{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.449 visninger | Oprettet:

Anna B
Anna B
Tilmeldt:
28. jun 2013
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3

Meget små killinger {{forumTopicSubject}}

Min dejlige hunkat fødte d. 12. juni tre killinger. Hun er hittekat, hivet halvdød op af en vandpyt som 3-4 ugers killing og flaskeopfostret. Hun har altid været meget lille. Hun er både lille af statur, men også slank og hendes voksenvægt har ligget på omkring 2,1 kilo. Dyrlægen har hele tiden sagt det var helt fint og at hun var en flot kat i fint huld.

Det kunne derfor godt give mening, at hendes killinger også er ret små. Den store killing, en dreng blev født med en flot vægt på 107g. Idag vejer han 279, hvilket jo er under gennemsnitsvægten på 310g. Derudover har jeg to piger, en der er født på 69g - hvilket som jo er ekstemt lavt - og idag vejer 218g og en der er født på 88g og nu vejer 200g. De har taget på hver dag og virker ikke sultne - Jeg har forsøgt mig med KMR, men det er de faktisk ikke så interesserede i. De spiser fint ved mor, som klarer morjobbet enormt godt, har hele tiden været aktive og er idag 15 dage gamle.

For en sikkerheds skyld, ville jeg dog lige høre om I herinde mener der er grund til bekymring. Umiddelbart tænker jeg, at så længe de er sjove, sunde og raske, tager på hver dag og spiser ved mor, er der ingen grund til bekymring, men jeg er jo godt klar over at de alle ligger et godt stykke under "forventet" vægt.

Har vedhæftet et billede, hvor man måske kan "fornemme" deres størrelse. Og ja, mormis har bestemt at de bor i sengen, så det får hun lov til smiley )


Kommentarer på:  Meget små killinger
  • #1   28. jun 2013 Vi fik 2 levende killinger d. 12. april.
    Den mindste vejede sølle 46 g. og han er sund og rask og fyldt med krudt i r**en idag...
    Så længe de tager på og er aktive ville jeg ingen bekymringer have..
    Hvis missemor kommer når de kalder og de ikke skriger efter hende hele tiden uden hun kommer, ser jeg ingen grund til bekymring smiley


  • #2   28. jun 2013 Her er et billede ca. ½ time efter fødselen..
    Det er et ganske almindeligt håndklæde du ser under killingen, så du måske kan fornemme størrelsen.


    profilbillede
  • #3   28. jun 2013 Her et billede af den ene af killingerne der desværre ikke overlevede.
    så du kan se størrelsen.
    Denne killing på 56 g.


    profilbillede
  • #4   28. jun 2013 her den største på 69 g. ved fødselen.

    profilbillede
  • #7   28. jun 2013 Når killingerne virke sunde friske og livlige, ikke piver efter deres mor hele tiden, så ser jeg ingen grund til bekymring..
    Jeg vil dog være bekymret over at avle på en så lille kat som din hunkat, hun burde aldrig have fået killinger, det er med hendes liv og helbred som indsats..

    Og mit råd til dig er at du får hende neutraliseret når killingerne er gamle nok, for næste gang går det måske ikke lige så godt som denne gang..


  • #8   28. jun 2013 Uha, så er jeg frygtelig uansvarlig - har flere hunner på omkring to kilo - sjovt nok har mine små hunner generelt givet de største kuld.

    Slanke katte føder bedre end fede katte - de skal nemli' ikke presse gennem en masse fedtvæv


  • #10   28. jun 2013 Vægten er lav men okay, nå de bare er kvikke. Du kan krædse for mormis med noget nærende foder. Evt købe et par dåser ved dyrlægen - HILL"S laver noger supergodt til svage / syge katte. Det ville hun have godt af. Tillykke med de små

  • Anna B
    Anna B Tilmeldt:
    jun 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #12   3. jul 2013 Tusind tak for alle jeres flinke svar smiley Jeg er ikke længere helt så bekymret.

    Umiddelbart kan jeg godt se hvad I mener med at hun er meget lille, og måske for lille til at få killinger. Jeg har fulgt min dyrlæges råd, og han mente ikke at det skulle være et problem, så længe hun var over to, sund og rask. Jeg kan også se at flere her skriver, at de har fået killinger på små katte. Jeg vil selvfølgelig tage det med i fremtiden, men det er som bekendt lidt svært at gøre om nu - Så kan man bare glæde sig over at de har det godt smiley

    Kattemor skal bestemt neutraliseres - Det har hele tiden været planen at få et kuld på hende og så lade hende neutralisere smiley

    Mor får killingefoder+tilbudt en dåse vådkillingefoder hver dag. Hun har også fået tilbudt torskerogn og tun, men hun har altid været en værre kræsenpind. Hun har ikke tabt sig, altså udover killingemaven, så det synes jeg er et godt tegn.

    Killingerne tager fortsat på(332, 254 og 271), og er meget kvikke. Jeg har prøvet at fortælle dem, at de altså skal være fire uger før de begynder på det der med at kravle ud af kassen og stikke af :o) Spøj til side.

    Endnu engang, tak for jeres venlige svar
    Kh Anna, Mormis, Richard Parker, Edith og Ella smiley


  • Anna B
    Anna B Tilmeldt:
    jun 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #13   3. jul 2013 Her får I lige et billede smiley

    profilbillede
  • #15   3. jul 2013 Årrhhh hvor er de altså nuttede smiley

    Hmm det der med at de skal være 4 uger før de ser verden, det tror jeg ikke mange killinger vil vente på, lige så snart dem jeg har haft fik øjne så skulle verden opleves, så ved ca 3 ugers aldern klippede jeg en åbning i kassen så de forsvarligt kunne opleve verden og ved samme alder blev de tilbudt vådmad..

    I øvrigt så behøver du altså slet ikke at købe killinge vådmad, du kan roligt blot købe almindeligt dåsemad, det tåler killingerne også, jeg kan anbefale et mærke som LUX fra Aldi, det er uden korn og sukker samt højt på kødindhold, det fås både som pate og som boller i gele smiley

    Og torskerogn og tun på dåse til mennesker er ikke godt for katte, hvis det er det du har tilbudt, der er alt for meget salt i..


  • Anna B
    Anna B Tilmeldt:
    jun 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #16   4. jul 2013 Ja, det var også mest i sjov - Alle steder jeg har læst, har der bare stået "omkring fire-ugers alderen begynder de så småt..." smiley Det var mine ikke enige i.

    Tja, jeg forestiller mig at der er en lidt anden næringssammensætning der passer til sådan nogle små nogle, så de tror jeg at jeg vil fortsætte med - Ellers tak for råd smiley

    Det var er lidt sjovt at du siger det, når nu så mange andre mener at man skal tilbyde torskerogn fortyndet til killinger og så videre. Det er også ligemeget, når nu damen ikke gider at spise det smiley


  • #17   4. jul 2013 Torskerogn på dåse indeholder alt muligt andet end torskerogn, men tager du til fiskemanden og køber rigtig torskerogn er det helt fint smiley

  • #18   4. jul 2013 Netop Jette torskerogn frisk fra fiskemanden er helt fint til kattene, der er ikke pumpet salt og en masse e-numre i smiley

Kommentér på:
Meget små killinger

Annonce