{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.037 visninger | Oprettet:

Vores nye Killing gemmer sig {{forumTopicSubject}}

Vi har idag hentet en lille 12 ugers killing på et internat. hun har siden vi kom hjem gemt sig var nød til og flytte hende fra gemmestedet ved min pc og siden har hun lagt under et skab. hun har hverken spist eller været i kattebakken og det 5 timer siden vi kom hjem. hun miaver og vi taler roligt til hende. vi er i stuen hos hende hvor bakken og mad også er og legetøj.. vil det være en ide og sove herinde i nat. vores stue og køkken er i et og soveværelset er op ad og badeværelset. vi bor i en 2 værelses lejelighed og der lukket af til soveværelse og badværelse. hun smuttet nemlig under vores bedrollers i soveværelset fordi min mand ikke havde set hun var kommet ud fra transport kassen... vi tog hende ud og lukket døren.. det gør så ondt og høre hende miave sådan ynkelige miav tror hun kalder på sine søsken.. ville i sove i soveværelset med lukket dør eller skal vi sove på sofaen i stuen hos hende? vil gøre alt for hun er tryg. vi har haft andre katte igennem årenes løb og de var kæle og friske fra 1 sek. så bliver virkelig ked af at hun er så utryg for hun har kun været på internatet i 2 dage og har været i plejefamilie hvor der var hund og børn så hun burde være van til det


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vores nye Killing gemmer sig
  • #1   26. aug 2021 Ikke ud af stedet jeg ville lukke døren mellem mig og en ny killing, ja jeg har slet ikke nogen døre lukket, for selv idag vil mine 2 katte kald på den anden side af døren.
    Jeg har haft killinger som er gået ind i hjemmen som konger og også haft en som boede på klædeskabet i 4 dage, og fik mad og vand og lidt nus på skabet, og kattebakken var sat lige under skabet.
    Den skal bare have tid, og i skal være tålmodige, og leg med kattelegetøj kan de tit ikke modstå, så det er værd at prøve det i morgen, men fortvivl ikke.


  • #2   26. aug 2021 Ps. Sæt madskolerne tår på killingens gemmested, og vej den før i går i seng og igen i morgen tidlig, så kan i se om den har spist, har i ikke en vægt så brug et målebæger eller et glas til afmålingen, så kan i se om der er spist i nat.

  • #3   26. aug 2021 der er meget forskel på hvordan en ny kat reagere
    som I nu har oplevet
    men oftes går det hurtigere over med killing end voksne katte
    har prøvet begge dele - også med voksne katte

    lad den kunne komme til jer, så ikke noget med at lukke nogen dør imellem jer. Hun har brug for tryghed, og det vil sige at hun kan hører jer
    om I vælger at sove sammen med hende i stuen eller I sover i jeres seng, med åben dør det er helt op til jer selv

    sørg for at der er ro, så ikke lige en stor fest i weekenden.
    så hun lige vænner sig til jeres hjem.
    sørg for at bakken og mad/vandskåle er lige i nærheden af hvor hun lige nu gemmer sig sig. sæt noget frem som lugter godt - tun i vand kan anbefales.

    i morgen kan I se prøve at finde noget legetøj frem, en drillepind er godt, og se om hun ikke kan fristes

    de fleste er over det når der er gået 1-2 dage, og andre skal lige overveje det lidt mere
    dette ses i forhold til at nogle voksne katte faktisk bruger op til 2 uger





  • #4   26. aug 2021 hun var lige ude og kigge meget kort hendes hale var helt snoet under sig. så tror det fordi hun er virkelig utryg og kalder på sine søskende. håber bare hun bliver kæle for lige nu så snart vi rør det mindst på os fare hun sammen. så du mener ikke hun skal være lukket i stue køkken i nat? de sagde på internatet vi skulle lukke af for lejeligheden så hun havde ro til go finde sig.. de andre katte har haft fri rum. så vi har aldrig oplevet dette før,, vi mistet vores kat for 5 år siden så også længe siden jeg har haft kat og er nok også defor lidt ekstra følsom


  • #5   26. aug 2021 har selv arbejdet på internat i 6 år
    og vores anbefaling var at man kun skulle spærre af hvis man havde flere etagere eller et kæmpe stort hus
    For jo mere man spærre af jo længere tid vil det trække ud med at være fortrolig med hjemmet

    så er det bedre at tage det stille og roligt. sæt noget godt mad frem, vand, og en bakke i nærheden
    og så eller opfører sig stille og roligt, og lade katten komme til en. For det vil den gøre.

    det er jo en omvæltning at komme ud i et nyt hjem. og især uden sine søskende.
    Men de glemmer hurtigt igen, fordi der er så mange nye spændende ting
    Men det første døgn kan være hårdt. Men det skal nok gå.

    i de 6 år jeg var der har jeg vel solgt over 1000 katte - vel halvdelen killinger. Og vi har aldrig fået en kat eller killing retur af den årsag

    men jo det er hårdt for os, når man så gerne vil have en kælekat som vil lege. men det først døgn er altid det svære.
    men tag det stille og roligt. gør som I plejer, uden at man overdriver. se tv eller hvad I nu plejer her til aften.
    så lærer hun at hun bor hos jer


  • #6   26. aug 2021 vi har sat kattebakken i stuen eftersom hun ikke har været i den vil vi høre om det ikke er risikabelt og åbne for badværelse og soveværelse så hun bliver urenelig?vis hun er renlig .
    vil ikke skræmme hende mere vis vi åbner helt op .
    hun er begyndt nu og kigge ud og miaver ekstremt (savner nok sine søskene) men så snart vi laver en lyd eller rør på os så flygter hun tilbage igen


  • #7   26. aug 2021 det er ikke ualmindelig at killinger kommer til at have et uheld, uden at der sker mere ved det
    nogle gange kan de bare ikke nå at komme ud på bakken når de leger.

    men jeg ville godt ture at lukke op.
    her i huset er der dog lukket på badeværelset, da de ikke har noget der ude. de går dog pænt med der ud når vi går derud. Har min lille selskabspapagøje Pippe som skal sidde på skødet når man sidder på toilettet.

    Men det er store ting at hun allerede kigger ud nu. Så er I ikke helt så farlige


  • #8   26. aug 2021 ja hun lavet så lige et stunt der gør jeg ikke tror vi ser hende resten af dagen hun hoppet op på spisebordet og hoppet så fra spisebordet til køkkenbordet ramt nogle sodavandsflasker som væltet hun blev virkelig forskrækket og rendt i ly på gemmestedet igen neej hvor synd hun var lige kommet ud og undersøge køkken stue... nu blev hun skræmt.. shiiit hun kunne hoppe langt utrolig sådan en lille killing. sidst vi have en killing kunne den ikke engang hoppe op på en stol hende her hopper da bare op på et højt køkken bord


  • #9   26. aug 2021 Den slags sker, og hun ved det ikke var jer som gjorde det, hun vil bruge natten til at undersøge hjemmet, og måske vil hun snuse til jer, når i ligger og sover, ja selv hvis i ligger på gulvet og lukker øjnene, komme4 hun måske, for så er i mindre farlige.
    Du ved vel, at det er høfligt, at kikke kort på katten, blinke langsomt og se væk, det betyder du ikke vil gøre den noget.


  • #10   27. aug 2021 lang nat hun skreg og skreg men kom kort op i sengen og lagde men rendt så ned og sked på soveværelses gulvet hun har hverken drukket eller spist hun gemmer sig under et skab her i stuen og har lagt der siden kl 4 uden og miave hun vil slet ikke undersøge mad eller bakken. hun er bare skræmt skræmt. hun ligger på et koldt gulv trods hun har diverse huler hun kunne ligge i varmen. jeg er i vildrede. den her søde killing skulle være van til børn og hund men vi kan slet ikke komme i kontakt med hende. køre op og køber feliway nu her for at se om den kan gøre hende tryg.det så hårdt at se hende sådan her ville bare gerne kunne tage hende op og sørger for hun får mad for hendes mave knurret i nat da hunkom op i sengen

  • #11   27. aug 2021 DR Bach rescure fåes hos matas mm
    Bedst hvis du kan få en dråbe i munden på hende
    Ellers bare en dråbe på hendes pels

    Bruger det selv når der kommer nye katte mm
    Vi brugte det på internatet. Vores/ min dyrlæge arbejder meget med blomstermedicin, og det var hende som gave os det


  • #12   27. aug 2021 Er fodret det hun er vandt til? Og har i prøvet med vådfoder?
    Det er ved at være tid, at ringe til det sted i har den fra, få lidt råd og oplysninger, jeg håber det snart går fremad.


  • #13   27. aug 2021 hun leger nu og kommer også frem og kæler. men ingen mad eller drikke siden vi hentet hende igår hun sked i soveværelset i nat og har tisset 1 gang i bakken idag så spændt på om hun laver på gulvet i nat igen ... hun leger helt vildt lige nu så skønt for hun har sovet sovet sovet idag.. det kan være hun snart bliver sulten af alt det leg.. ja samme foder vi fik med som hun er van til . har fået 1 stk foder i hende fordi jeg lagde den foran hende så begyndt hun og lege med den.. kattebakken er åbenbart også lege plads nu
    tænker og ringe til dyrelæge imorgen synes godt nok det lang tid uden mad og drikke


  • #14   27. aug 2021 har du prøvet med en ds tun i vand?
    nogle katte er til kylling
    prøv at finde noget lækkert som dufter godt i en katte næse. lad være med at tænk på om det er noget rigtig eller forkert
    det vigtigste er at hun spiser

    men tænker at hun nok begynder i nat eller i morgen


  • #15   28. aug 2021 Hvis der er uheld i nat igen, så sæt en bakke der hvor det går galt, det kan bare være fordi der er for langt til bakken, i kan bruge en billig balje eller lignende som ekstra bakke.
    Det er positivt hun leger også i bakken, det gør killinger tit, og det er trygt at bakken lugter af den selv.
    Jeg bor jo også i en 2 værelses, og jeg har 2 bakker, det er faktisk ikke for meget til en kat.
    Når der har været både nr 1 og 2 i bakken, så tror jeg hun snyder jer og spiser og drikker, når i ikke ser det, husk en killing har en meget lille mave, så det er ikke ret meget ad gangen den spiser, men normalt spiser de tit.
    Jeg ville lade hende lege mere med maden smiley det virkede jo.


  • #16   28. aug 2021 opdatering. hun spiser og drikker leger og kæler og jagter sin egen hale. hun er en rigtig killing nu .. nu skal vi så bare lige lære hende at angribe ansigter om natten ikke er sjovt.. av av flere gange i nat fløj hun på manden og mit ansigt fordi hun blev total legesyg af at jagte sin egen hale.. siger nej og sætter hende ned fra sengen 1 sek efter hopper hun op og gør det samme igen haha det her kommer til at tage tid.. hun elsker og lege i sofaen den er ikke kattevenlig haha for det sådan en chairlong sofa fra jysk
    så det åbenbart Mimmi s kradsetræ nu haha og nej hun har alt muligt til krads men sengen og sofaen er da 100 gange sjover og kradse i. hendes klør er vildt skarpe hvornår må jeg klippe dem? vi ikke van til så små killinger


  • #17   28. aug 2021 Du behøver ikke at klippe negle på hende, det klarer de ved krads og du vil med tiden måske også se at hun selv klipper negle smiley

    Tillykke med hende og hvor er det dejligt at høre, at hun er ved at falde til smiley

    Når hun angriber ansigtet så giv et lille piv fra dig. Sådan signalerer katte til hinanden at det altså gør ondt!


  • *Berit*
    *Berit* Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    aug 2016

    Følger: 5 Følgere: 474 Katte: 5 Emner: 5 Svar: 499
    #18   28. aug 2021 Godt at hun er ved at falde til. Indekatte skal som regel have klippet negle, mine skal ihverttilfælde, og du kan sagtens klippe dem nu,
    Når jeg har killinger vænner jeg dem gerne til negleklip, allerede fra de er helt små.


  • #19   28. aug 2021 Super dejligt at hører smiley smiley

  • #20   28. aug 2021 Løse tæpper kan rede en sofa smiley jeg har stadig lammeskind og tæpper, der hvor kattene ikke må kradse, og det virker, og beskytter de dyrere ting, tæpper og den slags behøver ikke være dyre, og kan nemt skiftes.
    Dejligt at hun folder sig ud, men ikke sjovt når hun går efter ansigtet, piv fra jer hjælper, og ellers må man lige gemme sig smiley , jeg har en på 8 som stadig ikke kan stå for tær som stikker ud under dynen smiley


  • #21   28. aug 2021 tak for svar. hun har rigtig åbnet op og er nu en rigtig trygheds kat vil faktisk ligge hos en af os hele tiden lige nu ligger hun bag min mands pc skærm så vi hele tiden lige kan kæle med hende haha--- hun skal så meget have klippet de klør for hun vil gerne stå op af vores ben vis vi ikke lige responder 1 sek AV AV AV de små klør kan flænse ben og bukser og hun vil netop op fordi hun er kæle... det så vildt så skøn hun er nu. vi var virkelig bange for om hun skulle have været tilbage så hun kunne være sammen med sine søsken. men hun klare sig fint uden nu dog stadigvæk lidt kald på dem ..og sofaen kan vi vis ikke redde for det er alle steder på den der er sjov det samme i sengen .. men er begyndt og sige nej og fjerne hende når hun gør det turde ikke rigtig igår og rette på hende men nu har hun ikke gemt sig i et døgn så hun vis tryg nok til at blive lidt opdraget... har prøvet og sprøjte sådan noget stads på hendes kradsetønde for at se om det ville friste men hun gider hverken den kradsetræ eller hule.. hun vil bare sove hos os og lege med alt andet.. hun har sådan en bold dims hvor hun skal stikke poten ned og trille med den .. sikke et hit


  • #22   28. aug 2021 Jeg ville stadig smide et tæppe på sofaen, det fanger også mange kattehår, og det kan vaskes smiley
    Det med at kalde/snakke behøver ikke være efter søskende, hun kan bare være en snakke kat, og får hun opmærksomhed for det, så fortsætter hun, ja man kan næsten føre samtaler med dem smiley
    Når i leger med hende, og bruger en drillepind, så få den op i krassetræet, så følger hun nok efter, ellers lidt mad der op, og nu hvor det går godt, kan du også sætte hende der op, så hun finder godbidder eller legetøj der oppe.
    Min yngste kat, har altid leget med bolte eller det bedste han ved, er at skubbe små ting ned fra alle steder, og så sætter jeg det op igen, så leger vi den leg i noget tid, men de små ting, han ikke må smide på gulvet, skal altså i en skuffe eller kasse smiley smiley
    Du kan også krasse på krassetønden sammen med hende, så bliver den mere spændende.
    En sidste ting, det betyder noget hvor kras og klatre står, mine vil helst have noget at krasse på ved døre, det er jo også en afmærkning, den ene krasser helst på lodrette stolper og den anden foretrækker måtter eller pap krasseting.
    Man kommer altid til at købe noget som ikke lige er noget for den kat man har, og de kan også ændre sig med alderen.
    I har allerede lært noget om jeres nye killing, hun gemmer sig under noget i stedet for at klatre op i sikkerhed, og hun vil visthelst krasse vandret lige nu, så i er godt på vej.
    Mine katte er en af hver, en til toppen og en som gemmer sig, en som krasser lodret og en vandret smiley


  • #23   29. aug 2021 Hvis en killing ikke er renlig med 12 uger, så bliver den det heller ikke bare lige ved at lukke et par døre. Killinger lærer at gå i kattebakken med 3-4 uger!

    Når mine kommer ud af kravlegården med 7-8 uger, er de fuldt ud i stand til at gå i bakken. Enkelte uheld kan ske i starten, men det er faktisk meget få.

    Det er helt normalt at en ny kat gemmer sig i starten. Vi har haft en 8 måneder gammel Norsk Skovkat, der gemte sig bag skabet i 3 måneder og kun kom ned på bakke/fik mad om natten.

    Men tro mig. Ingen katte bliver ved med at gemme sig.

    Så tålmodighed, tålmodighed og mere tålmodighed. smiley


  • #24   29. aug 2021 Susanne hun har ikke gemt sig siden i fredags smiley hun spiser leger og bruger bakken nu og er mega kæle og EKSTREMT legesyg så meget vi lukker hende ikke ind i soveværelset i nat for hun tror vi skal angribes hun springer direkte på os og er også begyndt og små bide hvilket vi aldrig har haft en kat der gør før.. det virker som om hun tror det leg. vi siger NEJ og sætter hende ned så springer hun måske op på skødet igen fordi hun netop er kæle og kan have lagt og spinnet og haps så bider hun.. det idag og igår aftes hun er begyndt og ledninger er også sjove nu... så hun er 100 % faldet til og sund og rask for hold op hun får spist og drukket nu


  • #25   29. aug 2021 et godt råd er at bruge 30 min inden I går i seng, på at lege med hende, så hun får brugt noget energi,
    og så give hende noget god mad
    sådan at hun er træt og mæt når I skal sove
    hun skal lærer at man sover om natten. Oftes tager det en uges tid, med hård træning smiley
    prøver turen med alle de katte og killinger jeg har og har haft. Men de fleste lærer det hurtigt
    eneste ulempe er at de fleste katte står tideligt op. Og de fleste starter med at vække ejeren for at få mad. Her skal man så vænne det døve ører til. giver man først efter, ja så hænger man på den smiley

    Det lyder til at I har fået en rigtig dejlig pige smiley smiley


  • #26   29. aug 2021 hun får kun tørfoder som vi fik med og så købt vi en pose af samme slags. det er hills hun får
    vi leger med hende hver aften inden sengetid. og vi står alligevel op tidlig jeg skal starte på arbejde imorgen men min mand har lige en uges ferie mere med hende så mit vækkeur ringer 4,30


  • #27   29. aug 2021 Den tid passe meget fint med katten smiley

    Men det er dejligt at hører at I har en frisk pige


  • #28   2. sep 2021 12 uger er for tidligt at flytte misling

  • #29   2. sep 2021 hun har virkelig dårlig mave det over hele lejeligheden hele tiden fordi det sidder fast under poterne når hun har været i kassen hun får zoolac nu og har fået det 2 gange idag hvornår burde vi kunne se virkning ?den har lige været gal igen hun var alene hjemme i 10 min imens jeg var i aldi . der var lort på gulvet sofaen og sengetæppet. ved at være mange dage nu . det ikke diarre men meget meget blød og klister fast til bakken også må alligevel komme med fart for sidder også i låget i stumper

  • #30   2. sep 2021 Hvis jeg var dig, så ville jeg ringe til dyrlægen i morgen.
    Det er sikkert ganske uskyldigt, men hun skal nok på skånekost et stykke tid. Zoolac kan du ikke overdosere og du kan ikke se en virkning med det samme.


  • #31   2. sep 2021 dyrelægen anbefalet zoolac han mente så længe hun æder/drikker meget leger og virker veltilpas så var det ikke alvorligt. hun har nemlig ikke diarre men bare så blød og hun får det på poterne og slæber det rundt over det hele yay det synes mor her nemlig er så lækkert smiley håber snart hun får det bedre i maven vi har haft hende en uge nu og har været sådan siden hun sked på gulvet torsdag nat. tænker om det kan være fordi internatet ikke har været helt sikre på kosten.. hun får tørfodder som vi fik med fra dem som de sagde hun var van til og få fra plejefamilien som hun var kommet fra 2 dage før vi hentet hende på internatet... vi har selv købt en 10 kg hills growth ved dem ved siden af overvejer og begynde og give hende det og se om det er samme foder som de gav med da vi købt det samme foder ifølge dem


  • #32   2. sep 2021 de kan hurtig får dårlig mave af mange ting
    dog er det bedst at få styr på det, så hurtigt som muligt
    giv hende bare zoolac 3 gange om dagen. evt kan I give hende kogt kylling eller fisk - og kun det i nogle dage

    hvilken grus bruger du?
    og hvor meget kommer du i bakken?


  • #33   2. sep 2021 Du skal endelig ikke skifte foder nu, med mindre dyrlægen anbefaler det, og er du ikke tryk ved den anbefaling han gav sidst, så er det tid til endnu et besøg hos dyrlægen, enten den samme eller en anden, hvis du ikke syntes han tager de5 alvorligt nok.
    Du ved godt, at der skal mindst 5 cm grus i bakken, så katten ikke graver held i bund, og når maven er i orden igen, så skal du forvente at skifte alt gruset, fordi det lugter smiley ellers behøver man sjældent at skifte det hele, men bare vaske kanter og fylde efter.
    Hvordan lugter det? Lugter det bare af lort? Eller har det en særlig lugt, det er vigtigt at fortælle dyrlægen det, eller tage en prøve med, for det kan fortælle lidt om hvad der er galt.
    Jeg håber den lille snart får det bedre smiley


  • #34   3. sep 2021 HUSK over vådmad

  • #35   3. sep 2021 Vi har også en kat, der bed blidt og som virkelig brugte klør som killing. Med ham hjalp det at sige av med en pivelyd ligesom en kat gør, når det bliver for meget. Og vi har lige fået en ny killing, der også er god til at bruge klør - han har allerede lært at stoppe når jeg siger av, men reagerer stadig ikke på nej.

  • #36   13. sep 2021 Hvordan går det?

  • #37   13. sep 2021 Undsykld jeg har slet ikke set i har skrevet. får ingen mails lige nu omkring det.. jamen vi venter på svar fra internatet havde hende til dyrelæge onsdag hvor vi fik besked på at give vådfoder fra specifik mod dårlig mave og så får hun hills mod dårlig mave men hjæper ikke en bjæle... det stadigvæk orange til tider har ikke kunne nå og fange hende i og pølle siden så kan ikke rigtig se om det stadigvæk bløder men ihvertifald ikke noget vi kan se i kattebakken. hun har 14 kg grus i lige nu da vi skiftet kattebakken ud med sådan en hun skal hoppe ned og for at hun kan nå toppen er der brugt en helt pose classic grus uden duft-- dyrelægen tog sådan en afførings prøve hvor de tjekket for orm Giardia men intet viste det... så vi fik beskeden hun skulle prøve det foder i 2 ugers tid og se tiden an smiley nu det 5 dage siden og intet er forandret.. udover hendes måde og være på kommer frem hun fræk hehe det tydeligt hun vokser smiley <3


  • #38   13. sep 2021 Er hun testet for TF?

  • #39   13. sep 2021 Nej Kun de 2 ting jeg skrev. vi føler os ikke rigtig hørt. venter på internatet kontakter mig måske de kan hjælpe os . og så skifter vi godt nok dyrelæge.. problemet er vi kun har 1 klinik i byen og ingen bil har men så må vi få hjælp udefra til køre hende og os


  • #40   13. sep 2021 Jeg ved ikke hvor du bor, men jeg er rigtig glad for min mobile dyrlæge, som kommer hjem til mig.
    Måske findes der også en i jeres område?
    Jeg håber det snart bliver bedre smiley


  • #41   13. sep 2021 OPDATE. dyrelægen fra hvor vi fik hende udskriver noget antibiotika som skal få hendes mave på rette køl igen da hum mistænker der kommet en gærings fejl eller et eller andet. hun var sikker på det kunne hjælpe trods det en meget hård kur for sådan lille kat.. 1700 gram vejer hun nu så hun tager rigeligt på
    kan også mærkes på hendes energi hold op de sidste 2 dage er al balladen kommet og energiflip trods vi aktivere hende rigtig meget smiley :D


Kommentér på:
Vores nye Killing gemmer sig

Annonce