{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Kommentarer på:  gå tur med katten??
  • #1   28. jul 2010 det er ikke synd at den kun skal være inde, derfor ordet "indekat"....det er først synd hvis du viser katten at der findes sådan en stor spændende verden udenfor, og så holder den inde....
    Så hvis du bare sørger for at få dig en kat der er født og opvokset indenfor, så er der ingen problemer, og hvis du er bange for at den skal kede sig, så sørg for at have 2 katte, så kan de underholde hinanden når du ikke er der smiley


  • #2   28. jul 2010 det kan man godt vis man vender dem til det ss min vil dog ikke ha snor på men har set mange her inde som nemt kan gå tur med deres misser

  • #3   28. jul 2010 Der er nogle som gør det, altså jeg vil aldrig selv gøre det. jeg har 3 indekatte, min lejlighed er så også rigtig stor men hvis de aldrig har prøvet andet er det ikke synd med en indekat. Derimod hvis man går tur med dem så for de "smag" for udelivet. så min mening er indekat som kun er inde eller en udekat som selv er herre over hvornår den vil gå ud.
    smiley


  • #4   28. jul 2010 okay, men må jeg kun ha en kat,
    så vis den har masser af legetøj så keder den sig ikke?


  • #5   28. jul 2010 Jeg vil sige det er bedst med 2, men kan ikke helt sige det har aldrig prøvet kun at have en kat. Men husk en kat kan blive op til 20 år, så det er godt at gøre sig nogle overvejelser inden man anskaffer sig en smiley

  • #6   28. jul 2010 jeps det er jeg helt klar over.

  • #7   28. jul 2010 okay, men da jeg kun må ha en kat der hvor jeg bor, vil jeg ikke bryde reglerne.

    og for tiden er jeg meget hjemme.


  • #8   28. jul 2010 Så var det måske en mulighed at kigge efter en voksen kat som er vant til at være alene og indekat

  • #9   28. jul 2010 ja det overvejer jeg også

  • #10   28. jul 2010 Det tror jeg ihvertfald vil være en god ide, du må have held og lykke med det smiley

  • #11   28. jul 2010 jo tak.

    glæder mig i hver fald til at få en lille misser


  • #12   28. jul 2010 Molly fik jeg da hun var 6 mdr. gammel. Hun har altid været en indekat, da hun er opvokset i en lejlighed. Jeg købte hende hos kattensværn.

    Da jeg bor i hus med have, skal hun også have lov til at komme ud, men det bliver kun i snor, så jeg har lavet en lang snor til hende, hvor hun så har en H-sele på når hun er ude. Max ½ time vil hun være ude, så går hun selv ind igen og venter i døren på at jeg taler selen af hende.

    Vi er også ude at gå tur, Her har jeg så en anden H-sele til hende, så hun ved, når jeg tager selen derfra, så skal vi ud og gå. Hun går ALDRIG ud over dørtrinnet ved hoveddøren selv, jeg skal altid bære hende ud også ved hun, nu skal hun ud og kigge i haven. Hun går pænt i snor, nogle gange meget langsom, fordi det hele skal jo ses an smiley Så jeg kan ikke tale andet en godt for at have katten i snor, når de aldrig har prøvet andet. Men det er bare vigtig, at det er samme procedure hver gang, ellers kan de ikke finde ud af det.

    Grunden til at jeg vælge at have hende i snor er jeg gider ikke den ballade der kan opstå mellem naboer, når de ligger på biler, skider i andres haver osv. Samtidig, vil jeg have styr på hvor hun er henne, så jeg ikke en dag skal hente hende kørt ned.


  • #13   29. jul 2010 Må man kun ha' en kat - så tag en voksen. Det er synd for en killing at være alene.

    Jeg fraråder kraftigt at man tager dem ud i sele - nogen bliver så frihedessøgende de prøver alt for at smutte ud. Hva de ikke har prøvet savner de ikke


  • #14   29. jul 2010 Mine komemr ud engang imellem, men ikek på gå tur, det er jo ikke en hund smiley

    De kommer ud i haven, hvor de snuser lidt og så går vi ind.. max 5 min. er vi ude..

    De går ikke og higer efter at komme ud.. Hvis de komemr ud i opgangen kan jeg sige deres navn, så vender de om og går ind igen.. Det er kun når jeg står og roder med noget der rasler i opgangen at de selv går derud


  • #16   29. jul 2010 hej
    jeg bor i lejlighed og har lige anskaffet mig en kat på 13 uger. Jeg har ingen andre katte. Jeg har også haft overvejet at købe en sele så jeg kunne gå en tur med ham. Men jeg har besluttet at jeg ikke vil, da jeg så er bange for at han vil få smag for det osv.

    Med hensyn til at det er synd, hvis man kun har en kat. Det synes jeg ikke, for det handler om at aktivere sin kat inden man tager hjemmefra. Jeg leger gerne med min inden jeg tager afsted, for så er han godt træt. og sørge for at der er legetøj fremme, når den er alene.


  • #17   29. jul 2010 I starten prøvede jeg at tage min ene kat ud i sele.. det lykkedes så ikke helt.. tror godt man kan lære den det, men kræver tålmodighed :-)..

    Mine smider sig bare ned og kan slet ikke finde ud af den store verden smiley jeg har i stedet lavet et kattevoliere så de kan komme ud og få frisk luft hver dag smiley


Kommentér på:
gå tur med katten??

Annonce