722 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 10 Svar

vil ikke Spise vil ikke Spise

ja som der står så vil min ene kat ikke spise. Han er maine coon på 1år..
Vi har prøvet og skifte foder, da vi tænkte at han var blevet træt af det andet. men han rør det ikke, han taher højst et par mundfulde og så er det det.
Håber der er nogen der kan hjælpe..

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Slå græs 205 kr.
  • Hjælp til at samle TV skænk 550 kr.
  • Vaskemaskine 1.200 kr.
  • Samle skab og kommode 600 kr.
  • Fjernelse af hvepsebo 1.100 kr.
  • Inspicering af opgave 205 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  vil ikke Spise
  • #1   5. feb 2009 når man ønsker at skifte mærke er det bedst at gøre det gradvist....på den måde undgår du at kattens mave slåes itu og du finder ud af om det mærke DU ønsker at fodre med "passer" herren/fruen

• #2   5. feb 2009 det har vi også gjordt.. vi har blandet om som man skal..

• #3   5. feb 2009 så er det nye nok bare ikke lige så velsmagende som det gamle foder

• #4   5. feb 2009 Hvad siger han til dåsemad? Prøv at kig ham i munden og se om hans tandkød er meget rødt

• #5   5. feb 2009 Maria - Nu har jeg været inde og kigge på Max, og bortset fra nogle billeder, der på min skærm er meget utydelige, ser han ud til at være alt, alt for tynd.

Jeg har lige et par spørgsmål, inden jeg kaster mig ud i en længere smøre:

Hvad har du fodret ham med før, og hvad bruger du nu?
    Har han fri adgang til foder, eller får han afmålte portioner?
    Er hans afføring normal?
    Hvordan ser hans tænder og tandkød ud?
    Er han kastreret?

Jeg kigger ind senere - Hej sålænge!

• #6   5. feb 2009 Hej Mega
    Med hensyn til vægten har han været til dyrelæge hvor han vejede det kan skulle.
    Han for afmålte potioner da vi har en anden kat som skal tabe sig og hun ville spise hans mad hvis det stod fremme..
    Med hensyn til afføring har han haft dårlig mave de sidste 2 dage og nu er han begyndt at klø sig ved øret og det ligger sig lige så snart at man nærmer sig det..
    tander og tandkød ser fine ud.
    Og han er kastreret..
    Vi prøvede at give ham noget vådfoder i går som han elsker. men det ville han heller ikke rører.

• #7   5. feb 2009 Nu kan det godt være, jeg lyder højrumpet og bedrevidende, men eftersom jeg har opdrættet Maine Coon i over 20 år, ved jeg altså, hvad jeg taler om.

En Maine Coon på et år er slet ikke færdigudvokset og færdig med hele sin udvikling,
    Som tommelfinderregel siger man, at den først er færdig med at danne knoglemasse i 2års-alderen, og derefter kommer resten.

Mine får killingefoder og fri adgang til det døgnet rundt, og ikke én er overvægtig.

Nå, men tilbage til dit spørgsmål.
    Jeg synes, der er noget, der tyder på, at din kat ikke er rask, og især at han ikke vil spise sit yndlingsfoder, lyder ikke godt.
    Jeg kommer altid på dupperne, hvis en kat ikke vil spise, og jeg hylder princippet: Hellere et par gange for meget til dyrlægen end bare én gang for lidt.

Det er i hvert fald vigtigt, at han får væske nok, så prøv at koge noget hvid-fisk med en smule salt og findel det i det lunkne kogevand.

Den dårlige mave kan <b>muligvis</b> hænge sammen med det nye foder.

Held og lykke med ham!

PS: Han får forhåbentlig ikke kastrat-foder?
    Du skriver nemlig ikke noget om, hvad du fodrer med.

• #8   6. feb 2009 Jeg synes det lyder som om du skal en tur forbi dyrlægen. Han lyder altså ikke til at være rask.

• #9   6. feb 2009 Jeg er enig med Mega.

• #10   6. feb 2009 Vil også mene det kræver et dyrlægebesøg. Det kan være ret alvorligt, når en kat ikke vil spise. Så lad være med at slå det hen som "noget der går over".

Jeg ville tage til dyrlægen og få taget en blodprøver som viser hans organers funktionsniveau. Så kan man hurtigt spore sig ind på, hvis der skulle være noget på den front.

Desuden bør katte have foder stående fremme altid, da de spiser små mængder, rigtig mange gange i løbet af dagen.

Kommentér på:
vil ikke Spise

Annonce