{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
954 visninger | Oprettet:

Killing alene hjemme {{forumTopicSubject}}

Hej. Mig og min kæreste står og skal hente en kattekilling her om nogle måneder, når den er gammel nok. Jeg har påtænkt at hente den op til en weekend, så den får weekenden til at vænne sig til os og det nye sted. Men er kommet i tvivl: er det lang tid nok? kan jeg tage i skole, hvor den så er alene hjemme?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Killing alene hjemme
  • #1   11. mar 2022 De fleste katte lægger sig til at sove, når man ikke er hjemme. Bare du sørger for, at den har mad, vand og kattebakke, så skal det nok gå smiley

  • *Berit*
    *Berit* Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    aug 2016

    Følger: 5 Følgere: 475 Katte: 5 Emner: 5 Svar: 501
    #2   11. mar 2022 skal den være meget alene dagligt,vil jeg altid anbefale at få 2 killinger,hvis det er muligt.

  • #3   11. mar 2022 helt enig med Berit og mindst 14 uger gamle
    kuldsøskende er ofte nemmest


  • #4   11. mar 2022 2 er altid bedre hvis de skal være meget alene hjemme
    1 kat vil komme til at kede sig, især når der ikke er nogen hjemme hele dagen

    selvfølgelig kan det lade sig gøre for mange har kun 1 kat
    men så skal man bare sørger for at man ikke lige er væk hele dagen i det første stykke tid ergo ikke noget med byture mm når man er på arbejde/skole i det første stykke tid
    nogle katte er helt ok med at være hjemme alene, andre kan ikke, det må man mærke sig frem til
    Jo ældre jo bedre er de til at bare at gå i seng når de er hjemme. Det gør 2 altså også. Mine 11 gør det også

    nu ved jeg ikke om det drejer sig om en indekat eller den på et tidspunkt må komme ud(husk at killinger ikke har stedssans før de er omkring 8 mdr, og dermed en kæmpe risiko for at de bliver væk). fordelen er så også at den vil være neu og mærket inden den begynder at komme ud. Dog kan løbegård anbefales

    men jo en killing kan godt være alene hjemme.
    sørg for at der er fri adgang til foder og vand
    kattebakken er ren - evt have to bakker
    og så ellers legetøj



  • #5   11. mar 2022 Jeg plejer helst at have lørdag, søndag, mandag, tirsdag og også rigtig gerne onsdag før jeg tager på arbejde.
    De første 3 dage med katten og så to dage hvor jeg går ud af huset i halve timer og vender tilbage. Så man ikke pludselig bare er væk i 8 timer.


  • #6   11. mar 2022 Stemmer i med de andre - få 2 og advisér avleren, så hun/han kan udpege det par, som er bedst egnede kammesjukker. Det er korrekt at de, som oftest, slapper den heeeele dagen, men katte er jægere og hvis du gør "det rigtige" og holder dem på egen matrikel, så er det en rigtig god ide, at have 2, så de kan aktivere/underholde hinanden. Win win for både dig og kattene smiley

Kommentér på:
Killing alene hjemme

Annonce