{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
921 visninger | Oprettet:

Katte og deres jagt. {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen. smiley

Nu har jeg jo mine to skønne inde katte, og de jager jo kun når der kommer fluer, stankelben osv ind i det lille hjem.

Vi har længe sat her hjemme og kigget på Jax jager dem rundt i hele lejligheden, fordi han giver bare ikke op, og han er faktisk rigtig god til det, får dem hver gang, med mindre de smutter ud af vinduet igen, så det er rigtig hurtigt ovre. smiley

Men... Nunu derimod han har prøvet på det et par gange, men når han får fx en flue under poten, går han helt i stå for så kan han ikke finde den, han kigger over alt efter den uden at flytte poten, men når han så ikke kan så den, så løfter han jo poten igen, og gøre det samme igen og igen, han har heller ikke tålmodigheden til at vente på det rigtig tidspunkt til at sætte poten på flue, så han kæmper altid en meget stor kamp bare for at få den ind under, men som sagt før så går han i stå, som om han aldrig har lært at jage? smiley

Måske et dumt spørgsmål, men vi har tænkt, er han bare en klovn til det med at fange små dyr, eller har han eventuelt ikke lært det fra hans mor det med at jage? smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Katte og deres jagt.
  • #1   24. jul 2013 Hvilken race er det? Der er i hvert fald forskel på racer.
    Min skovkat er den fødte jæger, men glemmer ikke den tråd jeg læste om en med tre perserkatte og mus i køkkenskabet. Dem gjorde kattene ikke noget ved! Var aldrig gået hos os, siger jeg bare smiley


  • #2   24. jul 2013 Ham der er god til at jage, er vi lidt i tvivl om han bare er huskat eller en blanding da 2 af hans søskende var nogle rigtige uldtotter, men vi har kun set hans mor.

    Ham der er så dårlig er en blanding af en huskat og en main coon. smiley


  • #3   24. jul 2013 Har læst et sted at Maine coons i gamle dage blev brugt som skibskatte fordi de kunne tage rotter, så de gener burde der ikke være noget galt med... smiley

  • #5   24. jul 2013 Ja okay, han er nok bare ikke for skarp til det. smiley

  • Eli A
    Eli A Tilmeldt:
    okt 2007

    Katte: 2 Emner: 6 Svar: 47
    #6   25. jul 2013 Min kat elsker at jage insekter og edderkopper. Hun havde i gennem et par dage luret på en stor edderkop der sad uden for hendes rækkevide, lige så snart den kom ned i kattehøjde blev den fanget og ædt med det samme. Jeg plejer at rose hende når hun dræber insekter, for hun ser bare så stolt ud.


  • #7   25. jul 2013 Vores katte startede som indekatte. To år boede de inde. De var virkelig dårlige til at fange insekter selvom de forsøgte meget ihærdigt. For 1 år siden blev de begge udekatte, og nøøøj alle de mus og fugle de kommer slæbende med. Ved ikke hvorfor det er sværere at fange fluer, edderkopper og andre insekter smiley

Kommentér på:
Katte og deres jagt.

Annonce