Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Klippe hæk, ca 10 m., slå græs på areal ca 5 x 3 m 1.630 kr.
  • Kørsel af affald fra nedrivning på lossepladsen 2.000 kr.
  • Reparation af opvaskemaskine, som melder fejl “i30” sandsynligvis anti flood 1.130 kr.
  • Fjernelse af hvepsebo i højbed 1.000 kr.
  • Udskift eksisterende kogeplade samt 3 stikkontakter 1.500 kr.
  • Tilslutning af kogeplade 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Vil ikke spise vådfoder
  • #1   29. jul 2013 Lad være med at give hende det......
    Kan hun lide råt kød?

• #2   29. jul 2013 Prøv at købe et mærke som Shesir eller Porta 21 hos zooplus.
    Det er levnedsmiddelkvalitet og ligner ikke kattemad.
    Så skal du bare se løjer smiley

• #4   29. jul 2013 Prøv applaws vådfoder, hvor katten kan se hvad det er

• #5   29. jul 2013 Ja som andre siger kan man forsøge sig med råfodring smiley

Ellers hvis der er noget du bare VED din kat elsker som f.eks tun i vand så kan man blande en teske tun i vådfoderet eller bare lægge det oven på og se om det hjælpe
    Tun i vand er ikek godt for katten men 1 teske om ugen vil ikke gøre skade.

Her hjemmer er det frysetørret kød godbider der virker som lokke mad eller malt pasta.

• #6   29. jul 2013 Hun er en underlig en og spiser kun fordi hun skal.
    Nej ingen af kattene vil spise råt kød.
    Ha faktisk prøvet noget der ligner stykker af fersk fisk (det var det vist også) og og nået der ikke ligner kattemad, det havde ingen interesse, og den anden kat spiste det i stedet for.
    Vi skal i maxi zoo i løbet af en af dagene, hos os har de et stort udvalg af vådfoder, så der må jeg lige finde noget.
    Hun vil bare ikke spise det..

• #7   29. jul 2013 Fersk fisk er heller ikke rigtig kød i en kats øjne smiley

• #8   29. jul 2013 Ja nogle af mine venner har samme problem med deres kat. Den er glad for sin tørkost men vil ikke røre hverken menneske mad(tigger aldrig) eller vådfoder.
    Den er ikke engang intereseret i godbider!

Den er indekat så det er ikke fordi den fanger sin egen mad.....

Du kan forsøge med lidt faste for at give din kat en grund tila t prøve den nye mad.
    Jeg ville gøre sådan her:
    Lørdag observer hvor tit hun spise. er det 1 mund fuld i timen eller 3 mundfulde hver 4 timer. Hvis hun spiser en mundfuld hver time ville jeg faste hende i 4 timer også forsøge med noget nyt om det så bare er en teske vådfoder/tun/en godbid hvad som helst. Hvis hun normalt kun spiser hver 3 time ville jeg faste hende i 6 timer også forsøge.

Hun skal have en chance for at mærke sult før hun vil forsøge sig på andet mad.
    Du kan faste katten op til 12 timer og maximum er 18 timer hvis hun altså er normalt vægtig. er hun tyk må du ikke faste hende mere end 8 timer bare for at være på den sikre side.

• #9   29. jul 2013 Sasha: jeg vil prøve det.
    Hun er en lille kat, spiser ikke så meget, er meget udenfor og passer sig selv. Hun er ikke undervægtig eller tyk
    Lige nu Har jeg gemt tørfoder væk og der er vådfoder fremme.

• #10   29. jul 2013 Men hvis hun har det godt og er sund og rask, hvorfor så tvinge hende til at spise det? Syntes det er lidt synd at tvinge hende til at spise det.... Hvis hun nu får nok af det hun skal bruge, af sin tørkost, og dertil drikker den mængde vand hun har brug for?

• #11   29. jul 2013 Sasha: jeg vil prøve det.
    Hun er en lille kat, spiser ikke så meget, er meget udenfor og passer sig selv. Hun er ikke undervægtig eller tyk

• #12   29. jul 2013 Sasha: jeg vil prøve det.

• #14   29. jul 2013 Tina: jeg kunne aldrig finde på at tvinge hende, problemet er at hun ikke får nok vand, normalt står der tørfoder fremme, vådfoder ( en gang om dagen) og self. Vand

• #15   29. jul 2013 Jeg synes nu også at det er lidt synd at faste den bare for at få den til at spise noget vi synes at den skal.

• #16   29. jul 2013 Momo - Fordi katte ikke fanger fisk i naturen, men tværtimod fanger kød som er lyst eller rødt som mus og andre smågnavere..

• #17   29. jul 2013 Jeg har samme problem som dig, så jeg kan nok ikke rigtig komme med råd (: Men jeg følger da lige med. Det skal lige siges at det det med at faste dem er prøvet. Jeg køber foder på nettet, men leveringen var forsinket så jeg stod et par dage uden foder. I de dage prøvede jeg våd foder, råt kød, kogt kylling osv. mine 2 sultede nærmest de 3 ekstra dage der gik før tørfoderet kom.

• #18   29. jul 2013 Hm!
    Det eneste min søsters kat vil spise udover sin tørkost er fisk, så jeg ved ikke lige om hun har nogle andre gener smiley

• #20   29. jul 2013 Min ene kat kaster sig over fisk (tilberedt)
    Jeg plejer ikke at faste, højest 2 timer så de ikke kun spiser tørfoder og så de får noget væske.
    Jeg kender mennesker der giver deres katte lidt mad morgen og lidt mad aften og INGEN vådfoder overhovedet

• #21   29. jul 2013 Min ene kat kaster sig over fisk (tilberedt)
    Jeg plejer ikke at faste, højest 2 timer så de ikke kun spiser tørfoder og så de får noget væske.
    Jeg kender mennesker der giver deres katte lidt mad morgen og lidt mad aften og INGEN vådfoder overhovedet

• #22   29. jul 2013 Momo - Jeg kan ikke se jeg skriver det ikke er okay at give.. Læs hvad der står

• #23   29. jul 2013 Min ene kat fanger fisk i "naturen" eller retter sagt vores mini fiskedam:D

• #24   29. jul 2013 Min Niko var laaaaang tid om at lærer at spise vådmad... tror han var omkring 9 måneder inden han gad smage på det og det er først for lidt over 1 måned siden at han foralvor begyndte at spise det... nu elsker han det smiley så måske kommer det af sig selv når hun ser din anden kat spiser det smiley
    Og måske er det bare ikke noget hun kommer til at bryde sig om, og så må du finde en anden løsning til at hun får vædske nok smiley

• #25   29. jul 2013 Hun er 4 år og vi har haft hende i 3 år, den anden kom før hende og har altid spist vådfoder, det samme gjorde min tidligere kat som nu er død, Lilly er den eneste der ikke spiser vådfoder, og aldrig gjort det:) så det er nok ikke det:)

• #27   29. jul 2013 Vores var heller ikke helt vilde med vådfoder i starten, og det sker da, at en fravælger sit vådfoder en dag eller to. Men vi blev ved og ved med at tilbyde. Og lige så stille har de alle været i vådfoderet stort set hver dag.

Ja nogle af kattene er mere begejstrede end andre, men de får alle lidt.

• #28   29. jul 2013 Det er bare det at vi har haft hende i 3 år og har haft mulighed for vådfoder i lang tid

• #29   29. jul 2013 Felis: deres anden kat reagere også på hvor lidt foder den får og bliver nok ikke så gammel, det er bare det af deres første kat ikke har taget på det og den er tolv år
    Tænk at en kat på tolv år kan leve af 4 teskeer mad om dagen og smagt vådfoder 2 gange i livet... Suk

• #30   29. jul 2013 Felis: deres anden kat reagere også på hvor lidt foder den får og bliver nok ikke så gammel, det er bare det af deres første kat ikke har taget på det og den er tolv år
    Tænk at en kat på tolv år kan leve af 4 teskeer mad om dagen og smagt vådfoder 2 gange i livet... Suk

• #31   29. jul 2013 Det kan tage ekstremt lang tid at lære en tørkost junkie at andet end tørkost er mad desværre. Inde på råfodrings forummerne har jeg hørt om folk der brugte et helt år bare på at skfite fra tørkost til vådfoder også begynder de derfra at skifte fra vådfoder til råt.

Kommentér på:
Vil ikke spise vådfoder

Annonce