{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Transportkasser
  • #2   17. jul 2013 Det er i bil. Synes det vil være rart med en de begge kunne være i

  • #4   17. jul 2013 Det er sådan en vi har. Ja du har nok ret i det med at putte 2 i samme kasse. Måske man bare skulle købe en mere af den slags. Tænker bare lidt at i hvert fald den ene nok løber op i mere end 5 kg.

  • #6   17. jul 2013 Den ser da faktisk rigtig fin ud. Går ud fra at man skal tage det alvorligt når der står max 5 kg. Vores killing er 13 uger og vejer allerede mere end 2 kg nemlig. Dyrlægen siger han bliver en stor kat. Ganske almindelig huskat

  • #8   17. jul 2013 http://www.pitstoppets.dk/shop/transportkasse-atlas-2097p.html Jeg googlede den lige

  • #9   17. jul 2013 Vores ser heller ikke tyk ud, men har nogle enorme poter he he. Dyrlægen måbede lidt i sidste uge da hun vejede ham. Synes virkelig også det går utrolig stærk. Ja det vil jeg gøre. I skal have mange tak for hjælpen

  • #11   17. jul 2013 uh frygter sådan noget skal ske. De skal begge vaccineres om 3 uger, og vejer 1 kg mere end transportkassen siger de må nu, Så tør ikke rigtig at putte begge i den vi har

  • #13   17. jul 2013 Ja det samme her. Store øre og poter smiley Ved Alberts første dyrlæge besøg i sidste uge (12 uger), fik vi det samme at vide. Så er spændt på hvor stor han bliver. Hans mor, som vi også har, er ikke så stor. Kun 3,5 kg, men tror hun har taget på efter hun blev steriliseret

  • #15   17. jul 2013 Vi ved heller ikke hvem hans far er

  • #16   17. jul 2013 Jeg har haft 3 Atlaskasser, og kan ikke anbefale dem. Lukketøjet er ikke sikkert nok. Dels er lukketøjet for løst i sig selv ved nogle af kasserne ("mandagsmodeller" ).
    Dels kan man komme til at samle bund og top forkert, uden man opdager det - Svært at forklare, men selv om det ser rigtigt ud, kan der opstå en lille skævhed, så de to metalstænger, der går ned i de små huller ved lågen, ligesom bliver for korte, og så kan hele gitterlågen skubbes ud :-O.
    Så jeg har skiftet Atlas ud med Clipper.


  • #17   17. jul 2013 Jeg havde en kæmpe kasse fra Clipper til Manne, jeg havde hjul under den smiley han kunne godt være i en mindre kasse, og lå tit i de små uden lågen lukket ( her er kasser lig med huler smiley men han gik i panik hvis de små bokse blev lukker.

    Han kunne næsten side op i den store og han skulle ikke krumme sig sammen, men 10,7 kg og over en meter fra snude til hale spids, så kræver det plads.
    Clipper er så vidt jeg ved godkendt til fly transport?


  • #18   17. jul 2013 Jep, Clipper er godkendt til flytransport. Men dét er nu ikke grunden til at jeg har valgt dem. De kasser bliver brugt 2 x 10 minutter max én gang om året. Men jeg skal dælme ikke risikere katte, der smutter væk fremmed sted :-O.
    Jeg har to størrelser Clipper - synes nok at den store er et skrummel, men det er Bjarne også. Hjul under ville være dejligt, men larmer det ikke alt for meget inde i kassen med de små hårde hjul? (Jeg har købt en gammel barnevogn så jeg kan køre dem de få meter ud til parkeringspladsen eller busstop :D)


  • #19   17. jul 2013 Jo det larmede noget, men det var kun kort de blev brugt udenfor, på glat gulv syntes jeg ikke der var larm.
    Alle var nu flinke til at hjælpe med min store dreng smiley men jeg skal ikke have en kæmpekat igen, det er for tungt, både når de vil løftes og ligge på skødet i time vis,, faktisk har min ryg fået det bedre nu hvor han ikke ligger på mig flere timer i træk smiley


  • #20   17. jul 2013 Det ville jo netop være udenfor på asfalt og fliser kassen skulle køres. (egentlig underligt at der ikke findes komforttransportkasser med affjedring og bløde hjul).
    Jeg elsker stoooore katte, men ja, XXL-size giver da nogle ulemper :-/.


  • #21   17. jul 2013 Det gør de da smiley

    profilbillede
  • #23   17. jul 2013 Jeg ville klart anbefale dig at have 2 transportkasser, af flere grunde, det vil jo ikke være hver gang du skal transportere bege katte samtidig, og så vil en kasse der er til begge være et stort skrummel, hvis det er sådan at din ene kat får stress mave, altså tynd mave af stress ved kørsel, så går det jo ud over begge katte smiley

    Hvilken model/ mærke du skal vælge skal jeg ikke gøre mig klog på, men vil anbefale dig en som kan spændes fast med sikkerhedsselen..

    Ang størrelse på katten, så vil jeg da lige fortælle at min skønne Tøsen da hun var 12 uger og blev steriliseret da vejede hun 2,5 kg smiley hun er i dag en dejlig stor (let overvægtig) bamse på 9,2 kg..


  • #24   17. jul 2013 Vi har lige købt denne her transportkasse og mærket hedder hvis ferplast og det er en stor transportkasse vi havde 5 killinger i den da de var 11 uger og skulle til dyrlæge

    profilbillede
  • #26   17. jul 2013 Har kigget Lottes link (og den i linket minder om Clipper i låsemekanismen).

    De Atlas-transportkasser, jeg vil fraråde, er disse: http://www.pitstoppets.dk/shop/transportkasse-atlas-2097p.html


    Heidi **Jeg ville klart anbefale dig at have 2 transportkasser, af flere grunde**

    Enig - også af den grund, at det vil være katastrofe, hvis en af kattene skulle flejne ud.


  • #27   17. jul 2013 Jette, jeg har engang set noget lignende beregnet til katte (og den var nok noget mere sikker end den der hundeklapvogn.

  • #28   17. jul 2013 Den kan jo lukkes med net og der er manager modeller smiley

  • #29   18. jul 2013 Jeg foretrækker at bruge én kasse til begge katte af flere grunde. 1. De foretrækker at være sammen og bliver utrygge hvis jeg skiller dem ad. 2. Jeg har ingen bil, så når vi skal til dyrlæge er det på gåben med kassen spændt fast på stativet fra en "mormor vogn".
    Jeg har fundet drømmevognen i Sverige fra trixie , desværre kostede den 1200,så det bliver ikke foreløbig og jeg kan heller ikke finde den på nettet:-\


  • #30   18. jul 2013 Heide, ja det gik da godt nok også stærkt for tøsen smiley Min første tanke var umiddelbart at jeg bare skulle have en stor, som de begge kan være i, men nu tror jeg da at det ender med at blive 2. Måske sådan en Gulliver der, eller ferplast

  • #31   18. jul 2013 smiley Ja Trine, det var lidt sjovt med Tøsen, for hun var jo killing af en mismor og hendes afkom som jeg havde i pleje fra Kattens Værn, og internatslederen, var ved at tabe undermunden da jeg kom med killingerne da de var 12 uger for at blive fikset og komme ud til deres nye hjem, hun kiggede ind i kassen til dem hvor de alle lige kunne være, og så sagde hun bare hold da op, hvad har du givet dem at spise, de er jo kæmpe smiley jeg måtte jo blot sige at det måtte være mis mor de havde noget godt mælk, for jeg havde blot givet dem den tørfoder jeg havde fået af dem og så noget killingedåsemad smiley
    Der var 4 killinger Tøsen var størst og så var der en lille fin en på blot 1,8 kg, de 2 andre lå vægtmæssigt imellem de 2 men begge over 2 kg.


  • #32   18. jul 2013 He he vores dyrlæge spurgte også, hvad vi gav ham at spise smiley Jeg tror også det er fløde Tilde serverer smiley

  • #33   18. jul 2013 med 2 store katte så ville jeg ligesom jette viser anbefale at anskaffe sig en transport-trolley. De sælger dem under "hunde" kategorien på Zooplus.
    Desværre har jeg ikke en selv en da vi pt har mulighed for at bruge bil til dyrlæge besøg.

    Den har fået gode anmeldelser fra både katte og hunde ejere

    http://www.zooplus.dk/shop/hund/hundetransport/baeretaske/buggy_klapvogn/222210


  • #34   18. jul 2013 Den jeg viste og flere til findes på cottenshop.dk

  • #35   18. jul 2013 http://cotonshoppen.dk er det vist smiley

    Coten shops billigste stroler koster 1.500kr og det er på tilbud - waw en pris
    (link fjernet)
    Men okay hvis det er valget imellem en ødelagt skulder også at købe en vogn så ville jeg jo købe vognen ^^


  • #36   18. jul 2013 Mine bliver sat i en almindelig klapvogn smiley altså i boksen.

    Klapvognen bruger jeg i stedet for en rollator, godt for balancen, og så har den ikke de åndssvags små hjul som en rollator, og plads til flere vare, det er godt når der er en gå tur på ialt 6 km når der skal handles smiley så må folk glo så meget de vil, men de har vænnet sig til synet og et par stykker har taget ved lære.


  • #37   18. jul 2013 Trine **Måske sådan en Gulliver der, eller ferplast**

    Ferplast og Atlas er vist det samme. Så vær obs på de små lukkedimser, hvis du køber kasser af det mærke.


  • #38   18. jul 2013 Jette - ja klapvogne/ barnevogne er praktiske til andet end børn :-). Jeg har også brugt barnevognen til at køre grus og muld hjem i.

  • #39   18. jul 2013 Det er jo også det præcip strollerne er bygget på, det er derfor jeg så godt kan lide dem smiley - altså de er bygget på sidevognene til børn(klapvogn?)

    Hvis jeg havde en barnevogn ville jeg nok også bare ligge transportkasserne op i den smiley men hvis man ikke har en god transport kasse og heller ikke en barnevogn hvorfor så ikke købe en kæledyrs-klapvogn ^^


  • #40   18. jul 2013 Jeg overvejede det, men jeg har jo af og til børnebørnene i min, de kan vist ikke være i dem til hund/kat smiley
    Måske det bliver sådan en næste gang? Børnebørnene bliver jo snart så store de kan gå langt nok når de er på besøg.


  • #41   18. jul 2013 **og heller ikke en barnevogn hvorfor så ikke købe en kæledyrs-klapvogn ^^**

    Fordi den nok bliver svær at få ind i en taxa.


  • #42   18. jul 2013 Tinka, ja det vil jeg være opmærksom på, hvis det bliver sådan en. Hvad med dem af nylon? nogen der har sådan en?

  • #43   18. jul 2013 hehe ja Tinka hvis man bor langt fra dyrlægen men den kan jo godt komme på en bus smiley Jeg har ca 1 km til dyrlægen men 2 katter af 5kg er mere end jeg kan lide at bære alene og nu har jeg også Panda med en ekstra omgang 5kg.
    Så hvis jeg ksal have mere end 1 kat til dyrlægen tar vi bilen men hvis vi ikke havde bilen ville jeg invistere i en kæledyrs-klapvogn eller en kvalitets anhænger til cyklen.

    nylon - nej aldrig haft en transport kasse af nylon. det virker ikke robuste nok til mig. Ikke alle folk er hensynstagende når man kommer gående med et kæledyr og skal med bus eller andet.


  • #44   18. jul 2013 Jeg har et par stykker i nylon smiley jeg bor på landet....

    Min erfaring er, at du skal være meget opmærksom på lukningen, jeg har haft en hvor min kat kunne møver sig ud smiley

    Dem jeg har nu er jeg godt tilfreds med, de bruges som hule resten af tiden.


    profilbillede
  • #45   18. jul 2013 En anden mere rummelig smiley

    profilbillede
  • #46   18. jul 2013 ah Sandy transport tasken den har jeg også. Tænkte ikke lige på den er af nylon da jeg ikke betrakter det som andet end decoration. Selve konstruktionene er jo noget helt andet.
    Men I sandy der fylder mine 5kg katte altså det hele... ikke sikker på at den vil være komfortable for en kat på 7-8kg. som du også selv skriver så er tasken nr. 2 mere rummelig og det er den slags jeg tænkte på da jeg læste "Nylon " hehe

    Her er Sandy: http://www.zooplus.dk/shop/kat/kattetransport/baeretaske/182826


  • #47   18. jul 2013 Men den har skulder rem og den bliver brugt når der skal mere end en kat i klapvognen smiley

  • #48   18. jul 2013 Havde ikke lige tænkt på det med lukningen, om det er sikkert nok. Den ser godt nok rigtig fin ud, smiley Der er ikke noget med at de kan møve sig ud af den?

  • #49   19. jul 2013 Sandy er lukket godt og tæt.
    Du har en åbning ovenfra så du kan åbne hele kassen og ment tage katten ind og ud ved dyrlægen. Til hverdag når kassen står fremme kan man nøjes med at åbne frontklappen så den virker som en hule for katten.
    Jeg synes min Sandy pynter derhjemme i sit lille hjørne af stuen. Det hjælper også til at kattene bliver mere fortrolig med kassen og derfor er mere rolige når de skal transporteres i den.

    Den bløde polstring kan tages ud og vaskes med skåne cyklus.


  • #50   19. jul 2013 Sandy kassen har jeg også luret på, synes den er rigtig fin - men er ret sikker på at den bliver for lille til en kat på over 6kg der stadigvæk vokser...

  • #51   19. jul 2013 Sacha:
    Jeg har lige studeret vognen fra Zooplus.
    Er det net der er foran? For det flår de bare.....

    Er der plads til 2 velvoksne katte i den? Jeg synes at rumindholdet er lidt lille..


  • #52   19. jul 2013 Jeg har denne her transportkasse, to stk, http://www.avifauna.dk/capri-m%C3%B8rkgr%C3%A5lysgr%C3%A5-p-2417.html

    Men skal også have skiftet den ene ud da min main coon allerede snart vejer for meget til den, den anden vejer lige på grænsen til at han må være i den, men de er rigtig gode, havde også en stor til 10 kg førhen, men den flækkede desværre i toppen pga den hårde kulde, kunne den ikk tåle. Men har også overvejet at købe et ok stort bur så begge katte kan være der i på en gang.
    Gør det lidt nemmere hvis man skal have dem begge to afsted og skal med bussen, ikk så nemt at slæbe på to transportkasser på en gang. Men har også overvejet en cykel trailer hvor kasserne kan stå i da jeg faktisk kun har 3 km til nærmeste dyrlæge, men bussen køre ikk forbi og det er jo lidt langt at gå med en kat, og tør ikk sætte den bag på cyklen i tilfælde af den ryger af. Også har jeg også en trailer jeg kan smide hunden i hvis vi skal i skoven.


  • #53   19. jul 2013 Jennie, jeg ville ikke købe Sandy kassen til en kat over 5 kg smiley min Bimse har det fint i den, men Røde vejer nu godt 6 kg, han vil ikke være i den længere, den var ellers købt til ham, men birk nyder, at han kan lukke rullet sammen, den er jo næsten rund.

  • #54   20. jul 2013 Marianne: Jeg har ikke selv den vogn men der er blevet skrevet godt omkring den fra en katte ejer. Hun siger at der faktisk er ret god plads men at hvis man havde små katte skulle man lige passe på med at der nemt kunne være et lille smuttehul i hjørnernerne af "lågen". Man skulle bare være opmærksom på det skrev hun.
    Det er det eneste negative jeg har hørt omkring dem.
    Som jeg har læst materialet så skulle nettet været lavet ret solidt og det burde ikke være muligt for hverken hund eller kat at bide/kradse sig igennem


Kommentér på:
Transportkasser

Annonce