722 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
10 Svar
vil ikke Spise vil ikke Spise
ja som der står så vil min ene kat ikke spise. Han er maine coon på 1år..
Vi har prøvet og skifte foder, da vi tænkte at han var blevet træt af det andet. men han rør det ikke, han taher højst et par mundfulde og så er det det.
Håber der er nogen der kan hjælpe..
0 synes godt om
jan 2008
Følger: 22 Følgere: 21 Katte: 4 Emner: 41 Svar: 1.641
jun 2007
Følger: 9 Følgere: 7 Katte: 3 Emner: 11 Svar: 27
jan 2008
Følger: 22 Følgere: 21 Katte: 4 Emner: 41 Svar: 1.641
nov 2008
Følger: 53 Følgere: 67 Katte: 2 Emner: 180 Svar: 8.012
maj 2007
Følger: 73 Følgere: 74 Katte: 10 Emner: 59 Svar: 5.739
Jeg har lige et par spørgsmål, inden jeg kaster mig ud i en længere smøre:
Hvad har du fodret ham med før, og hvad bruger du nu?
Har han fri adgang til foder, eller får han afmålte portioner?
Er hans afføring normal?
Hvordan ser hans tænder og tandkød ud?
Er han kastreret?
Jeg kigger ind senere - Hej sålænge!
jun 2007
Følger: 9 Følgere: 7 Katte: 3 Emner: 11 Svar: 27
Med hensyn til vægten har han været til dyrelæge hvor han vejede det kan skulle.
Han for afmålte potioner da vi har en anden kat som skal tabe sig og hun ville spise hans mad hvis det stod fremme..
Med hensyn til afføring har han haft dårlig mave de sidste 2 dage og nu er han begyndt at klø sig ved øret og det ligger sig lige så snart at man nærmer sig det..
tander og tandkød ser fine ud.
Og han er kastreret..
Vi prøvede at give ham noget vådfoder i går som han elsker. men det ville han heller ikke rører.
maj 2007
Følger: 73 Følgere: 74 Katte: 10 Emner: 59 Svar: 5.739
En Maine Coon på et år er slet ikke færdigudvokset og færdig med hele sin udvikling,
Som tommelfinderregel siger man, at den først er færdig med at danne knoglemasse i 2års-alderen, og derefter kommer resten.
Mine får killingefoder og fri adgang til det døgnet rundt, og ikke én er overvægtig.
Nå, men tilbage til dit spørgsmål.
Jeg synes, der er noget, der tyder på, at din kat ikke er rask, og især at han ikke vil spise sit yndlingsfoder, lyder ikke godt.
Jeg kommer altid på dupperne, hvis en kat ikke vil spise, og jeg hylder princippet: Hellere et par gange for meget til dyrlægen end bare én gang for lidt.
Det er i hvert fald vigtigt, at han får væske nok, så prøv at koge noget hvid-fisk med en smule salt og findel det i det lunkne kogevand.
Den dårlige mave kan <b>muligvis</b> hænge sammen med det nye foder.
Held og lykke med ham!
PS: Han får forhåbentlig ikke kastrat-foder?
Du skriver nemlig ikke noget om, hvad du fodrer med.
apr 2005
Følger: 4 Følgere: 3 Katte: 9 Emner: 17 Svar: 74
nov 2007
Følger: 25 Følgere: 23 Katte: 5 Emner: 43 Svar: 2.028
feb 2007
Følger: 20 Følgere: 33 Katte: 3 Emner: 154 Svar: 2.846
Jeg ville tage til dyrlægen og få taget en blodprøver som viser hans organers funktionsniveau. Så kan man hurtigt spore sig ind på, hvis der skulle være noget på den front.
Desuden bør katte have foder stående fremme altid, da de spiser små mængder, rigtig mange gange i løbet af dagen.
vil ikke Spise