{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.126 visninger | Oprettet:

kat nr. to - alder? {{forumTopicSubject}}

For et par dage siden oprettede jeg et forum indlæg hvor jeg spurgte om hvilken alder i syntes at kat nr to skulle have for at den ville passe bedst ind sammen med mille på to år.

De fleske skrev at det ville være bedst med en killing, men jeg fandt denne tekst på inges kattehjem''s hjemmeside.

Vi anbefaler IKKE en killing til en voksen kat!

(Går ud fra mille er voksen når hun er to år?)
Du risikere at få problemer, hvis du anskaffer dig en killing til din voksne kat derhjemme
En neutraliseret kat har ikke trang til at tage en killing til sig. Tværtimod. Den vil helst være fri for en hyperaktiv killing, da den jo selv er mere rolig.
Vælg istedet en voksen kat, der passer til din kat derhjemme med hensyn til alder og sind.
Ellers risikere du, at du må aflevere killingen tilbage.
Hvis du istedet vælger en voksen kat, og følger vores råd om, hvordan man sætter to voksne katte sammen, er der langt større chance for at det lykkedes.
Forudsætningen for, at de to voksne katte kan sammen, er at de begge er neutraliseret.

Hvad siger i til det ? smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  kat nr. to - alder?
  • #1   23. jul 2011 Sammneføring af to voksne, også selvom begge er neutraliseret kan blive en lang og sej kamp.

    Jeg vil stadig anbefale en killing - en neutralisertet killing.

    Her i huset er det helt almindeligt at mine kastrater agerer mødre overfor nye killinger.


  • #2   23. jul 2011 Lis - okay. jeg er os bare bange for at en killing bliver for meget for mille?

    Hvordan kan det være de ikke anbefaler en killing?


  • #3   23. jul 2011 for de skriver jo der er langt større chance for at det lykkedes mellem to voksne. det jeg har skrevet i teksten er nøjagtigt det samme der stod på hjemmesiden


  • #4   23. jul 2011 Nu er mille ikke så gammel igen, det ville være noget andet hvis hun var noget ældre for så er det rigtig at katten nok ikke ville synes det var sjovt med sådan en lille pjevs.

    men mille er jo selv en ungdame, og hun vil sikkert os gerne lege af og til, tror ikke hun har glemt hvordan det er at være killing endnu. så jeg ville nok os sige at sammenføringen ville være nemmere med en killing.

    og mht. det de skriver så tror jeg desværre at det bægere præ af at der er mange ældre katte derude om ikke har et hjem og de er sværre at komme af med end en killing, som du har mulighed for at ''opdrage'', hvorimod en kat med nogle år på bagen gerne har noget bagade som man nogen gange skal tage højde for.

    men hvis du føler at en jævnaldrenede kat er bedre for mille, så er det klart det du skal gøre, du skal bare være opmærksom på at det kan være sværre, og det er blandt andet os fordi en voksen kat er en større trusel mod mille end en lille killing ville være, den ville hun nemt kunne sætte på plads. og du skal så finde en kat du føler ville passe godt sammen med mille i sind osv.


  • Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    okt 2006

    Følger: 17 Følgere: 151 Katte: 6 Emner: 164 Svar: 3.367
    #6   23. jul 2011 Hej Didde

    Jeg vil også stadig sige en killing, også fordi din Mille er lidt nervøs i det, så en voksen kat tror jeg <b>ikke</b> ville være godt for hende og jeg tror hun vil live meget mere op, hvis I anskaffer en killing. smiley

    Jeg fik jo Lukas, da Perle drengen var næsten 4 år og de har leget sammen fra næsten den første dag af og gør det stadig idag lidt voldsommere lege end pigerne har lyst til. Så aldersmæssigt har det ikke noget at sige. smiley

    Jeg mener også at det ville være bedst for Mille at hun fik en hunkat som legekammerat, for når hankatten bliver lidt ældre, vil den lege voldsomme lege end jeg tror Mille vil ha lyst til og så står I der med problemet at den ene vil lege voldsomt og den anden vil ikke rigtigt, og så vil Mille trækker væk sig væk fra ham hele tiden. mm.

    Men du har jo før hørt min mening om det. :-))


  • #7   23. jul 2011 fandt dette - de skriver det ikke er godt med to hunkatte

    For at kattene kan få størst glæde af hinanden, skal de have nogenlunde samme temperament. De skal have lyst til at foretage sig de samme ting i nogenlunde lige lang tid. Det er bestemt ikke altid lykken for en voksen glad kat at få en lille drillesyg killing uden hæmninger indenfor dørene. Det er svært at sige præcis, hvilket køn man skal vælge, men generelt kan man anbefale en han- og hunkat sammen eller to hankatte sammen; To hunkatte er sædvanligvis ikke den bedste løsning.


  • #8   23. jul 2011 jeanne - nervøsiteten er ved at gå af hende, man kan godt mærke hun er MEGET mere tryk her nu.

    men der er selvfølgelig stadig ting hun bliver nervøs for, men mon ikke altid der vil være det smiley

    hun er ikke specielt glad for støvsugeren smiley men når vi får gæster fare hun i fuldefart ud til døren og skal sige hej til dem der kommer - hun har aldrig været bange for nye mennesker . smiley


  • Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    okt 2006

    Følger: 17 Følgere: 151 Katte: 6 Emner: 164 Svar: 3.367
    #9   23. jul 2011 Didde

    Det må være op til dig/jer, hvad jeres mavefornemmelse siger. Vi kan kun komme med det vi tit har hørt og vores egne oplevelser/erfaringer gennem livet. smiley

    Pøj pøj med at finde den rette kat til Mille pigen.:-)


  • Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    okt 2006

    Følger: 17 Følgere: 151 Katte: 6 Emner: 164 Svar: 3.367
    #10   23. jul 2011 Hvor er det er dejligt at høre Mille er blevet mere åbnen og tryg nu. smiley

Kommentér på:
kat nr. to - alder?

Annonce