{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.984 visninger | Oprettet:

Vores lille killing er væk :-( {{forumTopicSubject}}

Vores killing Albert er forsvundet. Her de par uger, har han selv gået ud af vores hundelem. Han har holdt sig lige i nærheden, men nu er han bare væk. Vi har ikke set ham i knap 2 døgn nu. Vi nåede ikke at få ham mærket. Dyrlægen ville vente til kastration. Jeg kunne simpelthen dunke mig selv oven i hovedet! Vi har kørt rundt i gaderne, og kaldt og kaldt på alle tider af døgnet. Har lavet efterlysningsplakat som vi skal rundt med. Mandag ringer jeg til dyrlægerne i byen. Er der andre ting vi skal huske?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vores lille killing er væk :-(
  • #1   27. jul 2013 Ring til internater og politiet og fortæl han er væk, i tilfælde af de får en anmeldelse af en funden kat smiley

  • #2   27. jul 2013 - Håber i finder ham snart !

  • #3   27. jul 2013 Det vil vi gøre. Er simpelthen så ked af at han kom ud uden at være mærket. Turde ikke give ham halsbånd på

  • #5   27. jul 2013 Det kan ske, man kan altid være bagklog smiley
    Det vigtigste er at i gør hvad i kan for at finde ham igen.
    Krydser fingre for jer!
    Lav evt. også et opslag på facebook og få folk til at dele det i omegnen og søg om der er nogen efterlysningssider som du kan spørge om vi dele opslaget smiley


  • #6   27. jul 2013 Åh nej :-(. Hvis det fx var mig, der fandt ham, ville øremærke og synlige ejeroplysninger i katteregister i hvert fald være en stor fordel. Men ellers, hvis jeg fandt en lille killing uden mærkning, og ikke lige kunne opstøve ejer, ville jeg indlevere den til dyreinternat. Og under alle omstændigheder ville jeg fremlyse den.

    Du får lige alle mine (gamle) ideer:


    Led efter katten - på alle tider af døgnet. (hav godbidder med)

    Lad om muligt et vindue stå åbent.

    Strø evt noget brugt kattegrus ud - især hvis det er en kat, der ikke er vant til at orientere sig udendørs.

    Katten kan være blevet lukket inde et sted, så bed naboer tjekke skure, kældre o.lign. Og bed dem give besked til dig straks, hvis de ser katten i nabolaget.

    Meld katten savnet hos de lokale dyrlæger og dyreinternat/kattehjem. Og hold øje med hvilke katte internaterne får ind. Nogle internater lægger billeder ud på nettet af senest indkomne dyr.

    Sæt efterlysningsopslag (med foto af katten) op i lokalområdet.

    Efterlysningsannonce i lokalavisen

    Efterlys katten på www.dyrenesbeskyttelse.dk og www.forsvundnedyr.dk , Kattens Værn, og hold også øje med fremlysninger samme steder.

    Og efterlys på diverse kattefora og på facebook .

    Hvis katten er mærket, så efterlyses den (også) via katteregistrene.
    Obs, der findes TO registre: Dansk Katteregister og Det Danske Katteregister.
    Katten skal selvfølgelig være korrekt registreret (ejer, adresse, kontaktoplysninger).

    Hold øje med fremlysninger i aviser, på nettet og opslag i lokalområdet.


    Jeg håber, der snart er godt nyt!


  • #7   27. jul 2013 Kommer til at tænke på .... Nogen, der finder killinger, er ret hurtige til at prøve at finde hjem til dem. Så måske skal også salgsannoncer tjekkes.... for alle tilfældes skyld (men det burde ikke være nødvendigt - og det er vel heller ikke sååå sandsynligt)

  • #8   27. jul 2013 Ja det er jo det man frygter, at nogen har taget ham til sig. Har printet billede ud af ham, og vil så vise den til alle hustande her i kvarteret. . Det vil jeg gøre det med facebook. Mange tak. Har mailet til vores ugeavis om en artikel med billede, så der regner jeg også med at den kommer i på tirsdag

  • #9   27. jul 2013 Vil helt klart også tjekke salgssiderne, og han bliver efterlyst hos kv og db osv, så de ved det er vores, hvis de får ham ind

  • #10   27. jul 2013 Ja, endelig få spredt efterlysningen i kvarteret - evt smide løbesedler i postkasser. Også vigtigt at tjekke skure og lignende, hvor han kan være blevet lukket inde.

    Håber virkelig din indsats giver pote! Hurtigt. Det må godt nok være forfærdeligt ikke at vide, hvor ens kat er smiley


  • #11   27. jul 2013 Ja vi har skrevet en tekst under billedet, og har printet mange. Kæresten er ude med dem nu. Mange tak. Det er virkelig ikke rart det her

  • #12   27. jul 2013 Nu har vi prøvet at stille kattebakken ud i haven, samt og lagt noget fra den langs hækken

  • #13   27. jul 2013 Åhhh nej Trine, jeg håber i finder ham og får ham hjem igen hurtigt..

  • #14   27. jul 2013 Tak heidi. Håber jeg virkelig også. Det er sket for os flere gange, hvor vi aldrig fandt katten igen. Håber ikke han er blevet taget af nogen

  • #15   27. jul 2013 smiley

  • #16   27. jul 2013 Fortryder inderligt at vi lod ham komme ud, da han fandt ud af at bruge hundelemmen. Han holdt sig lige i nærheden, og kom når man kaldte. Vi var ikke i tvivl om at han vidste hvor han hørte til

  • #17   28. jul 2013 Øv stadig intet nyt smiley

  • #18   28. jul 2013 smiley

  • #19   28. jul 2013 Han er kun en killing, og kan derfor sikkert ikke finde hjem (: Hvorfor overhoved lukke en killing ud? jeg har altid fået af vide at det er bedst at vente til de er et halv år, med at lukke dem ud.

  • #20   28. jul 2013 Fortryder det også så meget nu. Han lærte selv at gå ud og ind af hundelemmen. Vi holdt rigtig meget øje med ham, og han var hele tide lige i nærheden. Er også lidt bange for at vi har en nabo der ikke er glad for katte.

  • #22   28. jul 2013 Vi har taget en snak med ham, og han siger at han sidst så den et par dage før den forsvandt. Han virkede hjælpsom, og ville sige til sin søn og svigerdatter, som bor tæt på, at de skulle holde øje. Jeg har været bekymret for at han er så ung, men det virkede til at han tog det stille og roligt og var mest i vores have, eller lige i nærheden. Har hørt at killinger ikke går langt væk i starten, så de kan finde hjem igen, andre siger det modsatte, at de pludselig kan blive optaget af noget, og så ikke kan finde hjem igen


  • #24   29. jul 2013 Det var også vores opfattelse, at han vidste hvor han kører til, og ikke gik langt væk. Det blev gjort stille og roligt med at vende ham til det


  • #25   29. jul 2013 Han er efterlyst de forskellige steder på nettet. Vil blive rigtig glad hvis der er folk herinde fra Ølgod som vil hjælpe med at kigge efter ham

    profilbillede
  • #26   30. jul 2013 Nogen der ved hvilke internater der ligger tættest på Ølgod? Har skrevet til DB i Brande

  • #27   30. jul 2013 Åh, jeg havde lige håbet.... smiley

    Jeg kender ikke internater i det område, men prøv at google Kattens Værn og Inges Kattehjem.

    Vi krydser stadig, og håber og håber og håber, at lillemissen kommer hjem!


  • #28   30. jul 2013 Tusind tak Tinka. Han må være så forvirret, hvis han bare render rundt derude. Han er efterlyst på kattens værn, men vil prøve inges kattehjem

  • #29   30. jul 2013 Kiggede lige på Inges kattehjem - det ser ikke ud til at de har internater i Jylland længere.



  • #30   30. jul 2013 Felis: Siger du at du fik en ulovlig killing? smiley

    Men det kan jo være han er blevet forskrækket, løbet, og har så ikke kunne finde hjem. Har i evt kigget langs vejene og set om han skulle være blevet kørt ned?


  • #32   31. jul 2013 Vi har væet rundt på vejene og kigge ja. Ingen spor

  • #33   31. jul 2013 Nu er jeg lige blevet ringet op af en fra skovlund 15 km herfra. Hun mener hun har set vores kat. Prøvede at fange ham, men han stak af. 15 km, er det ikke alt for langt?

  • #35   31. jul 2013 Hun skulle ud og gå med sin datter, og ville holde øje med ham. Tror vi prøver at køre derud her i eftermiddag, og se i området. Det kunne være man var heldig smiley Der er mange her i området der køre med trailer, så vil ikke afvise at han kunne være hoppet op på sådan en

  • #37   31. jul 2013 Mange tak for rådet. Har skrevet til brande, men ikke de andre. Det vil jeg få gjort, og holde øje med internaterne

  • #38   31. jul 2013 Er i dag blevet ringet op af en her i Ølgod, der mener at han har holdt til på deres vej de sidste dage. Vi var derude og kigge, men han var ikke at se. De spreder det derude at vi savner ham, og vil prøve at lokke ham til sig, hvis de ser killingen igen. Han var i ugeavisen i går med billede

  • #39   31. jul 2013 Årrhh krydser fingre for jer smiley

  • #40   31. jul 2013 mange tak heidi

  • #42   7. aug 2013 Åh stadig intet nyt. Det er bare underligt, at han sådan sporløst forsvinder. Det er nu 13 dage. Nu tror jeg at vi afleverer sedler længere ude. Tror ikke han er her i nærheden. Ellers ved jeg ikke hvad vi mere kan gøre?

  • #43   7. aug 2013 smiley

  • #46   8. aug 2013 Rigtig mange tak Laura smiley Felis, ja vi holder godt øje når vi er der nede. Annoncerne de forskellige steder bliver tjekket dagligt. Vi giver ikke op, og bliver ved med at efterlyse og lede

  • #47   9. aug 2013 Vi har noget vandløb, og et par søer her omkring Ølgod. Det kom jeg pludselig til at tænke på. Håber ikke hans nysgerrighed har drevet ham i nærheden af det

  • #49   9. aug 2013 Det var den tanke jeg fik. Han var/er i hvert fald robust og stor af sin alder. Mange tak for svaret

Kommentér på:
Vores lille killing er væk :-(

Annonce