{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.817 visninger | Oprettet:

Marianne H
Marianne H
Følger: 1 Emner: 8 Svar: 33

Gode råd til efter sterilisation {{forumTopicSubject}}

Min kat Silke skal afsted og steriliseres d. 9. august. Hun bliver samtidig vaccineret og øremærket.

Har i nogle gode råd til når hun kommer hjem fra operationen?

Jeg har en anden kat, min maine coon teenager, Charming. Skal jeg holde dem adskilt?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Gode råd til efter sterilisation
  • Marianne H
    Marianne H Tilmeldt:
    maj 2013

#2   25. jul 2013 Den med druesukkeret skriver jeg mig lige bag øret.. smiley

• #3   25. jul 2013 Da min Mitte var blevet ordnet var jeg over hende hele tiden, men nu havde hun heller ikke hverken krave eller bodystocking på, hun bed dyrlægen da han prøvede begge dele på hende. Men ellers så tjek såret et par gange om dagen. Den første eftermiddag/aften bør du nok sørge for at hun ikke forsøger at hoppe op på ting, dette forsøgte min da hun stadig var påvirket, og det gik bestemt ikke godt.
    men vær ikke overrasket hvis hun kaster op. Hvis hun har det lige så skidt som min havde er det heller ikke sikkert hun formår at gå i bakken og tisse/skide den første aften.

• #4   25. jul 2013 Jeg har altid lukket den opererede kat fra i et rum, hvor der ikke rigtig var noget at hoppe op på. Det er vigtigt, at den ikke kan komme til skade, da den ikke er helt mobil efter sådan en omgang. Og så skal den holdes varm, da dens evne til selv at regulere varmen er sat ud af drift.

• Marianne H
    Marianne H Tilmeldt:
    maj 2013

#5   25. jul 2013 Hun skal jo heldigvis steriliseres en fredag, så er hjemme ved hende hele weekenden..
    men et sted hun ikke kan hoppe op har jeg ikke lige.. men må holde øje med hende.. smiley

• #7   26. jul 2013 Det har jeg prøvet desværre. Så her kommer de på badeværelset.

• Marianne H
    Marianne H Tilmeldt:
    maj 2013

#8   26. jul 2013 De fleste steder er der niveauer, så hun ikke skal tage de store spring. Atlså fx. fra sofa til vindueskarm til kradsetræ. Eller fra seng til kommode til vindueskarm.

• #9   26. jul 2013 Da min molly blev steriliseret brugte jeg den Bodystocking der er anbefalet her på kg.
    Hun ville MEGET gerne hoppe og lege allerede om aftenen, og hun nåede også at vælte en gang i sit forsøg - så jeg anbefaler også helt klart at holde katten fra steder den kan springe.
    Er det selvopløselige sting eller alm, dyrlægen bruger?
    Og hver ekstra opmærksom på at hun ikke slikker sig ved syningen, så kan trådene nemlig springe op.

• #10   26. jul 2013 Jeg har ikke holdt dem adskilt da den lille blev steriliseret, men man skal selvfølgelig holde øje med at hvis de slås at den anden ikke sparker i maven..

Jeg istemmer den med bodystockingen, Lis har lavet et fantastisk album med hvordan man laver den ud af en strømpe, jeg brugte i mangle af bedre en nylonstrømpe, men min havde den også kun på når jeg ikke var hjemme eller om natten hvor jeg ikke kunne holde øje med hende..

http://www.kattegalleri.dk/fotoalbum/diverse_kat/9807-bodystocking

• #11   26. jul 2013 Nu er det nok bare min hunkat der er en bisse smiley
    Men når jeg har haft katte i narkose, har hun været rigtig tosset på dem, når de er kommet hjem igen..
    De lugter forkert, de opfører sig underligt, de går underligt osv...

Sidst hvor jeg havde Gizmo i narkose, min 3-årige hankat, tog det ham godt og vel 6 timer at komme på benene, og så var han endda meget daller..
    Jeg havde ladet ham blive i transportkassen hele dagen, da han virkelig var mærket oven på narkosen.. Han kunne slet ikke bevæge sig rundt, uden at snuble over sine egne ben, og lægge sig ned efter hvert 3. skridt...
    I stedet tilbød jeg ham vådfoder rørt op med vand hver time, mens han lå i kassen (med håndklæde over kassen) og sov rusen ud..

• Marianne H
    Marianne H Tilmeldt:
    maj 2013

#12   26. jul 2013 Jeg regner med at Silke bliver lukket ind i soveværelset når hun kommer hjem, så hun har ro til at komme til sig selv.
    Jeg bad dyrlægen om at bruge selvopløselige sting, så hun ikke skal afsted og have dem fjernet med mindre det er nødvendigt.

• #13   26. jul 2013 I transportkassen kan man lidt nemmere lægge et ekstra tæppe ind til at holde varmen med...
    Så hvis det er planen at lade hende rende frit i soveværelset, så sørg for at rummet er varmet op, selvom det er en træls årstid at tænde for varmen på smiley

Mine er også blevet syet med selvopløselige sting, alligevel har det været nødvendigt at få fjernet stingene, da mine fik en reaktion på dem..

Både de 3 hunkatte plus den ene hanhund jeg har fået fikset...

• #14   26. jul 2013 Marianne H
    Jeg forstår på sin vis godt dit valg med selvopløselige sting.
    MEN, det er altid godt at komme afsted en gang til så dyrlægen kan tjekke at det er helet rigtigt.

• #15   26. jul 2013 Jeg har aldrig haft bøvl med indvendige sting, men udvendige sting derimod har jeg måtte iføre katten bodystocking, da den ikke kunne lade stingene være.

• #16   26. jul 2013 Herhjemme delte vi os med kattene, mine har begge været meget påvirkede af bedøvelsen. Var heldigvis forberedt efter Sofus som blev fixet først, så da turen kom til Sofie havde vi en slagplan: min datter tog sig af Sofus, mens jeg passede på Sofie. Vores hus er ok stort, så de fik halvdelen hver. Da Sofie var helt på toppen efter 1,5 døgn og selv bad om det blev de sat sammen igen og gensynsglæden var stor. De havde savnet hinanden og var lykkelige over at være sammen igen:-)

• Marianne H
    Marianne H Tilmeldt:
    maj 2013

#17   27. jul 2013 Er også sikker på, at Charming kommer til at mangle hende.. han er bare ved at være en stor dreng, der ikke er klar over sin egen størrelse... Her sidst satte han sig på hende.. smiley

Kommentér på:
Gode råd til efter sterilisation

Annonce