1.487 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 37 Svar

Hjælp min kat er væk Hjælp min kat er væk

Hjælp min kat er væk..
Han er smuttet ud af vinduet i nat, da jeg glemte at lukke det..
De andre beboer, så ham kl 9 imorges, da han lå i deres opgang.. Sammen med deres kat..
De vidste ikk katten var min, så han de jog ham ud..
Jeg Bor i Almind mellem vejle og kolding
Jeg har ledt og ledt og kan bare ikk finde ham..

Jeg har tilføjet et billed, hvis i nu skulle finde ham

Kan kontaktes på 53703425 eller 61723425

Han er indekat

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle kommode 400 kr.
  • Skifte cover til lampe i loft 500 kr.
  • Utæt afløb i køkken 1.500 kr.
  • Sæt en loftslampe op i udtaget 400 kr.
  • Cykelkæde 475 kr.
  • Tømrer til reparation og ophængning af badeværelses skab 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hjælp min kat er væk
  • #2   12. jul 2013 **De vidste ikk katten var min, så han de jog ham ud.. **

Ej altså, hvor ubetænksomt :-(. Kunne de for fanden da ikke have tænkt den nærliggende tanke, at katten boede i opgangen :-S

Nå men ud og lede så hurtigt som muligt. Han er sikkert ikke langt væk... endnu.
    Lad alle i nærheden vide, at du mangler din kat. Hurtigt op med opslag og bed alle om at holde øje. Så er der god chance for at han hurtigt er hjemme igen.

NÅR DIN KAT ER LØBET VÆK

Led efter katten - på alle tider af døgnet. (hav godbidder med)

Lad om muligt et vindue stå åbent.

Strø evt noget brugt kattegrus ud - især hvis det er en kat, der ikke er vant til at orientere sig udendørs.

Katten kan være blevet lukket inde et sted, så bed naboer tjekke skure, kældre o.lign. Og bed dem give besked til dig straks, hvis de ser katten i nabolaget.

Meld katten savnet hos de lokale dyrlæger og dyreinternat/kattehjem. Og hold øje med hvilke katte internaterne får ind. Nogle internater lægger billeder ud på nettet af senest indkomne dyr.

Sæt efterlysningsopslag (med foto af katten) op i lokalområdet.

Efterlysningsannonce i lokalavisen

Efterlys katten på www.dyrenesbeskyttelse.dk og www.forsvundnedyr.dk og hold også øje med fremlysninger samme steder.

Og efterlys på diverse kattefora og på facebook .

Hvis katten er mærket, så efterlyses den (også) via katteregistrene.
    Obs, der findes TO registre: Dansk Katteregister og Det Danske Katteregister.
    Katten skal selvfølgelig være korrekt registreret (ejer, adresse, kontaktoplysninger).

Hold øje med fremlysninger i aviser, på nettet og opslag i lokalområdet.

Håber der snart er en god opdatering!

• #3   12. jul 2013 Jeg bor i en bygning og har egen indgang.. Deres dør til deres opgang, står altid åben, da de selv har kat..
    Jeg har ledt og ledt, og har haft foder med ude..
    Han er ikk vant til at færdes udenfor, da han som skrevet er indekat
    Han har 1 enkelt gang, været med udenfor min dør.. I tilfælde af at han skulle smutte, så han vidste hvordan det så ud udenfor, hvor han bor..
    Han er ikk chippet eller øremærket..
    min søster vil imorgen, printe billeder ud med beskrivelse af min kat, da jeg selv ingen printer har..

• #4   12. jul 2013 er han kastreret? hvis ikke er han på sjov ...

• #5   12. jul 2013 Han er nemlig ikk kastreret..
    Han har gået og miavet helt vildt, her den sidste uges tid

• #6   12. jul 2013 Det er jo ikke særlig smart ... for noget som helst :-/. Hvis/når du finder ham, så få ham kastereret og øremærket.

• #8   12. jul 2013 Dem i som bor i opgangen, hvor han lå..
    Deres dør står altid åbent, så deres egen kat også kan komme ind
    Det var også meningen at han skulle kastreres, men nu er det ikk nemt at gøre det.. Når han ikk er hjemme

• #11   12. jul 2013 Jamen held og lykke, forhåbentligt finder du ham eller han finder hjem igen, men en ikke kastreret hankat der endelig har fået adgang til damerne, han kan godt vente lidt med at søge hjem..

At han oven i købet ikke er mærket gør det jo blot endnu mere besværligt..
    Se det er derfor vi bliver ved med at fortælle folk at man skal sikre sine vinduer når man har indekat, det er ikke å svært endda..

Men altså følg Tinkas liste, så får du ham forhåbentligt igen..

• #12   12. jul 2013 Det er øvs, og især hvor du bor - højrisiko for FelV

• #13   12. jul 2013 Og når man har haft en kat med udenfor en gang... så vil han gerne igen og igen...
    Han har ikke lært noget af den ene gang... da en kat sætter duftspor for at finde hjem igen.... det har han ikke haft mulighed for..... og når han så oveni købet er blevet jagtet væk.. bliver det endnu svære for ham...

• #14   12. jul 2013 Lis:
    "Det er øvs, og især hvor du bor - højrisiko for FelV "

Yep Simone og derfor skal du sørge for at få ham vaccineret så snart han er tilbage.
    Vaccinen er ikke standard alle steder, så bed specifikt om at få den.

• #15   12. jul 2013 Man kan vel ikke vaccinere med tilbagevirkende kraft.....

• #16   12. jul 2013 Hvad er FeIV og hva mener i helt præcist..
    Har kun haft indekatte, og da jeg fik min første kat, der sagde dyrlægen at det ikk var nødvendigt med at vaccinere min kat..

• #18   12. jul 2013 Det er leukæmi hos katte. Det er noget med at det af en eller anden årsag er mere udbredt i Jylland, end resten af Danmark. Synes det er en god ide at vaccinere, selvom det er en indekat. F.eks, hvis de render ud, ved et uheld, som det er sket i dette tilfælde

• #21   12. jul 2013 Det nytter intet at vaccinere er katten smittet! Men det kan der testes for om 3 måneder - er katten fri kan den vaccineres.

• #22   12. jul 2013 De store FelV områder i DK er Sønderjylland, fyn og Bornholm. Smitte sker primært ved parring

• #23   12. jul 2013 http://www.dyrlaegevagten.dk/frame.cfm/cms/id=360/sprog=1/grp=2/menu=9/ Det er i hvert fald nævnt øverst i denne artikel

• #24   12. jul 2013 men enig med Jesper

• #25   12. jul 2013 Jesper *Tavlesnob & ligusterfacist*
    Tusind tak..
    Jeg gør alt for at få min kat hjem igen.. Og jeg er monster meget bekymret lige nu, da min kat render ude og jeg aner ikk hvordan han har det..
    Dem som bor i samme bolig som mig, holder øje med ham.. Og hva de kunne se imorges, så havde han det fint.. Det ska lige siges, han er hoppet ud fra 1 sal, altså kravlet ud på taget og hoppet ned.. Jeg er skide bekymret og er lige ved at tude, da jeg igen ikk aner hvordan min kat har det..
    Han er efterlyst hos
    Kattensværn.dk
    Dyrenesbeskyttelse.dk
    Hundegalleri.dk
    Kattegalleri.dk
    dyrefinder.dk
    efterlyseren.dk
    3 steder på facebook

• #27   12. jul 2013 Det er på ingen måde rart, at man ikke ved hvor ens kat er. Håber meget du snart får ham hjem igen. Rigtig godt at de holder øje med ham, og at han er efterlyst alle de steder

• #28   12. jul 2013 Jeg har efterlyst ham der hvor jeg kunne..
    Har været ude og lede efter ham. hver 2 time..
    Jeg har lagt brugt kattegrus udenfor..
    Og har sat udenfor i flere timer idag, og ledt efter ham

• #29   12. jul 2013 Simone:
    Så har du vist gjort alt hvad der står i den magt.

Katteleukæmi smitter ikke kun via parring - det er Katte AIDS (kan ikke smitte mennesker) men hvorfor skulle den lige møde en "FeLV-kat" 1. gang den er på springtur??
    Lis har ret, man kan ikke vaccinere en smittet kat, men tag det roligt. Det er i bestemte områder og ikke nødvendigvis i Almind at er er FeLV. Syd/Sønderjylland er bare et højrisikoområde.

Jeg krydser fingre for at den kommer hjem i god behold smiley

• #30   13. jul 2013 Hej Simone. Tjek endelig alle kældre i området da et kældervindue nemt kan have fanget hans interesse men det er ikke altid kattene kan komme ud igen.
    Min kat hoppede ind af vaskekælder vinduet hos vores nabo boligforening, men fik så sigselv låst inde i selve kældergangen hvor han ikke havde adgang til åbne vinduer.

• #31   14. jul 2013 Enig Jesper smiley

Momo
    Det er ret trættende at du gang på gang taler ned til folk smiley

Kan til nøds forstå det hvis folk ikke er villige til at følge råd,men i mange tilfælde lytter og lærer folk ,,,,,,,,,,.,

Så frem med ja hatten,vi ved efterhånden godt at du er et pragteksemplar af en katteejer smiley

• #32   15. jul 2013 Øv, jeg havde håbet han var fundet.

Simone - selv om du har efterlyst ham på KV og DB s sider, er det langt fra sikkert, at deres personale vil tjekke efterlysningen, hvis de får bragt ham ind. Så send - eller aflever personligt - efterlysing hos det nærmeste internat, og til de lokale dyrlæger også.

• #33   15. jul 2013 Det har jeg allerede gjort..
    Kørte rundt med min "bonus" mor idag.. Og har delt sedler ud i Almind også

• #34   15. jul 2013 Så krydser vi fingre, og håber der snart er godt nyt!

• #35   15. jul 2013 Ja også krydsede fingre herfra smiley

• #36   15. jul 2013 Mange tak.. Håber snart, han dukker op

• #37   21. jul 2013 Er der noget nyt?

• #38   21. jul 2013 Simone
    Kunne være rart med en opdatering smiley

• #39   22. jul 2013 Ja undskyld er ikk lige på hver dag smiley

Der er intet nyt endnu

• #40   22. jul 2013 Øv :-(. Vi håber stadig og holder fingrene krydsede så....

• #41   22. jul 2013 ja øv altså smiley

• #42   22. jul 2013 tak i 2..

• #43   22. jul 2013 Øv .
    Men vi opgiver ikke håbet smiley
    Pøj pøj smiley

• #44   23. jul 2013 Jeg opgiver heller ikk håbet om at han kommer hjem..

• #45   23. jul 2013 Når han er fertil kan der snildt gå 3 uger inden han er færdig med at se på damer.

Kommentér på:
Hjælp min kat er væk

Annonce