1.816 visninger
|
Oprettet:
Gode råd til efter sterilisation {{forumTopicSubject}}
Min kat Silke skal afsted og steriliseres d. 9. august. Hun bliver samtidig vaccineret og øremærket.
Har i nogle gode råd til når hun kommer hjem fra operationen?
Jeg har en anden kat, min maine coon teenager, Charming. Skal jeg holde dem adskilt?
maj 2013
Følger: 1 Emner: 8 Svar: 33
aug 2012
Følger: 1 Katte: 2 Emner: 53 Svar: 629
men vær ikke overrasket hvis hun kaster op. Hvis hun har det lige så skidt som min havde er det heller ikke sikkert hun formår at gå i bakken og tisse/skide den første aften.
dec 2011
Følger: 4 Følgere: 2 Katte: 1 Emner: 1 Svar: 1.018
maj 2013
men et sted hun ikke kan hoppe op har jeg ikke lige.. men må holde øje med hende..
dec 2011
maj 2013
mar 2012
Følger: 5 Følgere: 5 Katte: 5 Emner: 76 Svar: 919
Hun ville MEGET gerne hoppe og lege allerede om aftenen, og hun nåede også at vælte en gang i sit forsøg - så jeg anbefaler også helt klart at holde katten fra steder den kan springe.
Er det selvopløselige sting eller alm, dyrlægen bruger?
Og hver ekstra opmærksom på at hun ikke slikker sig ved syningen, så kan trådene nemlig springe op.
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 109 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.508
Jeg istemmer den med bodystockingen, Lis har lavet et fantastisk album med hvordan man laver den ud af en strømpe, jeg brugte i mangle af bedre en nylonstrømpe, men min havde den også kun på når jeg ikke var hjemme eller om natten hvor jeg ikke kunne holde øje med hende..
http://www.kattegalleri.dk/fotoalbum/diverse_kat/9807-bodystocking
okt 2007
Følger: 7 Følgere: 60 Katte: 1 Emner: 144 Svar: 4.145
Men når jeg har haft katte i narkose, har hun været rigtig tosset på dem, når de er kommet hjem igen..
De lugter forkert, de opfører sig underligt, de går underligt osv...
Sidst hvor jeg havde Gizmo i narkose, min 3-årige hankat, tog det ham godt og vel 6 timer at komme på benene, og så var han endda meget daller..
Jeg havde ladet ham blive i transportkassen hele dagen, da han virkelig var mærket oven på narkosen.. Han kunne slet ikke bevæge sig rundt, uden at snuble over sine egne ben, og lægge sig ned efter hvert 3. skridt...
I stedet tilbød jeg ham vådfoder rørt op med vand hver time, mens han lå i kassen (med håndklæde over kassen) og sov rusen ud..
maj 2013
Jeg bad dyrlægen om at bruge selvopløselige sting, så hun ikke skal afsted og have dem fjernet med mindre det er nødvendigt.
okt 2007
Følger: 7 Følgere: 60 Katte: 1 Emner: 144 Svar: 4.145
Så hvis det er planen at lade hende rende frit i soveværelset, så sørg for at rummet er varmet op, selvom det er en træls årstid at tænde for varmen på
Mine er også blevet syet med selvopløselige sting, alligevel har det været nødvendigt at få fjernet stingene, da mine fik en reaktion på dem..
Både de 3 hunkatte plus den ene hanhund jeg har fået fikset...
mar 2012
Følger: 5 Følgere: 5 Katte: 5 Emner: 76 Svar: 919
Jeg forstår på sin vis godt dit valg med selvopløselige sting.
MEN, det er altid godt at komme afsted en gang til så dyrlægen kan tjekke at det er helet rigtigt.
dec 2011
dec 2012
Følger: 21 Følgere: 228 Katte: 2 Emner: 77 Svar: 2.871
maj 2013
Gode råd til efter sterilisation