{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
662 visninger | Oprettet:

Fik kat nr 2. {{forumTopicSubject}}

Jeg føler at I er altid god til og svar mig selvom jeg synes jeg har spørgsmål hele tiden.
Jeg har min Coco på 10 mdr og igår fik vi en ny killing. Fik fra samme ejer da jeg kender hende.
Men hvor lang tid tage de vænner sig til hinanden ?
Coco hvæse af hende meget. Til nat har jeg låst den lille ind på badeværelse da jeg var bange for at Coco gøre noget.
Coco spist ikke rigtig noget før hun var låst ind.
Og hun vil være ved med først da hun var alene med mig.
Hvad kan jeg gøre ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Fik kat nr 2.
  • *Berit*
    *Berit* Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    aug 2016

    Følger: 5 Følgere: 474 Katte: 5 Emner: 5 Svar: 499
    #1   11. aug 2021 Du skal lade dem selv klare det, og selvfølgelig ikke skille dem ad.
    Hvæsen i starten er normalt, det går over, når det er killinger går det hurtigere smiley


  • #2   11. aug 2021 Enig med Berit.
    Du skal først gribe ind hvis totterne flyver og blodet flyder.
    Dette her handler om, at Coco skal fortælle den nye (måske med syvtommer søm) at det var HENDE der kom først og er husets dronning smiley


  • #3   11. aug 2021 Hun slå hende ikke slemt men den lille er bange og bare ligger sig ned. Men Coco begyndt og dufte til hende også og så hvæse hun igen

    Så selvom jeg er ikke hjem eller om natten skal jeg ikke lukke den lille ind ?


  • #4   11. aug 2021 Lukke den ind??
    Er den ikke inde?


  • #5   11. aug 2021 Det er helt naturligt at hun hvæser af den lille. Det er jo hende som kom først
    Og du har jo lige hentet den lille. Der går somregle nogle dagen inden de finder hinanden.
    Om de bliver bedste venner er der ingen som ved. Men normalt er crooner ret søde ved hinanden. Jeg købte Pippi i november og det første tid hvæste hun af alle. Simba fattede ikke en mete. Efter 14 dage legede de helt vildt. 2 dage efter hun legede med Liller. Han var kommet 14 dage før hende.

    Men det er vigtigt at du husker at Coco er din baby. Hun kom først.
    Killingen er ny og det hele er nyt og spændende for den.

    Lad være med at luk Coco væk. Hun skader ikke killingen. De skal jo lærer hinanden at kende. Og jo mere man lukker dem hver for sig jo længere kommer det til at gå

    Normalt er den bedste løsning når man kommer hjem med en ny kat, at lade dem mødes når den nye sidder i transportkassen. Her må den gamle gerne slå kassen mm for den nye er i sikkerhed her. Når den gamle går fra kassen så lukker man op. Selvfølgelig vil der blive hvæst.


  • #6   11. aug 2021 De er 100% indekat . Men har lukket den ny ind på badeværelse i nat .

    De er normal huskatte begge to smiley kan ikke finde ud af hvordan jeg svar på kommenter ?????
    Jeg prøver og vedhæfte en video . Så I kan se hvordan Coco er overfor hende


    profilbillede
  • #7   11. aug 2021 Den lille lægger sig fladt ned fordi den har lært den når den møder en som voksen/fremmede. Den ved godt at jeg er den lille og jeg forsøger ikke at gøre dig noget

    Helt normalt for en killing
    Det er ikke fordi den er bange, men fordi den anerkender at den store er større/stærkere end den
    Det ville være værre hvis den lille begynder at puste sig op overfor Coco. Så har du ballade


  • #8   11. aug 2021 Du forlænger hele processen ved at skille dem ad.
    Da jeg fik røde, valgte han at bo på klædeskabet i flere dage, han fik mad og vand der oppe og den ene bakke stod lige neden for, og ja de hvæser og gør ved, men efter 4 dage blev han vasket af Manne, og ingen af mine var killinger den gang, røde var knapt 11 mdr og han kom ind til en på 4 og en på 7, så du klare det nemt, hvis du ikke blander dig, for du har 2 killinger/ungkatte.
    Du kan bytte rundt på de brugte kattebakker, uden at gøre for meget rent, kæl med kattene på skift og leg med dem på skift, det virker som om, at når en kat ser en anden kat leget så slapper de af.
    Gå en tur nu og da, og forlad kattene sammen og lad dem selv klare det om natten. Som regel går det bedst når vi ikke er der, og bevidst eller ubevidst blander os.
    Så når du kommer hjem efter tur eller står op om morgenen, får du nougat da en fin oplevelse , feks. Er det fantastisk at finde 2 katte som leger vildt, eller putter sammen, eller de slikker hinanden, er ikke alle der når der til, men jeg tror dine gør, fordi de er så unge smiley smiley
    Ps selv 2 bedste venner kan stå som 2 fastelavnskatte, over for hinanden, og lege fangeleg, det kan se voldsomt ud, men flyder der ikke blid, så er det ok, mine 2 gamle drenge på 8 og snart 10, kommer nu og da til, at give en lille rift til hinanden, hvis kløerne er lange, det er som regel Mitti som rammer Røde ved ørene, og sidst tog det tid at hele, men der var intet problem mellem kattene, det var vild leg ,)


  • #9   11. aug 2021 Mine er også huskatte og dengang Freddie flyttede ind for 11 år siden, fik han lussinger af Elvis - og det gjorde han i mange år når Elvis sagde fra.
    Du vil med tiden kunne se, hvor meget de kommunikerer med øjnene uden at hvæse/spinde smiley

    Du skal bare lade dem være sammen - også om natten smiley


Kommentér på:
Fik kat nr 2.

Annonce