{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.023 visninger | Oprettet:

Rikke B
Rikke B
Tilmeldt:
3. mar 2009
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 8

Kat nr. to {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen,

Så tror jeg kæresten er overbesvist om kat nr. to - Vi har i forvejen en kastreret Main coon på knap 1 år.
Hvad skal vi vælge som kat nr. to?
Tænker om ikke det er bedst med en hunkat? Hvad med alder?
Ham vi har idag er dejlig, social men en ikke kælegrisen der lægger i skødet på os. Han vil gerne kæles med og er ligeså god som dagen er lang.
Jeg er faldet lidt for en "gammel" dame på knap 4 år.... Vil det give problemer?
Vi vil gerne have en MCO igen.
Den lile dame vi har kig på er vant til andre katte og vant til at være både ude og inde.
Garfield - Som vores kat hedder er vant til at komme og gå som det passer ham - Fik ham og en anden kat nogenlunde samtidig (ikke samme kuld) - Desværre forsvandt Ida i august - Hun er efterlyst ved dansk kattereg - Men uden held.

Lang historie... Anyway hvad anbefaler I som kat nr. to?
Garfield virker til at trives alene, men har læst et en main coon fungere bedst som "flok dyr"

På forhånd tak for hjælpen


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kat nr. to
  • #1   3. jan 2010 hvis den er neutraliseret er kønnet lige meget smiley

    Jeg har en af hver her hjemme, og de har deres små særheder begge 2 smiley


  • Rikke B
    Rikke B Tilmeldt:
    mar 2009

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 8
    #2   3. jan 2010 Hej Tanja,

    Hvad med alder - En 4 årig hunkat som ikke er sterialiseret -


  • #3   3. jan 2010 hvis den er 4 år, kan der godt gå lang tid før den falder til sammen med den anden kat..

    Med tålmodighed kan det lade sig gøre..

    Hvis den ikek skal bruges i avl ville jeg få den neutraliseret før den kommer hjem


  • Rikke B
    Rikke B Tilmeldt:
    mar 2009

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 8
    #4   3. jan 2010 Gør det det nemmere at hun bliver sterialiseret?
    Ville det være lettere at få en på et års tid?

    Den nuværende ejer har kun haft hende i halvandet år - Og ingen problemer med at tilpasse sig...

    Er lidt i vildrede her.....

    Men synes Garfield er for stor til at tage en killing ind herhjemme - Derfor kigger jeg lidt efter en hun mco på 1 - 4 år - Med et roligt sind :0)


  • #5   3. jan 2010 Det vil jeg tro det vil, da fertile katte oftes er mere teritorie beviste en kastrerede smiley

    Men grunden til jeg vil få hende strilliseret først, er så hun ikke først skal stresse over nyt hjem, så stresse over at være hos dyrlæge og så bagefter stresse over at have smerter i uvandte omgivelser smiley

    Rottweiler var 3 år (lige fyldt 4 i november) da jeg tog Madeleine ind, hun er 7 måneder nu.. Jeg har ikke haft nogle problemer, der gik 3 uger så var de perle venner

    en voksen kat vil nemmere acceptere en killing end de vil acceptere en anden voksen kat


  • Rikke B
    Rikke B Tilmeldt:
    mar 2009

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 8
    #6   3. jan 2010 Puha...... Svær beslutning, når man har "forelsket" sig en lille mis..... Tygger lige lidt på hvad vi gør.

    Tusind tak for dine gode råd :0)


  • Rikke B
    Rikke B Tilmeldt:
    mar 2009

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 8
    #8   3. jan 2010 Hej Lisbeth,

    Tusind tak for dit indlæg - Jeg tror ihvertfald at jeg tager en køretur ug og ser den lille dame vi har kig på - Så falder brikkerne forhåbentlig på plads.

    Garfield er så rar en kat at jeg slet ikke kan forestille mig han vil "brokke" sig over en dame i huset - Smil.


Kommentér på:
Kat nr. to

Annonce