{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.057 visninger | Oprettet:

Så stolt:) {{forumTopicSubject}}

Jeg er så stolt af Cassopiea at jeg lige må ud med det. I går fangede hun hendes første rigtige bytte, jeg synes ikke edderkopper og fluer tæller, hun fangede en gråspurv. Det var ikke en ret kvik gråspurv da den fløj ind i vores stue hvor Cassopiea lå og slappede af. Det gik godt nok stærkt, haps sagde det og så sad hun med den i munden og knurrede. Gråspurven blev dræbt og så gik den vilde leg i flere timer:) Det var så sjovt at se på.

Hvad med jer, var i også stolte første gang eller synes i det var lidt ulækkert?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Så stolt:)
  • #1   30. jun 2013 smiley Hvor flot
    Var du ikke hurtig nok til at tage nogle billeder af det, så du kunne forevige hende med hendes første store fangst?? smiley smiley


  • #2   30. jun 2013 Jeg var ikke hurtig nok til at tage billeder mens hun fangede den da vores kamera ( ved godt det er forkert stavet) løb tør for strøm, men fik taget lidt med mobilen mens hun stod med den i munden og lidt under legen og et par stykker hvor hun ligger og kigger på fuglen:)

  • #3   30. jun 2013 Jamen dem er du da nød til at ligge et par stykker af ind her, så vi kan se hendes flotte fangst smiley smiley

  • #6   30. jun 2013 Lotte tak for det:) jeg er ikke så god på skrift.
    Heidi det skal jeg nok når min mand kommer hjem fra arbejde da det var hans mobil:)
    Fruen der blev også rost meget herhjemme.
    Det var så sødt da hun havde fanget den kunne man tydeligt se at hun ikke helt vidste hvad hun skulle gøre med den. Hun fik selv lov til at slå den ihjel men under opsyn så gråspurven ikke skulle lide alt for længe.


  • #7   30. jun 2013 Så flot!
    Mine er inde med adgang til havestue, hvor de kan indsnuse frisk luft (har kattesikret et vindue så det kan åbnes helt) jeg er mega stolt når de fanger smådyr. Sidst fangede Sofie en flyvende myg! Sofus har fanget en edderkop og spist den, jeg er så stolt!
    Bonus: mor her slipper for at klaske edderkopper og andre krible krablere!
    (vi må ikke have fritløbere her og bor tæt på 3 store veje, så tur heller ikke)


  • #8   30. jun 2013 Mine katte er nogle tumper til at fange fugle, mus osv. Min store kat sad på et tidspunkt og stirrede på en spidsmus. Han var næsten mere bange for musen end den var for ham. Lige i det at jeg kom ud løb musen alt hvad den kunne og gemte sig under min sko (som der var min fars træsko), der er åbenbart et lille hul, ved hælen og det flade stykke.. smiley

  • #9   30. jun 2013 Haha Ninna k, det har været morsomt at se på!
    Min dreng blev fundet ude, så har nok prøvet at fange mad selv, i hvert fald er han god til at slå det rå han får grundigt ihjel før han spiser det. Det tager gerne 1/2 time hvor han kaster det rundt;-)
    Min smukke pige er lidt fin på den og tænker sit når han løber rundt som en tosse mens hun spiser sit rå;-)
    Han kan endda finde på at slå tørfoder ihjel;-)


  • #10   30. jun 2013 Jægeren og hendes bytte:)

    profilbillede
  • #11   30. jun 2013 Et til

    profilbillede
  • #12   30. jun 2013 Meget stolt kat

    profilbillede
  • #13   30. jun 2013 Så dygtig! Spiste hun den? Eller blev den bare slået ihjel?

  • #14   30. jun 2013 Hun spiste noget af den men langt fra det hele, hun havde lidt problemer med fjerne. Men den er blevet spist af et eller andet dyr i nat da resten af den er helt forsvundet.

  • #15   30. jun 2013 hehe!

    Første gang mine fik fat i et bytte var en solsort men den var stadig i live!
    Jeg var meget forvirret fordi jeg på den ene side var stolt over dem men samtidigt forfærdigt over denne her fugl som nu have blevet trukket ind under min seng og stadig var i live!
    Fuglen endte med at "spille død" også forlad begge kattene den under sengen og jeg fik efter noget tid indfanget den og tog den et godt stykke væk. Den virkede ikke skadet kun disorienteret og udmattet. Den fløj straks væk da jeg satte den fri.

    Derfra har Aidan og Macro stolt kommet hjem med døde mus/vandrotter også bliver de ros og forkælet. For det meste bliver musene spist. 3 gange har jeg oplevet at musen var i live, en gang måtte jeg aflive den da den var skadet og en anden satte jeg fri uskadiget. den tredje kravlede bag en reol og døde... Det var ulækkert!

    En enkelt morgen har jeg fundet en død due slæbt op til kattelemmen men den var for stor at de kunne få den indenfor XD


  • #16   1. jul 2013 Sasha sådan havde min mand det også, og ville helst have den ud af huset men jeg er ret sikker på vingen var brækket, så jeg ville ikke risikere den slap fra hende og led, så hellere selv slå den ihjel men det klarede hun selv helt fint:) og hvor er de dygtige jægere dine katte:)

  • #17   1. jul 2013 ja må sige jeg også foretrækker at de spiser udenfor smiley Men de skal have ros når de er dygtige jægere smiley Jeg er ikke glad hvis de leger med deres mad før den er død. hvis den er død må de godt kaste den rundt lige så meget de vil men kan ikke lide at hører en mus/fugl pipe i smerte. Det er heldigvis sjældent de har levende mad med hjem smiley

    Det er også en dygtig jæger du har der, det kræver en del at fange en fugl selv i et rum!! smiley


  • #18   1. jul 2013 Hun fik det ellers til at se let ud. Fra gråspurven fløj ind til hun sad med den i munden gik der 30 sekunder. Jeg synes heller ikke om at dyr lider unødvendig men jeg var også bange for at ødelægge jagten for hende hvis jeg tog fuglen fra hende med det samme.

  • #19   1. jul 2013 Hvor er hun dygtig Louise og hun ser så stolt ud på det sidste billede smiley

  • #20   1. jul 2013 Jeg giver også altid mine drenge tid til at jæge og afslutte men hvis de slipper dyret løs i vores gang også bare puffer det lidt rundt og den piver af skræk så siger jeg stop fordi de ikke virker intereseret i at færdig gøre arbejdet.

Kommentér på:
Så stolt:)

Annonce