{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.234 visninger | Oprettet:

Katte adfærd {{forumTopicSubject}}

Jeg har en kat fra Inges Kattehjem og fik hende i 2009 og er meget glad for hende. Hun sover det meste af dagen bortset fra et par små runder i haven og lidt hygge med mig. Hun vågner så mere op når solen er gået ned og vil så gerne ud og rende , men vil helst ha mig med. Ellers sidder hun mest i vores lille have og kigger og tuller rundt men kalder på mig jævnligt for at se om jeg kan lokkes med ud. De ture hvor det så lykkedes at få mig med nyder hun meget. Når vi går forsvinder hun gerne ind i en bevoksning lige i nærheden af vores hjem og så kan jeg stå og glo en times tid uden at se skyggen af hende . Nu gør jeg så det at jeg går hjem og ser en film eller andet og så går jeg ud og kalder på hende og vi går så en lille runde inden vi går hjem og i seng. Jeg forstår ikke rigtig hvorfor hun ikke bare selv går den tur, når hun jo alligevel stikker af den time Hun er altid lige i nærheden og kommer altid med hjem . Skyldes det at hun er usikker at jeg skal med . Hun har jo været inde kat engang før jeg fik hende. Eller kan hun savne en anden katte ven at rende rundt med ?. Jeg har set her at de kastrede han katte ofte render rundt med en anden ung han kat . Min nabo han kat så ligefrem ud til at gå i en slags barndom, da den en tid rendte glad rundt sammen med en stor killing.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Katte adfærd
  • #1   28. jul 2013 Altså når jeg bliver lokket ud med Macro eller Aidan så vil de også gerne ind i budskaders men jeg kalder altid på dem og forsætter med at gå videre(jeg bruger deres mad-kald som de har lært at lytte til).
    Så sker der som regel det at Macro kalder for tvivlet på mig(fordi han ikke kan finde mig) også går jeg tilbage indtil han kommer med igen også forsætter vi turen.
    Han har nu lært at han hvis han vil gå tur så går vi tur og ikke så meget svinke ærinder.

    Jeg formoder at du også har kaldt på din kat men ved jo ikke hvor god hun er til at komme når man kalder. Macro elsker at gå tur når det er mørk. Det er meget nemmere at gå rundt med ham når det er mørk fordi der ikke er så mange forstyrrelser og vi går først ud når der ikke er så stor chance for at møde hundeluftere.

    Jeg tror at din kat har gjort det for vane at du skal være med når hun går en tur.
    Min forslag er at du kan forsøge at opholde dig i haven/gårde(?) om dagen for at få hende til at gå flere runder på ejen hånd. Jeg kan i hver faldt se på mine at n¨år jeg er i haven så skynder de sig med ud for at tumle rundt og være ude sammen med mig også selv om de tager en times løbetur. Det er det der har givet dem deres fortrolighed med at være udekat efter de var vandt til at være indekat i 4 år.

    Alle mine katte er kastrede hankatte og de render altså ikke rundt sammen medmindre jeg er ude og gå tur sammen med dem. Så vil alle 3 være hos Moar....


  • #2   28. jul 2013 Hendes adfærd er ret normal.. De fleste katte er mest aktive om natten.. Og her i sommervarmen vil de helst ikke lave alt for meget smiley

    En kat på 4 år er jo ikke en killing mere, så der er mere ro på smiley


  • #3   28. jul 2013 Jeg forsøger faktisk at gøre på samme måde som du beskriver Sacha G dog har vi ikke noget madkald . Vi går også altid om natten og jeg går også bare videre men hun styrter for det meste ind i buskadset og så varer det altså noget før hun kommer ud igen. Hun har faktisk aldrig været så god til at komme når man kaldte ellers gider hun ikke. Hun er nu blevet en del bedre til at være ude og sidder oftere nu som de andre nabo katte udenfor og render et par runder om huset. Jeg har haft 3 andre katte der altid gik tur med mig ligesom dine i en lille træbevoksning og selvom de også rendte rundt selv og klatrede i træer vidste de altid, hvor jeg var og kom hele tiden tilbage til mig. Det er da heller ikke fordi hun skal være ligesom dem. Det var jo mere fordi det ville være rart at vide, hvor hun lige var. Hun er en god og forsigtig mis og det er jo også lige ved siden af hendes hjem Så det går jo nok.


  • #4   28. jul 2013 Er hun sterilliseret?

  • #5   28. jul 2013 ja og det er vist alle katte fra Inges Kattehjem


  • #6   29. jul 2013 ah så tror jeg desværre ikke der er så meget at gøre andet end at gå hjem igen som du gør smiley
    Du kan forsøge at træne et madkald men det kommer jo an på din kat smiley
    Jeg har brugt mit fløjte-madkald siden de var killinger også selvom vi alle sammen stod i køkkenet klar til mad så det sider fast hos dem.


Kommentér på:
Katte adfærd

Annonce