2.778 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 21 Svar

Varm snude og trækker vejret hurtigt Varm snude og trækker vejret hurtigt

Hej alle

Min "gamle" han kat Aiko har de sidste dage haft meget varm snude, og så viker han som om han har det meget varmt... Han trækker vejret hurtigt og har tungen ud af munden (ligesom hunde)... Nu er han også udekat, men lagde mærke til det idag da han var inde.
Han har været ved dyrlægen i onsdags og fået fjernet en byld ved munden/øjet... De efterfølgende 2 dage han været holdt indendøre med en skærm på hovedet og han har fået noget smertestillende de 2 dage efter (flydende på sprøjte i munden)... Såret ser fint ud nu, og jeg lukkede ham udenfor igen igår...

Ved ikke om det bare kan være varmen disse dage der er lidt hård for ham?
Har lige målt hans temperatur, og den siger 39,4.

Kh. Maria og Aiko

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Løsne 10 skruer 800 kr.
  • Ophængning af 3 billeder og et spejl 1.500 kr.
  • Samling av sofa 500 kr.
  • Vandtilførsel 500 kr.
  • Afmontering af gammel vaskemaskine + montering af ny (væg-gennemføring) 1.000 kr.
  • Udskifte kuglehane 843 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Varm snude og trækker vejret hurtigt
  • #1   27. jul 2013 Nu ved jeg ikke om katte kan reagere direkte på varmen, men er du selv bekymret ville jeg ringe til dyrlæge og høre dem ad hvad de synes. smiley

• #2   27. jul 2013 Han virker ellers frisk nok, og vil gerne ud og lege. Ville høre ander herinde om det er normalt og om der er grund til bekymring. Ellers ringer jeg til dyrlægen på mandag og hører ham ad smiley

• #3   27. jul 2013 Det er vel ikke normalt, hvis det bliver ved?
    Min mis kan også puste og hænge med tungen ud af munden som en hund, hvis vi har leget på græsplænen, men så holder hun pause og får pusten igen...
    Men ring til dyrlægen, rådgivning hører vel med til den behandling han har fået.

• #4   27. jul 2013 Han har feber, så du skulle måske kontakte dyrlægen. Det er ikke en normal adfærd for en kat. Måske har han fået en infektion, som du ikke har lagt mærke til smiley

• #5   27. jul 2013 Har lige læst i et andet indlæg at katte har normal temperatur mellem 38 og 39,5... Er dette forkert?

• #7   27. jul 2013 Han har kun haft gjort det med at halse efter vejret nu her for kort til siden da han lige kom indenfor igen.. Tidligere idag gjorde han det ikke.
    Men uanset hvad så kontakter jeg dyrlægen på mandag og hører hvad han siger til det smiley

• #8   27. jul 2013 Jeg ville kontakte dyrlægen for det er ikke normalt..

• #9   27. jul 2013 Har lige fundet min kvittering frem fra i onsdags. Der står han har fået: Narkose injektion, byld renset, injektionsbehandling, smertebehandling... Men der fremgår intet om antibiotika smiley
    Kan man få fat i dyrlægen på en søndag?

• #10   27. jul 2013 Du kan få fat i en dyrlæge nu, det findes jo vagtdyrlæger. smiley

• #11   27. jul 2013 Man kan altid få fat på en dyrlæge.

• #13   27. jul 2013 Har lige talt med vagt dyrlægen... Hun siger at han er på grænsen til feber og da han højst sandsynligt kan være lidt stresset efter dyrlæge besøget og varmen så kan det nemt være derfor.
    Jeg skal se om jeg kan få noget vand i ham, men en lille sprøjte, og tage hans temperatur igen i morgen tidlig. Den må ikke være steget for ellers skal jeg komme ind med ham. Jeg fik af vide jeg også kunne tage en ærtepose fra fryseren og vikle ind i et viskestykke og lægge mellem "armhulerne" på forbenene da der er en stor pulsåre og kan køle ham lidt ned.

Han har i øvrigt ikke spist og drukket særlig meget de sidste dage da han har haft sin lampeskærm på onsdag og torsdag. Han har været rigtig sur på mig over at skule gå rundt med den på smiley
    Har frisk vand til at stå flere steder, men han vil ikke drikke smiley

I øvrigt sagde hun at hun havde fået over 50 henvendelser idag fordi mange katte har højere temperatur og har det varmt.

• #14   28. jul 2013 Den der "injektionsbehandling" kan det måske være Convenia (antibiotika)? (men det burde jo være skrevet på kvitteringen, hvis det var).

God bedring med stakkels missen.

• #15   28. jul 2013 Ja måske smiley Der står ikke hvad det er nemlig. Han nævnte selv dyrlægen at de små sprøjter jeg skulle give ham (smertestillende) den havde han selv givet ham den dag han var deroppe, altså onsdag.
    Så injektionsbehandlingen må være noget andet....

• #16   28. jul 2013 Det må vel næsten være det så.... Men dyrlæger skal edderhylme skrive hvilket stof de har givet! Det kan jo være vigtigt, hvis der opstår komplikationer og man må have fat i vagtdyrlæge, der jo skal vide hvad katten har fået af medicin.

Jeg er lidt hys med bivirkninger og jeg har læst at convenia kan give nogle grimme bivirkninger (eller også var det allergisk reaktion).

Håber det er noget forbigående og harmløst med din kat.

• #17   28. jul 2013 Jeg har ikke så meget forstand på det. Men ja det er da ikke smart når de ikke skriver hvad det er..
    Stakkels katte i den varme her, men kan sørme godt mærke de allesammen er mere dvaske.

Men det er vi jo også selv smiley

• #18   28. jul 2013 Få i hvert fald noget væske i ham. Skærmen eller intuberingsdimsen (hvis han har haft sådan en i halsen), kan vel ikke have lavet et eller andet ved halsen, som gør at det er ubehageligt at drikke/spise?

• #19   28. jul 2013 Tvivler på skærmen har gjort noget. Den sad slet ikke stramt. Men der skal generelt ikke meget til for at Aiko bliver utilfreds, når vi snakker om ting han ikke er vant til... Han er inde nu og ligger og slapper af. Han har spist selv flere gange. Og jeg har fået 2 sprøjter vand i ham (2 ml)

• #20   28. jul 2013 Hvis han både har fået Convenia og Metacam (smertestillende), burde han ikke have så høj temperatur.

Det undrer mig for øvrigt, at han kun har fået smertestillende til to dage.
    Da min hunkat var operativt behandlet for en byld, fik hun Metacam (og antibiotica) i en uge.

• #21   28. jul 2013 Har lige taget hans temperatur igen. Den siger 37,8 nu, og hans næse er kold og fugtig igen. Han har sovet indenfor i nat hvor der er lidt køligere, og jeg har fået noget vand i ham med en lille sprøjte smiley

• #22   28. jul 2013 Ved ikke hvad dyrlægen har givet ham. Men ringer og snakker med ham i morgen og hører hvordan og hvorledes....

• #23   28. jul 2013 dejligt med en god update smiley

Kommentér på:
Varm snude og trækker vejret hurtigt

Annonce