{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.295 visninger | Oprettet:

Meget små killinger {{forumTopicSubject}}

Min venindes kat fik killinger for 4 uger siden. Var ude og se dem i fredags, hvor de var 3 uger og 5 dage. Hold op hvor er de bare små. I fredags vejede de 248, 207 og 208 g. Vores var dobbelt så store i den alder. De spiser nu, er begyndt at gå rundt. Det skal siges at missemor er en bette fis på 1 år og 2.2 kg. Er de det bare mig, eller er de alt for små?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Meget små killinger
  • #1   17. jun 2014 Meget lille mis

    profilbillede
  • #2   17. jun 2014 Jeg synes godt nok også, de killinger lyder små for deres alder... men som jeg forstår det, er missemor også en lille kat? Ved du, hvad de små vejede ved fødslen? Er de fine og runde, og virker de rent udviklingsmæssigt og motorisk normale i forhold til deres alder?

    Hvad for noget foder får missemor? Og er ejer begyndt at supplere med lidt fast føde til killingerne?


  • #3   17. jun 2014 Ja missemor vejer kun lidt over 2 kg. De går fint rundt, bliver mere og mere sikre på benene, og er nysgerrige, men har ikke de der runde maver. Kan lige prøve at høre hende hvad tørfoder hun bruger, og om hun også giver vådt. Nej de vejede dem ikke ved fødslen. Jeg rådede dem til at veje, og det gjorde de da jeg var der

  • #4   17. jun 2014 Lille mis

    profilbillede
  • #5   17. jun 2014 De ser umiddelbart en smule tynde ud, synes jeg... Ikke de der små runde "pølser", som de ellers burde være i den alder. smiley

    Nu ved jeg som sagt ikke, hvad der allerede gøres, men her er, hvad jeg vil anbefale:

    - Sørg for, at missemor får et godt og lødigt killingefoder af god kvalitet (Hills, Eagle Pack, Arion, Nutri Nuggets eller lign.). Hun skal have det ad libitum; det kræver en masse ekstra at opfostre et kuld killinger.
    - Start med at supplere mælkebaren med lidt fast føde til de små. Torskerogn rørt op med kaffefløde og lunet en lille smule i microovnen plejer at være en god ting at starte med, men lidt vådkost; evt. lunet og rørt op med lidt vand, kan også bruges.

    Og så vil jeg helt klart anbefales, at de små vejes ugentligt for at følge deres vægt. En tommelfingerregel er, at de helst skal tage minimum 100 gram på om ugen.

    Jeg håber, det lykkes at få lidt mere sul på de små. smiley


  • #6   17. jun 2014 Nej vores havde nogle ordentlige vomme i den alder smiley mange tak. Vil give rådene videre smiley

  • #7   17. jun 2014 Snakkede lige med hende. Den ene har taget 30 g på, den anden 35 , og den 3. 14 g. på siden fredag. Hun vil prøve at give torskerogn med kaffefløde

  • #8   17. jun 2014 Jeg syntes det lyder som en forholds lav vægt, taget i betragtning af at de er næsten 4 uger, jeg vil prøve at tage min vægt med ud til min søster i morgen når jeg besøger hende, for hendes vild mis har fået 5 killinger for snart 4 uger siden (st. bededag) og mismor og også en lille bitte fis på ca 1 år og vil nu heller ikke tro hun vejer meget mere end 2 kg, de har fået fast føde i ca en uge nu fordi min søster var bekymret for en af killingerne, den er den lille i kuldet og må vente til sidst med at få mad og hun var bane for at han ikke fik nok, så hun rådførte sig med dyrlægen og fik at vide hun skulle lave en suppe af dåsemad og give ham med en engangssprøjte direkte i munden, nu labber han det i sig af sig selv fra en tallerken, han har fået smag for det den lille skid smiley smiley

  • #9   17. jun 2014 30 og 35 gram siden i fredags lyder fint, men 14 gram, det er bare ikke nok, han skal have mere sul på kroppen, så må hun prøve som min søster at tvangsfodre ham med sådan en suppe i engangssprøjte indtil han får smag for det og sørge for at de andre ikke stjæler maden fra ham..

  • #10   17. jun 2014 Det kunne være sjovt lige at sammenligne med vægten på din søsters killinger smiley Nej synes også de 14 gram, lyder meget lidt. Hun har ikke set ham røre andet end sin mors mad endnu, men de andre 2 spiser fint af killingefoderet. Jeg vil lige prøve at råde hende til det med at lave sådan en slags suppe, og fodre med en engangssprøjte

  • #11   17. jun 2014 Ja det kunne være meget sjovt, min søster har ikke haft vejet dem, spurgte hende i søndags, men jeg skal ud til hende i morgen eller fredag hvis hun har tid, så tænkte jeg bare for sjov, jeg glæder mig sådan til at se dem igen, jeg har ikke set dem i 14 dage, og de er bare såååå nuttede nu smiley

  • #12   17. jun 2014 Ja der sker bare noget på 14 dage, så kan godt forstå du glæder dig til at se dem igen smiley Tror også min veninde får mig rendende en del nu her smiley Den alder der er bare noget af det sødeste smiley

  • #13   17. jun 2014 Jaaa jeg har også sagt til min søster at hvis det var mig der havde vildmisse killinger ude i skuret så sad jeg derude dagen lang smiley :D smiley :D

    Det er så imponerende at en stor killing der kom totalt vil i deres have sidste sommer, i dag er en næsten håndtam fin og dygtig missemor til 5 krudtugler denne sommer..
    Hun var da hun kom til dem totalt sky, men i løber af vinteren osv så er hun langsomt blevet håndtam og spinder lystigt ved kæl, så længe det foregår i skuret, udenfor skuret er hun stadig usikker, men inde i skuret så kan min søster endda tage hende op og kæle hende smiley

    Og killingerne er totalt tamme fordi min søster jo har haft dem i hænder og været der flere gange dagligt siden de blev født i skuret smiley


  • #14   17. jun 2014 Ja det er alligevel utroligt, at det kan lade sig gøre. Hun åbenbart langsomt blevet tryg ved din søster , og skuret smiley Skønt hun har taget dem til sig

  • Helle D
    Helle D Tilmeldt:
    jun 2012

    Følger: 1 Svar: 1
    #16   17. jun 2014 Jeg syndtes det er et fint forslag,det at prøve at give den lille kattekilling mad i en engangssprøjte..men pas enorm på for jeg har selv skulle give 2 forladte killinger mad via en sprøjte og det er altså ikke nemt. Da jeg ikke vidste jeg fik dem var jeg nødt til at bruge det jeg havde. Men da jeg kunne næste dag købte jeg godt nok sutte flaske og forskellige ved lagte strs sutte. Og her kan du også nemmere se hvad den virkelig spiser. Og det kommer også i killingens fart. Da det er den der sutter. Men lige som små børn,så skal gennem gangen af mælken komme støt ,så killing heller ikke bliver for træt af at sutte. Jeg ved godt at dette er med chance for en Balle men jeg siger det altså aligevel. Mine killinger fik moder mælks erstatningen mærket 'Nan' og det indtil de selv kunne spise. Det killinger tørmælk vi købte kst 195kr og det slap op på 5 dag. Så købte jeg Nan. Og de voksede op og den ene er stadig ved mig. Hun hedder Søs. Nå men det der er farligt ved at give med en sprøjte er at den er enten forbandet stram eller løs. Ingen af delene er fedt. Håber du kan bruge det til lidt. Og held og lykke med den lille hold killinger. Helle D

  • #18   17. jun 2014 Helle de skal jo ikke have modermælkserstatning når de er næsten 4 uger, mismor har jo mælk, så de skal have alm mad som supplement så de kan blive rigtig mætte..

  • #19   17. jun 2014 Ja det er kun som supplement, for at de tager lidt bedre på. Missemor har fint med mælk, og de 2 tager fint af tørfoderet. Jeg skal lige have sikret mig at hun er opmærksom på det med torskerognen.

  • #20   18. jun 2014 Trine
    Så har jeg været hos besøg hos min søster og hendes søde små mislinger smiley

    Mand hvor blev jeg bare endnu mere skruk, det er bare så nusere, de er 4 uger og 5 dage i dag, så altså en uge ældre end din venindes killinger..

    Men de vejer: 495g, 460g, 450g, 425g, 360g.
    Den mindste er skravlet i kuldet, men er en lille fighter, han har haft en lidt hård start, da de var omkring et døgn eller 2 faldt han ud af fødekassen og forsvandt, de fandt ham et døgn senere i en kasse der stod under fødekassen, de havde ikke kunnet finde ham, men pludselig fik de lokaliseret hvor piveriet kom fra, hvad der var sket vides ikke..

    Men hvor er de altså skønne alle 5 smiley


    profilbillede
  • #21   18. jun 2014 Mismor har så i dag fået en ekstra killing, mismors mor kom med 3 killinger og har efterladt en killing, den er meget mindre end alle de andre og jeg vil tro den kun er 2 uger, den vejer blot 200 gram, men efter lidt overtagelse så har mismor taget den til sig og lader den die, om hun kan klare den også og er så et spørgsmål, eller om hun mister interessen, ved jeg ikke, men første gang de lagde den til hvæste og knurrede hun af den, men lod den dog die, gik dog væk fra den så snart den slap patten, min søster fjernede den så i håb om at den rigtige mismor ville komme retur efter den, men nej hun har taget de 2 andre killinger med men ikke den, min svoger satte den så ned til de andre killinger mens mismor var ude og gå, så deres dufte blev blandet og da hun kom retur accepterede hun tilsyneladende den, hun knurre ikke længere og lader den die på lige fod med de andre, men den er godt nok bette smiley

    profilbillede
  • #22   18. jun 2014 Nååååå hvor er de dejlige smiley Hvor ser de fine ud smiley Så sødt et billede smiley Det er godt nok en noget anden vægt de har, end min venindes. Ja man bliver ikke mindre skruk af at besøge så dejlige killinger smiley

  • #23   18. jun 2014 Du får også lige et billede af det cute skravl som har fået navnet Arnold, jeg er helt forelsket i ham, og han har vist også forelsket sig i mig, han kravlede rundt på mig i al den tid vi sad ude med dem smiley

    profilbillede
  • #24   18. jun 2014 Ja Trine de er faktisk dobbelt vægt af din venindes, og de er jo kun en uge ældre, så tror bestemt hun må igen med noget støttefodring af dåsemadssuppe indtil de selv finder ud af at spise..

    På Arnold kan man tydeligt mærke ribben så han trænger til lidt mere sul, de andre er nogle små basser med søde runde maver..
    Men Arnold skal nok få den mad han skal have nu, han har tydeligt taget på i den uge de har fået normal mad, så han skal nok komme efter det smiley


  • #25   18. jun 2014 åh hvor er han også sød ham Arnold smiley Dejligt missemor accepterer ham. Det er så cute når de bare kravler rundt oppe på en. Det gjorde 2 af min veninders også. Er faktisk blevet tilbudt en af dem smiley

  • #26   18. jun 2014 Arnold er ikke den lille nye, men den mindste i kuldet, den der vejer 360 gram..

    Men ja fantastisk at hun acceptere endnu en, får hun er en bette mismor så 5 var meget for hende og nu tager hun sig så af 6 fordi en anden mismor har opgivet ham, så må vi se om han overlever..

    For de 2 andre killinger hun havde med var på størrelse med de andre, altså omkring 4 uger, så hvorfor den her er så lille og ligner en på 2 uger er en gåde..


  • #27   18. jun 2014 Okay det misforstod jeg lige smiley Ja det er da lidt underligt med den størrelsesforskel. Håber det bedste for ham. Er det helt udelukket af du skal have en af dem? Jeg er stadig meget i tvivl

  • #28   18. jun 2014 Uhh jeg ville såmænd meget gerne, men af hensyn til Tøsen så må jeg hellere lade være smiley
    Smilla ville nok elske en legekammerat, men Tøsen, tror hun ville få mere stress desværre, så indtil hun ikke er mere så bliver vi vist ved de 2 vi har, men intet er udelukket smiley


  • #29   18. jun 2014 Ja det er jo også synd hvis Tøsen stresser over det. Jeg tænker meget på Tilde, for ved ikke hvad hun siger til det. Veninden siger at vi godt må have den på prøve , men det er jeg ikke så begejstret for. Tænker også på det at de er så små

  • #30   18. jun 2014 Og mange tak fordi du ,lige fik dem vejet :-), og de skønne billeder. Jeg vil sige til hende at jeg synes de skal støttefodres lidt, og så holde godt øje med vægten

  • #31   18. jun 2014 Ja det syntes jeg bestemt du skal gøre smiley

    Velbekomme smiley


  • #32   18. jun 2014 Nåååååååå
    Heidi hvor er de dog søde smiley
    Skruk igen smiley


  • #33   18. jun 2014 Tine om 8 uger er de klar til nye hjem, skal du ikke have en kat mere smiley

  • #34   18. jun 2014 Jooooo men tror Herren i huset ikke er helt enig smiley
    Måske en gang smiley
    Uimodståelige det er de smiley


  • #35   18. jun 2014 smiley :D smiley

  • #36   29. jun 2014 Så er de oppe på 343, 340 og 330 g. Så det går da fremad smiley

  • #37   29. jun 2014 Det lyder da godt Trine

  • #38   30. jun 2014 Flot smiley

  • #39   6. aug 2014 Nu har jeg været væk et stykke tid... Hvordan går det med de små? smiley

  • #40   6. aug 2014 Der bliver vasket

    profilbillede
  • #41   6. aug 2014 De er da blevet fine smiley

  • #42   6. aug 2014 Det går godt. De er nu 11 uger. Stadig meget små, men der er gang i dem og de er fuld af ballade smiley Billedet er fra i mandags, hvor jeg besøgte dem. Deres vægt er mellem 900 og 100 g

  • #44   6. aug 2014 Ja meget fine. De er bare kære smiley

  • #45   6. aug 2014 Hvor er det godt at høre, at de vokser og trives. smiley Ja, de er lidt små i størrelsen, men så længe de er runde og glade og trivelige, så er der jo ingenting at bekymre sig om. Hvor er de fine. smiley

  • #46   6. aug 2014 Nej tror heller ikke der er grund til bekymring. De er aktive og trives rigtig godt smiley

  • #47   6. aug 2014 Ihhh jamen de små er jo slet ikke så små mere smiley :D smiley :D smiley

    De har såmænd en fin vægt, for deres alder, de er bare ikke killinger der bliver store katte men vokser op til at blive nogle fine misser i den lidt mindre ende af skalaen, sådan nogle skal der jo også være plads til smiley

    Min søsters killinger som jeg jo omtalte tidligere i tråden de er også blevet store og fine, men stadig kan man godt fornemme at de også bliver til den lille ende af huskatte skalaen, men det er der nu intet underligt i for mismor er ikke meget større end en 4 mdr killing, det var ikke længe før killingerne vokser hende over hovedet smiley når de går sammen sådan lidt i flok og leget så bliver man nogle gange i tvivl om hvilken der er mismor og hvilke der er killinger smiley :D smiley smiley


  • #48   6. aug 2014 Ja de bliver nok ved med at være nogle små størrelser, men deres mor vejer også kun lige over 2 kg, så det er jo nok sådan det skal være smiley :D smiley Dejlige og frække er de i hvert fald smiley
    Dejligt de også går godt med din søsters killinger også. Ja hvis man lige ser dem i farten, så kan man godt blive helt i tvivl om hvem der er moren og hvem der er killingerne smiley :D smiley


  • #49   21. dec 2014 Som nogen af jer ved, kom den lille grå hjem til os og bo. Sally vejer nu lige under 3 kg smiley <3 smiley :) og er lige blevet 7 måneder

  • #51   21. dec 2014 Sally smiley

    profilbillede
  • #53   21. dec 2014 Tak Berit smiley synes også hun er rigtig fin smiley

  • #54   22. dec 2014 Jamen hold dog smiley Trine A
    Sikke en smuksak , og billedet viser med al tydelighed hvor fint hun trives smiley


  • #55   22. dec 2014 Tak Tine smiley Ja hun trives rigtig godt smiley


  • #56   23. dec 2014 smiley smiley

Kommentér på:
Meget små killinger

Annonce