{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.887 visninger | Oprettet:

Vil ikke spise :( {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen

Min 4-årige hunkat vil ikke spise, dyrelægen mener det enten er en tarm infektion eller hendes hjertefejl der spiller ind(hun har haft en hjertefejl et års tid, som ikke har haft nogen betydning indtil nu).
Hun får kvalmestillende og antibiotika, men det virker bare ikke rigtig, og jeg er rigtig bekymret for hende, for vil jo bare gerne hjælpe hende, men ved virkelig ikke hvad jeg skal gøre? har faktisk tvangsfodret hende(ja ved godt hvor forfærdeligt det lyder smiley ) min dyrelæge sagde at jeg måske kunne blive nødt til det, men det gør bare så ondt på mig at være så led mod hende, og jeg ved godt at hun er nødt til at spise, da min dyrelæge sagde at katte kan ikke holde til at faste.

Har i nogle gode ideer, gode råd eller andet jeg kan prøve, jeg er nærmest desperat efter gode råd på det her tidspunkt, så håber i kan hjælpe mig!! smiley

Hilsen Marie og Bumle


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vil ikke spise :(
  • #2   12. apr 2014 Har været til dyrelæge 2 gange den her uge, de sagde jeg skulle se weekenden over, så tager derind på mandag

  • #3   12. apr 2014 prøv at kog lidt kylling og server det i noget af vandet. Eller give hende noget som hun normalt er vild med også selv om det er godbidder. I sådan et tilfælde er det næsten ligemeget hvad hun får, bare det ryger ned. Hvis du har mulighed, så give hende tigermælk, opskriften kan du finde ved at skrive tigermælk i søgefeltet.
    God bedring med hende


  • #4   12. apr 2014 Jeg ville tvangsfodre hende.

  • #5   12. apr 2014 Susanne
    Men det er jo ikke holdbart. Man er nødt til at få katten til at spise selv

    Jeg ville prøve at servere ALT for hende. Rejer, kylling, forskellige slags tørfoder (du kan eventuelt købe prøveposer på forskellige typer foder), oksekød, godbidder, kødstænger.
    Prøv med noget forskelligt for at se, om hun gider spise bare lidt


  • Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    okt 2006

    Følger: 17 Følgere: 152 Katte: 6 Emner: 163 Svar: 3.365
    #6   12. apr 2014 Er der blevet taget en blodprøve for at se om det er nyrene eller leveren eller andet.?

    Men prøv at give hende kattemalt i 14 dages tid, 2-3 gange daglig, det skader ikke.. Hvorfor jeg skriver det er, at jeg havde en kat der heller ikke ville spise eller noget, dyrlægen sagde at det var en hårbolle der sad fast i tarmene og jeg skulle give hende kattemalt 3 gange daglig i nogle år.
    Pøj pøj med din dejlige kat, håber dyrlægen finder ud af hvad problemet er.

    Ps. Kattemalt øger også appetitten smiley


  • #7   12. apr 2014 Næh, men det er heller ikke holdtbart, at katten må aflives pga. fedtlever.

  • #8   12. apr 2014 Jeg har prøvet at måtte tvangsfodre hund og katte.

  • #9   12. apr 2014 Susanne

    Men hvis katten skal tvangsfodres resten af livet, er det heller ikke optimalt at den lever.
    Og
    En kat får ikke fedtlever af at man i et par dage prøver sig frem med forskellige lækkerier, for at give den smag for mad igen


  • #10   12. apr 2014 Jeg ville gøre som Janne og prøve med noget kattemalt eller nok nærmere det her: http://www.petworld.dk/product/mave/reconvalescent-.aspx som er en koncentration mere rettet mod at stimulere appetitten.

    Hvad får hun at spise? smiley


  • #12   12. apr 2014 Hun er svær at tvangsfodre for, hun kaster det op igen, da hun er ret stædig.
    Hun har lige kastet det tun op, som jeg gav hende for en time siden smiley
    Jeg vil prøve med tigermælk.. Hun vil ikke rigtig have noget af det jeg tilbyder hende, synes godt nok at det er vild svært, at se hende så dårlig!


  • #13   12. apr 2014 Har fået kattemalt af dyrelægen, det har hun fået de spise par dage

  • Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    okt 2006

    Følger: 17 Følgere: 152 Katte: 6 Emner: 163 Svar: 3.365
    #14   12. apr 2014 Maja...Hvis det er hårboller der gør at katten ikke vile spise, så skal den have kattemalt. Det du linker til er <b>ikke</b> mod hårboller, men til anoreksi eller sult.

    Hvis kvalmestillende og antibiotika ikke har virket, så ville jeg få tager en blodprøve hos dyrlægen og helst idag eller så hurtig som muligt give katten kattemalt. .-)




  • #15   12. apr 2014 Åh det lyder ikke godt smiley Har du prøvet godbidderne der hedder Dreamies? de plejer at være populære.

    Har hun også kastet kattemalten op eller bliver det nede?
    Hvilket våd og tørfoder får hun til daglig?


  • Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    okt 2006

    Følger: 17 Følgere: 152 Katte: 6 Emner: 163 Svar: 3.365
    #16   12. apr 2014 Marie..Hvor mange gange om dagen giver du din kat kattemalt,? det vil ikke virke hvis du kun giver det 1 gang om dagen, der skal mere til for at få opløst hårbollen, så den kan kommer ud af systemet, 3 gange daglig. .

  • #17   12. apr 2014 Kattemalten har hun holdt nede indtil videre.
    Har kun givet hende det 2 gange, så må sætte det op så.
    royal canin til aktive katte, og har købt royal canin vådfoder af dyrelægen, og har fået noget dåsemad som er mere koncentret i forhold til fedt/protien osv

    Maja jeg føler jeg har givet hende nærmest alt efterhånden, hun snuser til det, og går sin vej.
    Dyrelægen tror ikke det er en hårbolle, men en bakterie som hun har fået, de tog en afføringsprøve, som viste 2 forskellige bakterier som ikke skulle være der.


  • #18   12. apr 2014 Synes det er super at du gør så meget for hende! Hvad siger dyrlægen mht de der bakterier? Altså er der nogen tidshorisont hvorefter antibiotikaen skulle have neutraliseret bakterierne?
    Alt efter tidshorisonten på behandlingen, kan det jo godt være at du bliver nødt til at tvangsfodre hende indtil bakterierne er slået ned, sådan hendes system ikke går for meget i stå.
    Ved desværre ikke hvad man gør ved at hun kaster det op igen. Jeg ville måske prøve med det produkt jeg har lagt et link ind til længere oppe og så sammen med kattemalten. Det har i hvert tilfælde gjort underværker for min kat.


  • #19   12. apr 2014 Ærlig talt, så tvivler jeg på at det er en hårbolle, for så ville dyrlægen havde kunne mærke den. især fordi katten ikke har spist.
    Men jeg forstår ikke helt hvorfor der ikke blev taget en blodprøve, især når der oveni er tale om hjerteproblemer.


  • #20   12. apr 2014 Først fik hun noget medicin, som hun skulle have i 10 dage, det kastede hun op af, hun får noget andet som hun skal have i 5 dage, så 5 dage? jeg ved det ikke rigtig.
    Jeg vil prøve at køre i petworld i morgen så, og se om de har det


  • #21   12. apr 2014 Nej det forstår jeg heller ikke Marianne, hun sagde at hvis det ikke blev bedre, ville de tage en blodprøve mandag, men lige nu er der godt nok lang tid til mandag!


  • #22   12. apr 2014 Jeg begynder at tænke om der sidder noget fast nogen steder eller om tarmen ikke fungerer ordentligt.
    Hvordan er hendes bakkebesøg? Kommer der noget?


  • #23   12. apr 2014 Tror jeg ik, men ved det selvfølgelig ik, dyrelægen trykkede hende på maven, og sagde at der ik var noget at mærke der

  • Anna K
    Anna K Tilmeldt:
    mar 2014

    Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 8
    #24   12. apr 2014 Har haft en veninde med næsten samme problem med en 4-5 årig kat, jeg ved det her lyder meget mærkelig men prøv af giv hende killinge mælk fra wiskat det fik hendes kat til af spise, efter 3 dages tis var det samme med rutine.
    Ved ik om det er en hjælp men nu har jeg gjort mit for at hjælpe dig smiley
    God bedring med hende. smiley


  • #25   12. apr 2014 Whiskas kattemælk er ikke mad. Det er flydende slik.

  • #26   12. apr 2014 Tak for svar alle sammen..
    Jeg vil tage det som det kommer, og prøve at give hende hvad hun vil have, også tvangsfodrer hende med tigermælk, det eneste hun ik har kaster op indtil nu, så måske hendes mave bedre kan overskue det..
    Jeg er fuldstændig smadret efter en hård dag med at bekymre sig, få diverse piller i hende og tvangsfodrer hende! Jeg håber virkelig på at det vil være bedre imorgen smiley


  • #27   12. apr 2014 Jeg vil også mene, hellere tigermælk end whiskas.
    Så længe der kommer lidt i maven på hende


  • #28   12. apr 2014 drikker hun ? og holder hun det i sig?
    det er vigtigst at hun drikker. Har selv haft et par katte her indenfor de sidste par mdr som har haft mavekatar, og de har ikke spist i 4-5 dage. Men de drak fint. Den ene gik faktisk 3-4 dage efter at han havde fået kvalmestillende inden at han ville spise. Han er nu en af de katte som bliver meget syg når man bare har hikke.

    har hun fået kvalmestillende ? og hvornår sidst ?

    du skal altså ikke være bange for at tvangsfodere. men hvis hun har kvalme ja så hjælper det ikke. for så kommer det op igen.


    jeg tror ikke på at det er hendes hjertefejl. har selv haft en kat som var født med dårlig hjerte, og han blev 13 år uden at have nogle problemer.


  • #29   13. apr 2014 Hej Marie

    Min kat fik killinger for 5 uger siden og kunne ikke komme i gang med at spise. Vores dyrlæge foreslog at vi prøvede Hills a/d - det hjalp! 4-5 dåser og så spiste hun som hun plejede smiley

    Det er da et forsøg værd smiley

    Pøj pøj med det smiley



  • #30   13. apr 2014 Hun drikker fint nok, gjorde hun i hvert fald i går.

    hun er ikke en kat der er nem at tvangsfodrer, for hun gør alt for at gøre modstand.

    Vi har fået noget af dyrelægen der ligner lidt det du skriver om Mette.

    Men jeg tror desværre at hun har fået det meget værre i dag, hende pupiller er kæmpe store, tager nok snart til dyrelæge med hende, det er bare så dyrt i weekenden, så ville jeg gerne at jeg kunne vente til i morgen!


  • #31   13. apr 2014 Jeg tror desværre du er nødt til at bruge de penge smiley Dette lyder slet ikke godt. Oven i det andet har jeg en fornemmelse af at hun også har ondt.

  • #32   13. apr 2014 Ja sådan har jeg det også, har desværre ikke mere smertestillende til katte..

    Men efter jeg fik noget tigermælk og 3 rejer i hende imorges, er hende pupiller blevet mindre.

    Hvor meget skal hun ca have? har fået ca 6 ml i hende siden kl 6 imorges


  • #33   13. apr 2014 Marie:
    Jeg ved godt at det koster kassen, men jeg tror at katten har det rigtigt skidt, så jeg håber at du tager til dyrlægen med hende i dag.
    God bedring.

    Venter på en update.


  • #34   13. apr 2014 Jeg tager til dyrelæge med hende nu her. Hun snakkede om at vi skal have taget nogle blodprøver og et røntgen.
    Så er penge lidt lige meget, jeg synes ikke det er forsvarligt mere smiley


  • #35   13. apr 2014 Håber det bedste, kom endelig med en update.

  • #36   13. apr 2014 Indtil videre skal hun have drop, hun har fået taget blodprøver, så håber jeg at det her vil hjælpe ligeså stille.. Er ihvertfald glad for at jeg tog herned, da dyrelægen sagde at hun var dehydreret smiley

    profilbillede
  • #37   13. apr 2014 Åh det lille pus. Godt hun kom afsted smiley

  • #38   13. apr 2014 Godt du tog afsted! Håber at det hjælper på spiselysten når hun har fået noget væske smiley

  • #39   13. apr 2014 Det er med knust hjerte og røde øjne at jeg må fortælle at min elskede lille misse er blevet aflivet! Desværre var det hendes nyre der var stået næsten helt af. Det giver åbenbart de samme symptomer som en maveinfektion.. Jeg er fuldstændig knust og savner hende allerede, men ved det var den rigtige beslutning.. Så hun ikke led mere smiley min søde dejlige lille skat!!

  • Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    okt 2006

    Følger: 17 Følgere: 152 Katte: 6 Emner: 163 Svar: 3.365
    #40   13. apr 2014 Åhhh..Det gør mig meget ondt at høre, smiley
    Jeg var også bange for at det var enten nyren eller leveren. Men nu har smukke Bumle fået fred og har ingen smerter mere,

    R.I.P smukke Bumle smiley

    Stort trøste kram til dig.


  • #41   13. apr 2014 Har læst med i tråden. Det gør mig rigtig ondt smiley R.I.P Bumle

  • #42   13. apr 2014 Puha nej smiley Det er jeg godt nok ked af at høre.
    Håber det kan være en trøst for dig at hun ikke led særlig længe og at du gjorde alt hvad du kunne for hende.
    Stor trøstekrammer fra mig også.


  • #43   13. apr 2014 stort trøstekram herfra.
    var selv turen igennem for snart 1½ mdr siden med min næsten 14 årige gamle kat. han havde dog både mavekatar og så var hans nyrer og lever ved at stå af.


  • #44   13. apr 2014 Neeej det var ikke den afslutning tråden skulle ha smiley

    Godt at du kom afsted så Bumle ikke led ret længe.

    R.I.P. Bumle

    Trøstekram herfra.


  • #45   13. apr 2014 Det er ikke ondt at tvangsfodre når katten er hvor din er i helbred..

    Det kan gøre at den får energi til at blive rask


  • #46   13. apr 2014 Mange tak alle sammen.. Jeg er helt færdig og har ondt i hele kroppen, jeg er glad for at hun har fået fred, men det gør virkelig ondt på mig, og græder nærmest hele tiden.. Heldigvis kan jeg være hos mine forældre og få ro til at komme ovenpå igen.. smiley

  • #47   13. apr 2014 Jeg føler med dig, det er aldrig rart pludseligt at miste en elsket kat og slet ikke så ung en kat smiley Men den lille stakkel har fået fred og lider ikke længere.


    profilbillede
Kommentér på:
Vil ikke spise :(

Annonce