{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.334 visninger | Oprettet:

Gå tur med indekat {{forumTopicSubject}}

Hej folkens smiley

Jeg har ikke været herinde længe, men overvejer nu at blive katteejer og kommer derfor herinde lidt igen

Jeg har en hund, så vi går ture nogle gange om dagen, og hygger i haven når vejret er godt.
Jeg overvejer at købe en racekat, som jeg derfor ikke vil have gående frit, men jeg overvejer om jeg kan gå ture med den engang imellem ligesom jeg gør med hunden? smiley evt også have den med i haven når vi hygger der, eller om det vil give katten for meget smag på udelivet?

/Maja


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Gå tur med indekat
  • #2   14. jul 2013 Gå tur og gå tur. Vi har ofte vores katte med ude i haven, men det er jo ikke sådan, at man kan gå en tur med dem, som med en hund. Katten går dens egne veje derude. Vi har 8 m flexisnor på vores, så de får så meget 'frihed' som muligt.

    Vi har ingen problemer med, at kattene står og skriger ved døren og vil ud. De reagerer, når vi finder selerne frem, og det er det smiley


  • #3   14. jul 2013 Du kan godt gå tur med en kat, men du skal nok ikke forvente at din gåtur er lige som med din hund, da din hund går den vej du vil, men en kat selv vil bestemme hvor den skal hen..

    At tage den med i haven det er straks meget nemmere, husk blot at katten ikke kan komme så højt op i træer for den vil nemt kunne vikle snoren ind i træet og dermed være umuligt for den at komme ned igen ved egen hjælp..

    Det vil være langt nemmere for dig at hegne haven ind og på den måde holde katten område afgrænset..

    Og som Sandra nævner nogle katte enes bare ikke med sele og snor andre gør..


  • #5   14. jul 2013 Jeg tror i hvert fald ikke, at du kan gå med katten og hunden sammen! Jeg har lige været i sommerhus med min inde-ude mis, så det blev gåture i snor for hende. Og det var en meget stille affære, hvor vi absolut ikke kom langt omkring, men snusede i flere minutter til hvad ved jeg. Hundetur plejer at give motion - det fik jeg ikke på mine katte ture smiley
    Mon en indhegning i haven var et alternativt, hvis den ikke må løbe frit? Og hvorfor ikke frit "bare" fordi det er en racekat? Den skal nok komme hjem smiley


  • #7   14. jul 2013 Lotte, jeg er helt enig, det må være nummer et for alle parter, hvis alle kunne hegne deres haver ind. Jeg har også sagt til min mis, at der er rigeligt med udfordring i vores have... Hun er lidt uenig. Hun løber dog forhåbentlig ikke så langt omkring. (hvilket jeg naturligvis ikke ved en pind om)
    (nej, min have kan dårligt hegnes ind pga for mange træer, så skulle det være et bur / voilliere i stedet... Det tror jeg heller ikke ville virke ;-( ).

    Jeg synes bare det lød som om at TS mente, at der var forskel på race og ikke racekatte, men det var nok bare mig som tænkte noget som der ikke stod, sorry, dumt!


  • #9   14. jul 2013 Jeg kan godt følge jer, men ville dog ønske mig nogle andre naboer!
    og lige det er jo ikke noget man bare får smiley
    Jeg kan ikke acceptere, at folk hugger eller generer andres katte. Man må være ordentlig mod andre, herunder sine naboer.
    Håber ved g. at mine naboer siger til, hvis der er problemer!


  • #10   14. jul 2013 Her måtte jeg opgive gå ture, vores faste tur blev forkludret af et par kernterrier som ikke kunne tåle synet af Manne, flere hunde ejere vi mødte var bange for, at manne ville gøre skade på deres små hunde, så det blev vores have som trak mest.

    I Viby hvor jeg boede før, var der en som havde katten med i snor hver gang de gik med deres alaskan malamut ( stave tavlen mangler smiley ) de 2 gik side om side med ejeren hele vejen og så ud til at nyde det smiley

    Her ude kender jeg en, hvis kat følger med dem når de går med hunden, den er så ikke i snor, og møder de folk de ikke kender, gemmer katten sig i en have/ hæk/ busk eller noget, hvis ejer og hund kommer for langt væk fra katten, må de tilbage og hente den, den kan gå ud hvis den vil, men kan vist ikke kaldes udekat, for den forlader kun hus/have sammen med hund og ejer.


  • #11   14. jul 2013 Sikke sjove historier Jette! smiley

  • #12   14. jul 2013 Jeg har altid undret mig over hvordan de har kunnet få det til at fungere smiley

    Jeg har altid syntes det var katten som gik med mig smiley jeg kunne da god dirigere lidt, løs snor når det gik den vej jeg ville og stå stille og holde snoren kort når det gik den forkerte vej smiley


  • #13   15. jul 2013 Jeg går tur med Elvis - eller rettere..... Elvis går tur med mig.
    Den samme rute HVER gang smiley
    Ikke noget man bliver forpustet af, for så skal der snuses, spises en hel græsplæne, fanges fluer i luften....
    Det viser bare, at det med at gå tur med en kat det kan overhovedet ikke sammenlignes med en hund.
    Du skal have et øje på hver finger smiley

    Det er korrekt at katten vil af sted på faste tidspunkter, men af praktiske årsager, så har Elvis ikke været ude i 2 dage og det er gået ganske fint smiley


  • #16   15. jul 2013 Hvis den have, du omtaler Maja, er jeres egen, så hegn den ind. smiley

    Gåtur med hund og kat sammen dur i hvert fald ikke.
    (kan godt se at Jette har set nogen gøre det, men det ville også kunne gå galt, hvis katten pludselig skulle flejne ud over noget).


  • #17   15. jul 2013 Jep flejne, det var det Manne gjorde hver gang vi skulle forbi kernterrierne der flyttede ind på vores rute smiley

  • Maria A
    Maria A Tilmeldt:
    jul 2013

    Følger: 1 Svar: 1
    #18   15. jul 2013 Jeg kender en der går tur med katten og hunden samtidig smiley Eller dvs. det er fordi katten selv følger med (uden snor) på turene, så det er jo nok lidt noget andet smiley

    Min burmeser-dreng, Simba, og min huskatte-pige, Pixie, går SÅ fint i snor at i tror det er løgn! smiley
    Simba specielt. Det er virkelig ingen forskel fra at gå tur med en hund. Han går raskt til, og hvis jeg sætter i løb, ja så løber han med smiley Han følger MIG, så det er mig der bestemmer ruten.
    Den eneste forskel fra ham og så - de fleste - hunde, er at han er bange for lidt rigeligt mange ting, fx cykler, fremmede mennesker (hvis ikke de snakker til ham), og andre lidt underlige ting.
    Simba hilser også gerne på de forskellige kattevante hunde i området.
    Jeg har endda haft Simba med nede ved stranden og gå tur. Har en video jeg kan ligge op, af dette smiley

    Pixie derimod er ikke rigtig bange for noget (hader dog i modsætning til Simba, hunde og andre katte). Hun er dog lidt smådoven, så gåturene med hende er aldrig så lange smiley


  • #19   15. jul 2013 Jeg gør det med Bob-Cat når jeg lyster.. Det er ikke lavet til en vane, så han "tigger" ikke ved døren.. Blackie har været med ude få gange, men virker så angst at jeg så småt er holdt op med det smiley

  • #20   15. jul 2013 Maria A ** Eller dvs. det er fordi katten selv følger med (uden snor) på turene, så det er jo nok lidt noget andet **

    Meget noget andet smiley Jeg har set flere her i området, der gør det - og det ser forresten hyggeligt ud smiley


Kommentér på:
Gå tur med indekat

Annonce