Katten vil bestemme at jeg skal tidligt op. Katten vil bestemme at jeg skal tidligt op.
Hej.
Jeg har et problem, vores ene kat vækker mig gerne 1-2 timer før jeg skal op, f.eks. i dag vækkede han mig kl. 4.30. Han vækker mig ved at miave op i hovedet på mig, eller kradser op af diverse ting han ikke må. Han fortsætter med dette indtil jeg står op.
Har prøvet at ignorere ham, men så kradser han bare et nyt sted, hvor jeg ikke tør lade ham fortsætte. Har også prøvet at sprøjte vand på ham eller at råbe nej, det gør han stopper i 2 minutter, men fortsætter så igen derefter.
Hvis jeg ligger mig på sofaen og sover er der ingenting. Så det er meget mærkeligt.
Nogen der har prøvet det samme eller har et godt forslag til hvad vi kan prøve?
apr 2013
Følger: 15 Følgere: 26 Katte: 2 Emner: 36 Svar: 576
maj 2012
Følger: 2 Følgere: 64 Katte: 4 Emner: 74 Svar: 9.141
Min strategi er ikke, at reagere og fjerne eller dække ting som han vil kradse i
jun 2011
Følger: 4 Følgere: 3 Katte: 3 Emner: 3 Svar: 5
Han er begyndt at kradse i sofa, på fjernsyn og akvarie, det er lidt svært at dække eller fjerne
nov 2012
Følger: 3 Følgere: 2 Katte: 2 Emner: 29 Svar: 454
jun 2011
Men vil prøve det når vi flytter om et par uger.
sep 2012
Følger: 3 Følgere: 3 Katte: 1 Emner: 13 Svar: 1.078
Min kat var sat på skrump af dyrlægen så jeg skulle måle hans portiner ud(hvilket alle her vil sige at det "slankeråd" må du ikke følge... men vidste ikke bedre på det tidspunkt) Det resulterede i at jeg fik en kat der drønnede rundt og tiggede om mad hele dagen og forsatte om natten. Når han endelig fik mad slugte han alt og kastede tit op igen.
Så da vi fik arrangeret det så han altid fik en ekstra måltid inden vi fik i seng(5 min før vi lagde os) så slappede han af og sov det meste af natten. Nu hvor vi har skiftet foder 100% får han alt hvad han vil spise, han har tabt sig og larmer ikke længere.
2. årsag var at han frøs. Han sprang op og ned af ting, frem og tilbage for at holde varmen men det var samtidig med foder problemet så tog lidt tid at opdage hvad der var galt. Han er korthåret og vi boede i et gammelt hus der trak meget. Vi satte en el-radiator på timer, den gik i gang midnat og slukkede kl 06 om morgenen. Så holdt han op med løbe rundt for at holde varmen.
Hvis det er kedsomhed kan 10-20 leg inden senge tid også løse problemet.
dec 2006
Følgere: 102 Katte: 2 Emner: 68 Svar: 9.943
Det tidspunkt er også det bedste aktivitetstidspunkt for katte på denne årstid.
Det kan give problemer at have indekatte, og tidlig morgenaktivitet er et af dem.
Hvis I får en altan (eller endnu bedre have) i jeres nye bolig, som du kan kattesikre ordentligt med net, indrette spændende, og lade døren stå åben til om natten, kan det måskeeee være, at han vil gå derud i stedet og kigge på fuglelivet, og nyde morgengryet.
okt 2011
Følger: 5 Følgere: 6 Katte: 10 Emner: 53 Svar: 1.405
Jeg har 5 katte der snorker hele natten... men det er også ude/inde katte
aug 2012
Følger: 1 Følgere: 1 Katte: 3 Emner: 92 Svar: 1.036
dec 2006
Følgere: 102 Katte: 2 Emner: 68 Svar: 9.943
(OT. I nat kl 4.30 bankede naboen på min dør og skulle låne telefon ( :-S), og jeg sagde noget med "nå du er også længe oppe". Næ, hun var skam lige stået op).
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 109 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.508
Men til TS altså eneste råd jeg kan give er at lukke ham ude af soveværelset og hvis han kan åbne døren så stil noget tungt op af døren så han ikke kan skubbe den op, det vil kun være en periode, så finder han ud af at hans kradseri ikke virker til at få en reaktion fra dig..
aug 2012
jan 2012
aug 2012
jan 2012
jun 2011
Ved godt katte er nataktive og det, men det er også bare fordi det er noget nyt han er begyndt på, og han ligger sig til at sove med det samme hvis jeg ligger mig på sofaen og sover i stedet.
Må bare prøve at se hvad der sker hvis jeg lukker døren, og så måske nogen ørepropper
maj 2012
Følger: 2 Følgere: 64 Katte: 4 Emner: 74 Svar: 9.141
sep 2012
Følger: 3 Følgere: 3 Katte: 1 Emner: 13 Svar: 1.078
Jeg har set det tit hos mine at hvis jeg bare bukker mig ned og hælder op i skålen så glor de på mig somom jeg er dum. men hvis jeg tager skålen op. fjerne det gamle og hælder nyt i så kaster de sig over det.
Men hvis du gerne vil gemme det game tørkost kan du jo forsøge med at give lidt ekstra vådfoder der ved natte tid.
Men ja hvis det ikke virker kan det sagtens bare være "solen er oppe, det er morgen!"
okt 2007
Følger: 14 Følgere: 13 Katte: 2 Emner: 9 Svar: 117
Sadie lærte det nok af Kia. Hun har aldrig larmet om natten eller på noget andet tidspunkt hvor jeg sover.
Sover jeg, sover dyrene :o)
okt 2007
Katte: 2 Emner: 6 Svar: 47
jul 2012
Følger: 3 Følgere: 2 Katte: 3 Emner: 19 Svar: 668
Det må han gerne.
maj 2021
Følger: 1 Svar: 1
Jeg tænker, den er sulten. Men den får rigtig meget mad. Kan dog ikke se nogen orm bagtil. Men kunne det være det alligevel?
Jeg har svært ved at fungere ordentligt pga. den afbrudte søvn, så jeg vil VIRKELIG gerne finde en løsning...!
Katten vil bestemme at jeg skal tidligt op.