{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.031 visninger | Oprettet:

Ditte K
Ditte K
Tilmeldt:
28. apr 2013
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 27

Tisser inde {{forumTopicSubject}}

Har haft skrevet før at min kat var begyndt at tisse inde, hun er blevet neutraliseret, ren bakke, men hun tisser stadig inde i seng, sofa, og på tæpper hvis der ligger noget.
Jeg har købt spray ved dyrlæge til at vaske i, som jeg gør hver gang, hun har fået tjekket urin, og der var intet galt.
Synes det er synd hvis jeg skal udelukke hende fra stue og soveværelse da hun bare ikke vil holde op.
Det er ved at være rimelig frustrerende at hun bliver ved, og vil jo helst ikke komme til aflivning, men er dog begyndt at tænke over det nu, eller om det måske vil hjælpe hvis hun kunne komme et sted hen og være ude kat.
Eller om der er mere jeg kan forsøge at gøre for hende?
Håber i kan give flere gode råd til dette, og om det vil hjælpe på det hun kan blive ude kat, for vil jo helst heller ikke gerne se hun kommer til nyt hjem hvor det så bestemt slet ikke fungere g så de bare er nød til at aflive.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tisser inde
  • #1   22. jun 2013 Pyyyha det er altså ikke sjovt smiley du har jo gjort alt, så vidt jeg kan høre, for at stoppe det.
    Jeg er bange for det er blevet en "dårlig vane"? Og jeg ved ikke hvad jeg kan råde dig til, aflivning er svært, men som du siger selv, det er ikke fair over for katten og eventuelt ny eger, at give problemet videre smiley


  • M B S
    M B S Tilmeldt:
    apr 2012

    Katte: 3 Emner: 19 Svar: 306
    #2   22. jun 2013 Har i prøvet med forskelligt slags grus? Er jeres bakke åben eller lukket? Og har i prøvet at evt. pille toppen af/lukke den for at se om det skulle hjælpe?

  • Ditte K
    Ditte K Tilmeldt:
    apr 2013

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 27
    #3   22. jun 2013 Jeg startede med en åben, og købte her 1½-2 måneder siden en lukket, jeg har prøvet at flytte kattebakken for at se om hun var mere tryg andre steder
    Jeg har prøvet at skifte kattegrus, har både prøvet klumpende ikke klumpende, lugt frit og ja hvad vi ellers har.
    Som sagt, jeg er virkelig ved at løbe tør for idéer hvad der kan hjælpe på hende, men hun har jo heller ikke haft den bedste start på livet, hvilket jeg også har læst godt kan have adfærds problemer med sig.
    Ved heller ikke om hun har været ude inden jeg fik hende, fik også at vide det godt kunne være stress for ikke at kunne komme ud.
    Hun er jo ellers en skøn kat, hvis man ser bort fra det med tisseriet, meget kælen og kontakt søgende.


  • #4   22. jun 2013 Du skriver at du havde en åben og så købte en lukket, betyder det at du kun har en bakke fremme til hende eller har du 2..

    Hvis du kun har den ene, så prøv at have begge fremme og se om det gør en forskel..

    Men ja det kan desværre godt være et adfærdsproblem, og så er det ikke lige sådan at løse, det kan også være frustration over ikke at kunne komme ud, men det er jo svært at vide på forhånd om det vil hjælpe at gøre hende til fritløber.. smiley


  • M B S
    M B S Tilmeldt:
    apr 2012

    Katte: 3 Emner: 19 Svar: 306
    #5   22. jun 2013 Det er så ærgeligt når man render ind i de problemer smiley

    Min Silver begyndte at få adfærdsproblemer da vi flyttede i lejlighed. Han kunne endda komme ud og ind når han ville, vi boede nemlig ned til jorden. Det var simpelthen miljøet omkring boligen han også manglede. Til sidst måtte vi indse at det bare ikke gik og han fik derfor nyt hjem hos min mors daværende kæreste på landet.

    Ellers kan du som Heidi prøve med to bakker.


    Har du på nogen måde mulighed for at finde ud af hvor hun er fra?


  • Ditte K
    Ditte K Tilmeldt:
    apr 2013

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 27
    #7   22. jun 2013 De begge var fremme en over gang men den ene er nu blevet stillet i kælderen.
    Ja det er jo desværre svært at vide om det vil hjælpe hende at være ude.

    Jeg snakker desværre ikke med dem der havde hende inden mig længere.
    Det de lige fortalte kort var at hun var blevet fundet efterladt inden hun var gammel nok, at de havde fået taget hende til dyrlæge for lopper og orm, men hun kunne ikke blive ved dem da de havde mange katte hunde og børn og det stressede hende.
    Da hun kom til mig kastede hun op flere gange dagligt, og var fyldt med lopper, så enten har de løjet, ellers har de ikke opdaget det hvis hun har været ude kat ved dem.

    Jeg kan da prøve at tage lågen af og se om det gør en forskel, men det er ikke hele tiden, hun går stadig i kassen også, men det hele er jo et forsøg værd.


  • M B S
    M B S Tilmeldt:
    apr 2012

    Katte: 3 Emner: 19 Svar: 306
    #8   22. jun 2013 Æv det lyder til at være en rigtig dum situation du står i smiley

  • #9   22. jun 2013 Umiddelbart lyder det for mig som om hun meget vel kan have været udekat tidligere, det bygger jeg på at hun var fuld af lopper, selvfølgelig kan hun have fået dem at hundene meeenn...

    Jeg tænker lidt har du ikke mulighed for at gøre hende til udekat hvor du bor?? Eller bor du i lejlighed, hvad så med at prøve at give hende sele på og så have hende ude i snor, er det en mulighed, ved ikke om det vil hjælpe, men det er vel et forsøg værd..


  • Ditte K
    Ditte K Tilmeldt:
    apr 2013

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 27
    #10   22. jun 2013 Ja hun kan jo også have fået det af de andre katte hvis de fik lov at være ude, men igen er det desværre rigtig svært at vide.
    Jeg bor desværre i lejlighed, jeg bor dog i stuen men alligevel ret højt, og ved ikke om jeg ville turde at lade hende eftersom der er en stor vej tæt på, hvor by busser og mange biler køre.
    Hvis hun nu skulle blive bange og løbe ud foran en.





  • M B S
    M B S Tilmeldt:
    apr 2012

    Katte: 3 Emner: 19 Svar: 306
    #11   22. jun 2013 Når du bor i et så befærdet område så havde jeg i først omgang nok prøvet med sele og snor. Se om der ikke er et godt grønt område i nærheden af dig. Og hvis ikke det hjælper ja så ved jeg næsten ikke hvad der er af udvej smiley

  • #12   22. jun 2013 Har du altan og i så fald er den aflukket så hun har adgang til den??

    Nogle gange kan det at kunne indsnuse duftene omkring være nok til en kat..

    Og hvad med sele og snor er det en mulighed??


  • Ditte K
    Ditte K Tilmeldt:
    apr 2013

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 27
    #13   22. jun 2013 Jeg har desværre ikke altan, men der står altid 1 eller 2 vinduer åbne, som hun sidder meget oppe i eller ligger.
    Kan prøve det med sele at tage hende ud og se om det vil gøre en forskel, for ja jeg er selv ellers tør for idéer.
    Høre lige hvad dyrlægen også siger her på mandag også, og hvis hun stadig fortsætter må jeg jo så desværre tage en beslutning hvad der så skal ske med hende.


  • #15   23. jun 2013 Usikkerhed, katten kan nok lugte andre katte udenfor og er usikker og føler den skal mærke for og være tryg?

    Har du set Jackson Galaxsy's program My Cat from Hell? Han løser en hel del "min kat er sund og rask men tisser over alt indenfor" problemer (:
    Hvis du kan finde nogle af hans programmer og se dem kan du bliver en hel del klogere på din kat og måske få nogle ideer til hvordan du løser det (:

    En kat får rigtig meget selvtillid gennem leg for eksempel, det vidste jeg ikke havde så stor en betydning før vi rent faktisk prøvede det og aldrig har haft adfærdsproblemer eller slåds kampe her hjemme siden vi begyndte og lege en ½ time med kattene hver dag (:



  • Ditte K
    Ditte K Tilmeldt:
    apr 2013

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 27
    #16   23. jun 2013 Momo&Gaia&zoe: Selvfølgelig er det så katten ikke kan komme ud, eller komme i klemme, ville aldrig gøre noget der kunne skade min kat.

    Lise L: Ja har set en del af hans programmer inden jeg fik hende, også for at få så meget viden fra så mange som muligt inden smiley
    Synes nemlig også han er utrolig dygtig.
    Har selv indrettet inden hun kom hertil lidt efter hvad han har fortalt og med hvilke lege osv smiley Kan da prøve at se dem igennem og se om han evt har nogle råd der kan bruges og give hende nogle extra måneder og se om der er noget der virker smiley


  • #17   23. jun 2013 Jeg ved det her måske lyder helt tosset, og aner ikke om det hjælper noget.
    Men jeg lærte engang et kul hvalpe at tisse på en avis, istedet for over det hele.
    Det gør man også tit, hvis man skal lære dem at være renlig. Man lægger et avispapir, hvor de besørger. Så rykker man papiret tættere på døren og til sidst lærer de at de skal gøre det udenfor. Aner ikke om det kan fungere ved en kat. smiley


  • #18   24. jun 2013 TS,
    Han har en del Fokus på katte der tisser udenfor bakken i nogle af de senere seasoner af My cat from hell.


  • Ditte K
    Ditte K Tilmeldt:
    apr 2013

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 27
    #19   25. jun 2013 Var også ved dyrlægen, og de sagde også jeg kunne prøve noget andet foder der skulle være noget naturligt beroligende i til neutraliserede katte.
    Det var ikke noget hun skulle have hele tiden, men kun kunne komme på det i en periode og se om det hjalp hende, så det er selvfølgelig også noget vi vil prøve smiley

    ise: Vil også lige se om jeg kan finde nogle af de afsnit, og se dem igennem, om der er noget vi kan bruge smiley


Kommentér på:
Tisser inde

Annonce