{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.100 visninger | Oprettet:

Killing alene hjemme? {{forumTopicSubject}}

Hej.

Jeg er i den triste situation at min kat, Bagheera blev kørt ned i sidste uge, til stor sorg for os alle. Specielt hans buddy, Kili, der går rundt og leder efter ham... Heldigvis har vores naboer været så søde at tilbyde os en af deres killinger, når de er klar til at flytte hjemmefra. Hvilket vi glædeligt har takket ja til, så Kili ikke skal være alene.

Killingen vil være klar 23 September, hvor den rykker ind til os. Heldigivs skal den jo kun lige et smut 1 meter væk, og ind på den anden side af væggen, hvor vi bor. Så arkitekturisk er vores sted præcis det samme som dens forrige.

En bekymring jeg har omkring killingen kommer er om hvornår sådan en størrelse kan klare at være alene, sammen med Kili? Omkring det tidspunkt vi fik Kili og Bagheera, der var både min ene roomie og jeg hjemme 24/7, da vi ikke havde job eller skole, men nu har vi alle tre enten skole eller job omkring den periode hvor lille mis kommer.

Jeg har allerede besluttet at blive hjemme fra skole det første stykke tid, de dage hvor de andre arbejder, og så er de hos kattene de dage de ikke har arbejde.

Selvfølgelig kan jeg ikke blive ved med at blive væk fra skole, så vi har undret os over hvornår vi kan føle os trygge ved at lade killingen være alene, sammen med Kili. Vi vil selvfølgelig først gøre dette, når vi er sikre på at Kili ikke gør noget ved killingen, eller eventuelt have dem i hver sin del af huset, imens vi er ude. Kili er heldigvis meget venlig og har aldrig sloges med andre katte han har mødt.

De vil generelt komme til at skulle være alene højst 4-5 timer af gangen, da jeg som regel har tidligt fri fra skole og mine roomies har sene arbejdstider, og forlader hjemmet sidst på formiddagen.

Så nogen gode råd til hvordan eller hvornår vi burde være i stand til at føle os trygge ved at lade dem være alene?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Killing alene hjemme?
  • #2   27. jul 2013 Jeg er ked af at høre om Bagheera smiley Må han hvile i fred smiley

    Og til det andet..
    Jeg synes I skal sørge for at få den lille ny op til en weekend, så er der lidt mere tid til at se hvordan det går..
    Der er absolut ingen grund til at blive hjemme fra skole smiley
    Voksne katte skader sjældent killinger, da de ikke ser dem som en trussel..
    Kili vil muligvis lange ud efter killingen og nok også hvæse af den, men det er kun for at fortælle hvem der bestemmer smiley
    Det er ganske normal procedure og du bør ikke gribe ind, medmindre Kili går lige i flæsket på killingen.
    Er du utryg ved at lade dem være alene sammen, så luk dem hver for sig når I ikke er der... Men det burde ikke tage mange dage, hvis han er så god af sig, som du skriver smiley


  • #3   27. jul 2013 Helt enig med både Felis og Lotte..

Kommentér på:
Killing alene hjemme?

Annonce