{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.811 visninger | Oprettet:

Hjælp. Min kat tisser i vores seng {{forumTopicSubject}}

Hej Allesammen, håber i kan hjælpe?!
Jeg har en skøn killing, fik hende efter 12 uger og har haft hende i 2 måneder nu.

Hun faldte rigtig hurtigt til herhjemme og gik i katte Bakken med det samme!

Men de sidste 3 dage har hun tisset i vores seng, hvor hun sover os på mig men ikke min kæreste. Lige nu har jeg mens, kan det have noget med det at gøre?

Hvad kan det være, har aldrig haft kat før?

Men hun får opmærksom hele tiden, hun har os ro til at ligge for sig selv - hun har mange ting og aktiviteter herhjemme.

Håber at der er nogle der kan hjælpe?!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp. Min kat tisser i vores seng
  • #1   21. jul 2013 Måske har hun fået en urinvejsinfektion eller hun er på vej i første løbetid. Uanset om det er det ene eller andet så ville det nok være bedst at tage til dyrlæge i morgen. Er hun neutraliseret? ellers er det en god ide at få det gjort nu. God bedring med hende smiley

  • #2   21. jul 2013 Enig smiley og kan ikke komme på yderligere!

    Du har vel mere end en bakke? Den ene kan du stille ved sengen smiley


  • #3   21. jul 2013 Hmm det vil sige at hun nu er ca 5 mdr..

    Er hun neutraliseret?? Hvis ikke så kan det være et tegn på at hun er ved at blive kønsmoden, og så er det bare at se og få hende neutraliseret..

    Jeg tænker også, hvor mange kattebakker har du og er de/ den åben eller lukket??
    Hvor ofte fjerner du klumper og hvilket kattegrus bruger du??


  • #4   21. jul 2013 Killinger vil godt nøjes med én bakke, men når de bliver ældre, foretrækker de fleste to, nemlig en til stort og en til småt.

  • Elisabeth S
    Elisabeth S Tilmeldt:
    jun 2011

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 38
    #5   21. jul 2013 Jeg er IKKE ekspert. Men min Lone begyndte på præcis det samme, da hun var ca lige så gammel som din.
    Virkelig belastende at skulle igennem dynevask gentagende gange!!

    Vi gjorde helt simpelt det, at vi holdte hende ude af soveværelset. Da vi igen lukkede op efter et par uger, har der ALDRIG været noget siden.
    Hun har senere hen fået den fantastiske ide at hundekurvene da skulle gennemvædes med hendes tis. Mummmm... smiley Efter gentagende gange med rodalon, vaskemaskine og flere dage i haven, skule tisseriet da lige gentages. Så røg kurvene i karantæne i skuret i 14 dage/3 uger. Siden har der heller ikke været noget med dem.... Og Lone er nu snart 1½ år.

    Jeg har ingen ide om hvorfor de gør det. Men min havde altså ikke noget med urinvejene eller kattebakken (vi har kun en bakke stående).


  • #6   21. jul 2013 Tusind tak for alle jeres svar, jeg vil kontakte dyrelægen imorgen!
    neutraliseret? hvad er det - som skrevet, er det min første kat os derfor jeg er herinde, det er skønt med hjælp udefra :-).

    Jette L - nej jeg har en katte bakke til hende, men måske hun skal have to!

    Heidi N - jeg har en katte bakke, det er en lukket med indgang og luft mulighed. Når du skriver klumper, mener du så lort? (undskyld) hvis det er det, som du mener så fjerner jeg det tit, så katte bakken er ren og jeg bruger kattegrus fra netto.

    Elisabeth S - ja det er virkelig træls, det var en god mulighed at lukke hende ude lidt. Men så står hun ved døren og piver indtil vi åbner, men det stopper hun vel med når hun finder ud af at vi ikke åbner?? jeg ved det ikke, men det er da et forsøg værd! Hehe det er ikke let med de små TISSE TROLDE ;-).


  • #7   21. jul 2013 Jeg har også haft tissetrolde, men jeg lagde et stort stykke voksdug på sengen om dagen, og så hørte tisseriet op.

  • #8   21. jul 2013 Neutraliseret = steriliseret. Hvis hun ikke er det kan hun begynde at strinte.

  • #9   21. jul 2013 Neutraliseret betyder at hun er opereret så hun ikke får løbetid og killinger.
    Hos kvinder hedder det steriliseret smiley
    Og der er mange gode grunde til at neutralisere eller kasterere sin kæle kat, de får ikke alle de problemer med hormonerne, og de bliver ved med, at være mere killinge agtige, der er flere sygdomme de bliver skånet for, bla kræft i mælkekirtlerne og livmoder betændelse.
    Håber du kan bruge min simple forklaring smiley


  • #10   21. jul 2013 Nicole - jeg tror at Heidi med "klumper" mener både lort og tis. (men tisset klumper jo selvfølgelig kun, hvis der bruges klumpende kattegrus).

    Mht. tisseproblemet ville jeg nok lade dyrlægen teste en urinprøve - for en sikkerheds skyld. OG bestille til neutralisering (OG øremærkning i samme omgang).

    Der har foresten være MANGE tråde om urenlighed. Prøv at søge på "urenlig" eller "tisser" i forum.


  • #11   21. jul 2013 Det er fantastisk med så meget hjælp udefra!

    Mega, hehe ja, men hun tisser kun når vi er derinde? smiley

    Jane H - Tusind tak, kunne jeg da have sagt mig selv ;-).

    Jette L - Super forklaring, ja det er da en meget stor fordel! har heller ikke tænkt mig at hun alligevel skal have killinger og hun er indenfor og en lille hyggefis :-).

    Tinka - Ja okay, tissen have jeg ikke lige tænkt med - men katte bakken er altid ren, uden alt for mange klumper :-). - Jeg ringer os til dyre lægen imorgen.
    Ja tænkte det nok, men er ny herinde så er ikke helt inde i alt hvad man kan. men jeg læste nogle og synes ikke at jeg fik det svar jeg have brug for, derfor lavede jeg dette indlæg :-).


  • #12   21. jul 2013 Det er da også ok selv at lave indlæg med spørgsmål smiley Jeg foreslog bare søgning i forum, i fald du ikke havde opdaget funktionen.
    Lige dette emne er der SÅ mange tråde om, og det kan såmænd nok være, at man risikerer at blive helt overvældet af alle de tråde og svar, så man ikke kan se skoven for bare træer smiley

    Opdater gerne når der er nyt smiley


  • #13   21. jul 2013 Ja jeg elsker opdateringer smiley

  • #14   21. jul 2013 Jamen en 5 mdr hunkat der ikke er steriliseret, så gætter jeg på at det er tgn på kønsmodenhed og dermed en markering af hvad der er hendes, så en sterilisering vil nok hjælpe på tisseriet..

    Som Tinka så rigtigt forklarede så med klumper så mente jeg at hvis du bruger klumpende kattegrus, at du så mindst en gang dagligt fjerner tis-klumper og afføring..

    Du skriver at du har en kattebakke og den er lukket, i takt med at en kat bliver voksen, så ændres dens behov og den får sine egne meninger om hvordan tingene skal være..
    Rigtig mange voksne katte vil gerne have en kattebakke til tis og en til afføring, altså mindst 2 kattebakker, en tommelfinger regel siger at man bør have en kattebakke pr. kat + 1, og så vil jeg anbefale dig at nr. 2 kattebakke bliver en åben kattebakke, for det kan også meget vel være den lukkede del hun er utilfreds med..


  • #15   21. jul 2013 Er der ellers sket noget i jeres/kattens liv, som har gjort den utryg?
    I har været mere end normalt hjemmefra, pasning af fremmede, rokeren om på møbler, mange nye gæster, håndværkere el.lign

    En utryg kat prøver ofte at få tryghed ved at "blande" sin lugt med det sted, der lugter mest af dens mennesker, og uanset hvor tit man skifter sengetøj, er sengen stedet.


  • #16   22. jul 2013 Tinka - ja det kan du have ret i, men fedt at vide man altid kan kigge hvad andre spørg om og skriver! smiley

    Heidi N - super, så er det jo bare at komme igang med at ringe til dyrelægen og få det ordnet :-)! ja, hvem ved? hun havde en åbent katte bakke da hun kom og vænnede sig hurtigt til den lukkede - men tror jeg bruger begge to igen!
    Jeg sørger os for at hendes katte bakke er tømt og ren :-P.

    Mega - altså ikke hvad jeg ved, jeg ved ikke hvilke hjem den kommer fra da vi kan den kørt hjem til os. I starten gemte den sig jo og miavede fordi den savnede sin familie, men hun faldte fantastisk hurtigt til! smiley hun bliver KUN passet af mig og min kæreste og jeg går lige pt hjemme hos hende, ingen omflytning af møbler og vi har haft en gæst og heller ikke håndværkere, så tænker ikke det er det - alt er som det plejer herhjemme smiley


  • #17   22. jul 2013 Jeg syntes bestemt du skal bestille tiden til sterilisering du ønsker jo heller ikke en kat i løbetid vel, de larmer utroligt meget og det stresser katten rigtig meget..

    Med killinger er det sådan at de er ligeglade med det med flere kasser, men i takt med at de bliver ældre så bliver de mere bevidste, og dermed får højere krav il deres omgivelser, min den lille begyndte også med det med at ville have 2 bakker da hun var omkring de 5-6 mdr. og hun er meget specifik med at gøre det ene i den ene og det andet i en anden, den gamle jeg har hun er fløjtende lige glad og bruger primært 1 bakke smiley så kan den lille styre de 2 andre bakker smiley


  • #18   22. jul 2013 Ja, ringede derind idag - for at høre også får jeg bestilt tid, efter d. 01 :-).

    Hehe ja, jeg har købt en ekstra katte bak til hende idag, men faktisk sov hun inde ved os idag og hun tissede IKKE?? UNDERLIGT!! men dejligt! smiley


  • #19   22. jul 2013 smiley Lad os så håbe det fortsætter, for urenlighed bliver hurtigt en dårlig vane..:(

    Super du har bestilt tid ved dyrlægen, det vil både du og katten blive glade for i længden, en hunkat der er fertil kan være en strid mokke især i løbetid, man får en meget mere rolig og harmonisk kat ud af en sterilisering, du vil nok ikke opleve den store forskel, da hun forhåbentlig ikke er blevet helt kønsmoden endnu, men tro mig der er en forskel, pengene er givet godt ud, for en fertil kat er styret af sine hormoner..


Kommentér på:
Hjælp. Min kat tisser i vores seng

Annonce