{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.872 visninger | Oprettet:

Elisabeth S
Elisabeth S
Tilmeldt:
11. jun 2011
Følger: 1 Emner: 7 Svar: 38

Killing alene hjemme {{forumTopicSubject}}

Hej Alle

Vi har tage den fantastiske beslutning, at vi gerne vil prøve kræfter med en lille killing:)
Og det passer perfekt at gøre det lige nu, da jeg har ferie helt frem til d. 15. august.

Mit spørgsmål går på:
Hvis vi får den lille killing hjem nu her, og giver den en rigtig god start, er det så for tidligt for den at være alene hjemme i 3 dage fra den 25. juli? Altså når den har været her i lidt over en måned?
Der kommer selvfølgelig nogen og kigger til den, giver mad og leger med den. Men ellers skal den være alene.

Jeg vil bare ikke tage chancen, hvis I forstår.
Lige nu er jeg jo HELT vild efter at få den hjem, men hvis det er bedre at vente til efter vores lille ferie, så er det dét vi gør!
Det handler KUN om at give missen den bedste start smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Killing alene hjemme
  • #1   14. jun 2011 Så længe der er nogle der kommer og kigger, giver mad og leger med den, mener jeg sagtens den kan være alene hjemme i tre dage smiley Når den har været hos jer i en månede allerede der burde den have vænnet sig til jer. Så jeg ville sige ja smiley

  • Elisabeth S
    Elisabeth S Tilmeldt:
    jun 2011

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 38
    #2   14. jun 2011 Okay.
    Det er jo også det jeg umiddelbart selv synes.
    Men ville ikke bare SPRINGE ud i det smiley

    Nu er det naboen der skal se efter den, hvis det er.
    Hvor ofte vil du sige at hun skal komme?


  • #4   14. jun 2011 Hej Elisabeth. Det er et godt tidspunkt når du har fri så længe. Men jeg har lige et par ting jeg lige vil spørge om. Du skriver at i vil tage den hjem her og nu. Inden i gør, har i så de ting der er nødvendige ? Har i lagt jer på gulvet og tjekket om der er noget der kan være farligt for sådan en lille killing? Jeg tænker på fx løse ledninger, som killinger kan finde på at bide i.
    Ved du/i at killinger/katte er natdyr og kan holde jer vågne ? Har i valgt foder og grus ? Alt det i skal have klart inden den kommer hjem.

    I kan sagtens tage fra den i 3 dage, hvis i har nogen til at se efter den jævnligt, flere gange dagligt og sørge for mad og vand.


  • Elisabeth S
    Elisabeth S Tilmeldt:
    jun 2011

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 38
    #5   14. jun 2011 Marianne N:
    HELE hjemmet er TOTAL sikret smiley
    Jeg har 2 små hunde, hvoraf den ene blot er 1½ år.
    Da vi fik hende, blev hele hytten tjekket igennem; ledninger i lukkede kabelbakker o.s.v. Vi støvsuger HVER eneste dag, netop for at sikre at der ikke ligger små genstande som de små pus kan sluge.

    Jeg skal ikke have den hjem NU OG HER, men nu her, altså ligeså snart den er klar.
    Vi har fundet killingen, men nej, den kommer selvfølgelig ikke hjem, før vi har alt klart smiley

    Jeg skal på indkøb i eftermiddag:=)


  • Elisabeth S
    Elisabeth S Tilmeldt:
    jun 2011

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 38
    #6   14. jun 2011 Lone J: jeg tror ikke lige at jeg får overtalt manden til endnu et dyr:)
    Der skulle lige et par dages overvejelse og betænkningstid til, før han endelig sagde ja til en killing. Vi har jo også 2 hunde i forvejen. Den bette af hundene er rigtig legesyg og elsker katte. Så jeg håber at de kan få rigtig meget glæde af hinanden smiley


  • #7   14. jun 2011 måske jeg er lidt pyldret men mange killinger er bidt ihjel af hunde. springer killingen på en hund der sover er der står risiko for at den ikke overlever. jeg ville derfor aldrig lade dem selv sammen.

  • #8   14. jun 2011 stor risiko (selvfølgelig)

  • #10   14. jun 2011 problemet er at en legesyg killing angriber alt..... og en hund der sover angriber i forsvar hvis den bliver "overfaldet"

  • #11   14. jun 2011 Nu har jeg i flere år haft hunde og katte/killinger sammen og der er altså Aldrig sket noget som helst.

    Jeg har pt. en terrier og en grand danois og ingen af dem har reageret når katte (store som små) har "angrebet" eller leget på/omkring dem mens de sover.
    Dvs. når vi har været hjemme og har set det er der ikke sket noget og vi er aldrig kommet hjem til døde eller sårede katte/killinger.

    Jeg har heller ikke kendskab til nogen der har fået bidt en kat/killing i den situation - og jeg kender efterhånden en del med både katte og hunde i samme hjem.



  • #12   14. jun 2011 LAN: desværre kan jeg fortælle dig at jeg selv er blevet angrebet af en politihund der lå under spisebordet og sov. jeg kom ved et uheld til at træde den på halen da jeg skulle rejse mig fra bordet. den sad i struben på mig før den opdagede at det var mig :S hunden er 100% god og absolut lydig.
    har desuden læst flere lignende historier herinde hvilket er logisk nok. katte laver snig-jagt og alle sovende rovdyr der angribes forsvarer sig med angreb
    ren instinkt og ligger så dybt i deres natur at det ikke er til at pille ud.


  • Elisabeth S
    Elisabeth S Tilmeldt:
    jun 2011

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 38
    #13   14. jun 2011 Ang. spørgsmålet om hund og kat alene sammen.
    Det problem kommer jeg heldigvis ikke ud for, idet begge mine hunde er i bur, når de er alene. Min hanhund strinter når han er alene, så derfor er han i bur. Lullu er i bur, fordi hun blev så jaloux over at den anden er i bur, så det ville hun også:)
    Det er sådan de har det bedst, og det er jo bare dejligt for mig, at jeg ikke skal bekymre mig om tis op ad møbler og dyr der slåsser:)

    Og de tre dage som katten skal være alene hjemme, er uden hundene. De kommer på bondegårdsferie:)


  • #14   14. jun 2011 Marlene - Men ikke mine hunde eller hunde jeg kender - de har aldrig angrebet; heller ikke selvom de er blevet vækket brat!

    Så jeg vil da bare prise mig lykkelig over at jeg ikke har "farlige rovdyr instinktet ikke kan pilles ud af". :o)


  • #16   14. jun 2011 LAN: det er da godt du har en mere lydig hund end en hund der er skolet af nogen af landet bedste igennem flere år i politihenderegi. min erfaring er at de dårligste hundeejere er dem rundt døve med lukkede øjne og ikke formår at tage nyt til sig. hunde er dejlige dyr (som man ikke skal frygte) men som man bør anderkende som præcis det de er. et rovdyr med instinkter. (det uanset størrelse og træning)

  • Elisabeth S
    Elisabeth S Tilmeldt:
    jun 2011

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 38
    #17   14. jun 2011 Jeg vil godt lige indskyde at begge mine hunde er stille og rolige, helt nede på jorden. De har ALDRIG nogensinde gjort nogen noget!
    Jeg vil selvfølgelig være ekstremt opmærksom på dem. Jeg ved at Lucky er pisse ligeglad med katte. Han gider dem ikke, så han lader dem helt være i fred. Lullu er helt vild glad for andre både katte og hunde. Hun er meget god til at være varsom og leger aldrig vildt med dem. Selvfølgelig markerer hun sig, når og hvis det bliver for meget.
    Jeg er egentlig slet ikke selv nervøs, for jeg er sikkert på at de alle tre får det rigtig fint sammen, så længe de får en god start.
    Og så skal jeg selvfølgelig huske at jeg ikke må glemme hundene, når jeg får missen hjem smiley Der skulle jo helst ikke opstå jalousi!


  • #18   14. jun 2011 Marlene - Nu har jeg selv gennemgået flere hunde-træner-kurser (startede da jeg var 13 med at træne hunde og er nu 32) og har fuldt ud forstand på det; måske netop derfor mine hunde er som de er - både de nuværende og tidligere.
    Har bl.a. haft en west highland white terrier der slog bl.a. border collie i lydighedskonkurrence, så jo - jeg stoler på egne evner til at træne/opdrage hunde - også så de ikke rører andre dyr; heller ikke selv om de bliver vækket af en surprise-attack-kat. :o)

    Al respekt for (de fleste) politiet og deres træning, men jeg har nu kun ganske god erfaring med træning af egne og andres hunde.


Kommentér på:
Killing alene hjemme

Annonce