke vil.


  • #5   25. nov 2015 Jeg håber også, ligesom Felis, at din kat bliver tilset og får frisk foder og vand minimum en gang i døget, de tre dage han er alene. Det er lovpligtigt, at dyr tilses mindst en gang i døgnet, og det er jo også vigtigt at sikre, at katten f.eks. hele tiden har adgang til frisk vand osv.

    Men jeg ved godt, at det ikke var, hvad du spurgte om. smiley Det er bare så vigtigt, at jeg ikke kan lade være med at kommentere på det.

    For så vidt angår dit spørgsmål, så lyder det i mine ører, som om din kat generelt er meget alene. Det vil for nogle katte være okay, men kommer meget an på, hvor socialt anlagt din kat er sådan helt generelt. Er han meget social og opmærksomhedssøgende? Virker det, som om han keder sig, når du ikke er hjemme? Laver han ulykker? Hvordan opfører han sig, når du er hjemme hos ham?

    HVIS du - når du har overvejet ovenstående - stadig gerne vil have en kat nummer to, så vil jeg umiddelbart anbefale dig at få en killing. I forbindelse med sammenføring er det altid lettest, når den ene kat stadig er killing.

    Køn er ligemeget, så længe du får killingen neutraliseret, eller måske køber en, der allerede er neutraliseret. Det er langt vigtigere, at du er obs på din kats personlighed og temperament og forsøger så vidt muligt at finde en killing, der matcher den i personlighed.

    Jeg håber, at dette har givet dig lidt at arbejde med? smiley


  • #6   25. nov 2015 For det første så håber jeg ligesom felis at der i løbet af de 3 dage han er alene er nogen der ser til ham mindst en gang i døgnet, sådan som loven foreskriver, det var ikke det du spurgte om det ved jeg men blot vigtigt lige at kommentere på..

    Dernæst så skal man huske på at man aldrig anskaffer sig endnu en kat fordi man mener at ens kat vil have en ven, for sådan tænker en kat ikke, katte er solitære dyr, de er ikke flok dyr, den kan leve side om side med artsfæller men det er bestemt ikke et must for dem, og chancen først de bliver bedste venner og langt fra stor, du kan være heldig at de acceptere hinanden og du kan ved et lykketræf ende med gode venner, men du kan bestemt også ende i den anden grøft.

    Og her vil jeg nok indskyde at din vægtskål nemt kan ende i den anden grøft, dette beror på at han kun var 7-8 uger da du tog ham til dig, og der med ikke havde en katte mor den sidste vigtige tid af indlæringen, så han har måske ikke helt lært rigtigt katte sprog og det kan gøre det ret svært i en sammen føring med en katte en, så jeg vil fraråde dig at anskaffe endnu en kat, med mindre det er dit helt store ønske at have 2 katte, hvis det blot er fordi du tror han ønsker en ven, så lad være, for det gør han sikkert ikke.


Kommentér på:
Nr 2 kat????

Annonce