{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
635 visninger | Oprettet:

Tisser inde {{forumTopicSubject}}

Hej.

Perle er begyndt på at tisse inde, på dyne, sække stol, hun er inde kat, Plus hun er i løbe tid lige nu, syntes derfor det er lidt mærkeligt, at hun gør det..

Hun er ikke strelliseret, endnu, men vi skal have gjort det her sidst på månenden,

men er os bange for det kan være noget infektion i underlivet, men ved det selfølgelig ikke..

er der nogle middler man kan bruge, så hun ikke gør det længere..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tisser inde
  • #1   12. feb 2008 Det er sandsynligvis afmærkning, det skulle gerne stoppe, når du får hende neutraliseret.

  • #2   12. feb 2008 okay, hun er nemlig først begyndt at komme i løbe tid nu, derfor undre det mig at hun først begynder at tisse inde nu..

  • #3   12. feb 2008 Det er fordi hun er blevet kønsmoden, at hun begynder at markere.

  • #4   12. feb 2008 okay..
    Tak for hjælpen.


  • #5   12. feb 2008 Helt i orden, jeg kan jo ikke udelukke en infektion, det kan kun dyrlægen, det tyder dog på, at hun markerer i forbindelse med, at hun nu er kønsmoden.

  • #7   12. feb 2008 Det lyder som urinmarkering

    Markeringsadfærd
    Kønsmodne katte er oftest urenlige ford de ikke er blevet neutraliserede. De er stressede pga. deres kønsdrift og afmærker territorium. Det er meget vigtigt at katten bliver neutraliseret inden problemerne opstår. Dvs. du bør få katten neutraliseret inde den når at blive kønsmoden - altså i 4-6mdr. alderen. (taget fra Inges Kattehjems side).


    problemet kan måske afhjælpes ved hjælp af produktet Feliway, som fås hos dyrlægen eller foderforretninger..

    Feliway efterligner de specielle feromoner, som katten selv bruger for at afmærke sit territorium. Der, hvor du sprøjter Feliway, eller katten selv påfører det naturlige feromon, vil den ikke strinte. I nogle tilfælde vil katten dog ikke helt ophøre med at urinmarkere indendørs, men systematisk brug af Feliway vil sætte dig i stand til at styre, hvor den gør det, således at problemet bliver til at leve med. Desuden kan Feliway med held anvendes til at kontrollere indendørs deponering af afføring.


  • #8   12. sep 2009 Vi brugte 2 år på en kastreret hankat (inkl. feliway og utallige dyrlægebesøg). Han var ud af et søskendepar vi købte den eneste, der strintede, men gjorde det ekstremt meget til sidst, så vi fik ødelagt mikroovn, fjernsyn m.v og måtte skifte mange småting ud i køkkenet. Så Feliway hjæper langt fra hver gang. Vi måtte aflive ham kun få år gammel. Jeg tudede i ugevis.

    Nu har jeg så en 3-4 årig Main Coon hunkat, også steriliseret. Vi fik hende sidste år. Sammen med vores 2 andre indekatte har hun det som blommen i ægget og er meget kælen. Men i dag fangede jeg hende i at strinte op ad vores terassedør indenfor. Med løftet hale og det hele, som om hun var en hankat.

    Så fanger jeg hende i det en gang mere, så ryger hun enten permanent udendørs (det er hun vant til fra tidligere hjem) eller til dyrlæge. Jeg gider bare ikke eksperimentere rundt med den slags indendørs og nå at få alt tilstænket i urin inden man er nødt til at give op. For selv rengøring afhjælper altså ikke. De andre katte kan stadig lugte det og så risikeres altså at adfæren smitter...


Kommentér på:
Tisser inde

Annonce