{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.776 visninger | Oprettet:

Kat tisser over der hele!!! {{forumTopicSubject}}

Håber virkelig i kan hjælpe! Ved der er en del kattemennesker her inde..

Men sagen er den at jeg har denne søde hankat (kastreret) som tisser alle mulige steder.. Oftes senge, eller hvis der tilfældigvis ligger noget tøj på gulvet..

Det er virkelig ved at være frustrerende, for det er ikke bare strint, men rigtig tissen..

Den er kastreret for omkring halvandet år siden, og har selvfølgelig adgang til kattebakke, (som den også bruger, og som selvfølgelig altid er ren, og ikke lugter - eller der er faktisk to kattebakker, for der er to katte)

Men nogen der har et godt foreslag, et trick, et eller andet så den stopper???


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kat tisser over der hele!!!
  • #2   30. jul 2013 Enig med Momo&Gaia.
    Når det så er sagt, hvornår begyndte tisseriet??


  • #3   30. jul 2013 Den fejler intet smiley det har stået på siden den blev kasteret.

    Den hver halve år til dyrlægetjek, hvor det bliver tjekket i gennem med blodprøvet og alt smiley


  • #4   30. jul 2013 Startede det før eller efter han blev kastreret?

  • #7   30. jul 2013 Momo: jeg er ikke dyrlæge, men det er personen som tjekkede katten for en måned siden. Dette foregik med blodprøver!

    Og må sige, at når dyrlægen siger katten er sund pg rask, ville jeg syntes det er mærkeligt at den har en så slem sygedom..

    Felis: begge katte er kastreret hankatte, de har kun bpet sammen 3-4 måneder, men der er ingen magtkampe, eller andet. Jo leg og sjov men det er det eneste smiley


  • #8   30. jul 2013 Blodprøver påviser ikke urinvejsproblemer. Har han også tjekket urinen? Hvis den har blæresten, så er dette yderst smertefuldt.

  • #10   30. jul 2013 Momo: det har du helt ret i:-) prøver også på at komme igennem til dyrlægen, som selvfølgelig ikke er til at få fat o, for er fodt nok nervøs nu :s



  • #13   30. jul 2013 Det er en hankat smiley

  • #14   30. jul 2013 Hvor gammel er katten? (Kan se, at den hankat du har oprettet er fra 1997, men det er vel ikke ham, der er blevet kastreret for 1½ år siden?)

    Nå men uanset, så synes jeg, at du, for alle tilfældes skyld, skulle få dyrlægen til at teste en urinprøve, så det kan blive afklaret, om problemet har en fysisk årsag.

    Kan du huske om der skete et eller andet omkring det tidspunkt, han blev urenlig? Hvad som helst, (fx en flytning, nye dyr eller mennesker i hjemmet, en episode med overfyldt bakke, feriepasning .... osv osv). Der må være en grund til, at en kat pludselig bliver urenlig.

    Men prøv at kigge i trådene om urenlighed, og se om der er noget, der giver mening i forhold til jeres tilfælde, og der måske er nogle råd du kan bruge.

    http://www.kattegalleri.dk/forum/sogeresultat?search=urenlighed


  • #15   30. jul 2013 Hvad kan man gøre hvis katten ikke er helt renlig?

  • #16   30. jul 2013 Tinla: den har været det lige siden den blev kastreret..
    Der er ikke sket nogle forandringer i dens liv, jo den har været ude ved min far og blive passet en måned, og der var intet.

    Men der kunne den også kun være i stue og køkken..

    Er simpelthen så frustreret, og nervøs for hvad det kan være.. Pg har virkelig dårlig samvittighed over at jeg ikke har tænkt længere end at den måske bare var urenlig.. Syntes jo selv jeg passer mine katte så de har det bedste liv


  • #17   30. jul 2013 Hvad man kan gøre?.... Jamen det kommer an på hvad der er årsagen til urenligheden.

    Er katten urenlig dagligt? Men den måned hos din far var katten helt renlig?

    I så fald tyder det på, at der er noget i jeres hjem, der er årsag til urenligheden.
    Det kan være et detektivarbejde at finde frem til, men prøv at bruge noget tid på de forskellige tråde jeg har linket til, og se om der er noget, der kan give mening, eller som ikke er afprøvet.

    Hvilken dyrlæge blev katten kastreret ved?
    Og hvor gammel er katten?



  • #19   30. jul 2013 Hov katten er missi på min profil, den er fra 2010, omkring september. Hvor den levede i en lille bitte 20 kvm lejlighed som var rodet fra gulv til loft.

    Nu flytter vi her om en måned, og håber virkelig at det hjælper, skal bare finde den rigtige måde at gribe det an på


    profilbillede
  • #20   30. jul 2013 Jeg læste det i profilen som Missi var en hUNkat (der hvor der står huskat) - det må være varmen :-S

    Nå men du havde ham altså et stykke tid, inden han blev kastreret hvor han var helt renlig?
    Eller fik du ham kasteret, straks efter du overtog ham? (for i så fald kan det jo være at han simpelthen aldrig har været renlig)

    Hvis han har været urenlig i 1½ år, så kan det godt være at han kan lugte tis over det hele. Så vask grundigt af med eddikevand og ekstra vand. Og lad være med at lade tøj og lign, ligge på gulvet. Senge kan du i en periode ligge et vådliggerlagen eller en voksdug på.

    Men igen få hans urin testet for en sikkerheds skyld.


  • #21   30. jul 2013 Tinka: han blev kastreret en måned efter jeg fik ham fordi han strintede..
    Men ville først kastrere da han var faldet til osv.

    Jeg tænker om lude måske kan have nogen betydning, for vi bor i lejlighed hvor der altid vil være tons vos af forskellige lyde, hvormod min far som boede i hus??

    Syntes det er rigtig svært, for katte er jo endnu svære at finde ud af end heste smiley (er hestepige ;-))


  • #22   30. jul 2013 Men ved godt at missi er et lidt feminint mavn, men sen var bare en missi smiley

  • #23   30. jul 2013 Men måske den aldrig har været renlig, for hvor den boede da vi fik den fra ville der ikke blive opdaget hvis den havde tisset eller andet.. Der var nemlig ret ulækkert

  • #24   30. jul 2013 Ja, navnet var nok også med til at snyde mig smiley

    Hmm, jeg tænker, om han overhovedet har været helt renlig på noget tidspunkt...

    Tror ikke at lyde har så meget at sige, medmindre han bliver meget stresset over dem. Stress kan føre til urenlighed.

    Nå men igen: Læs i trådene om urenlighed. Og få tjekket urinprøve.
    Jeg har før hørt om katte, der har været urenlige i årevis, hvor det så viste sig, at der har været krystaller i urinen, da det endelig blev testet.

    Hvis fysisk årsag bliver udelukket, så er det noget psykisk/adfærdsmæssigt. Hvis det virker uoverskueligt at afdække årsager og finde løsninger, kan du kontakte en dyrlæge med speciale i katteadfærd.
    Jeg synes det ville være en god ide at sætte alle sejl til nu her inden flytning, så problemet forhåbentlig kan løses inden, så I undgår tisseri i ny bolig. Når der først er tisset, så lugter der jo af tis, og så kan det i sig selv være med til at forstærke problemet.

    Her er en (desværre ikke helt opdateret) liste over dyrlæger med speciale i adfærd:
    http://www.dskve.dk/


  • #25   30. jul 2013 Hov, vores indlæg overlappede. Hvis en kat aldrig har været renlig, er man altså oppe mod noget smiley . Så synes det vil være en god ide at konsultere en adfærdsbehandler/ eller en af dyrlægerne på listen.

  • #27   30. jul 2013 Tusinde tak for alle jeres foreslag!

    Jåber på at kunne få fat i dyrlæge i morgen (vil gerne bruge samme dyrlæge som altid) også får den taget urinprøver, også prøver jwg at mindske dens plads, også løbende gøre det større..

    Der kommer forhåbentligt en lille baby til marts, så jeg viæ nødig at den tisser i dens seng eller hvor den er.. smiley

    Men mange mange tak!


  • #28   30. jul 2013 Det er mine to katte, missi har forandret sig meget efter basse er kommet til, smiley

    Missi er den sorte, så ved i hvem der bliver talt om..


    profilbillede
  • #29   30. jul 2013 Ved du om den var udekat i det gamle hjem? Det kan også have en betydning.

    Jeg håber i finder en løsning, og at der måske er mulighed for løbegård eller lignende der hvor i flytter hen.

    Husk at få en masse råd om flytning hvis du skal tale om hans adfærd for flytning et lig med stres og stres kan gøre problemerne værre smiley

    Opdater endelig smiley det lære vi alle noget mere af.


  • #31   30. jul 2013 Astrid har da ikke snakket om at få katten afsat?

  • #32   30. jul 2013 Har talt med gamle ejer og nej katten var ikke renlig..

    Det tog en rimes samtale at då hende overtalt tiæ at fortælle det..

    Katten var ren indekat da jeg dik den. Var forskeæmt og mærkelig, men kunne ikke stå for dens specielle sind.

    Det er meget en enmands kat, og vil aldrig skilde mig af med den smiley
    Den er for speciel til at jeg vil flytte ud til fremmede mennesker.

    Men nu ved jeg endelig efter 2 år at problemet lagde ved tidl. Ejer, så det er betrykkende.

    Missi skal selvfølgelig ikke aflives, men vil have kontakt tiæ en med speciale o kat så den kan flytte bedst muligy og så vi kan vende den af med at tisse rundt omkring, selvom det bliver svært


  • #33   30. jul 2013 Jeg håber det nytter, Astrid, og eftersom han var renlig den måned hos din far, tror jeg også, at der er chance for, at det kan lykkes.

    Held og lykke i hvert fald smiley jeg synes det er dejligt, at du vil gøre et seriøst forsøg. Opdater gerne engang når/hvis der er bedring - også selv om der måske går lang tid.


  • #34   30. jul 2013 Det er min lille dreng jo, smiley

    Skal nok komme med opdateringer..


  • #36   31. jul 2013 Felis: katten VAR mærkelig!

    Den k fra en lille bille etværelses lejlighed som lignede noget der var sprunget i luften.. Der var ikke engang et vindue den kunne kigge ud af- selvfølgelig bliver den mærkelig af at starte sit liv sådan..

    Den er ikke en kæle kat, jo når det passer den.

    Tror du tænker alt formeget, over ting som slet ikke skal tolkes så slemt som du gør det. Så nej, katten har ingen psykiske problemer..

    Alle katte er bare ikke ens..


  • #38   31. jul 2013 Det er et åbent forum, så selvfølgelig må folk komme med alle de input de vil, det kan jeg ikke stoppe dem i smiley

    Men en ting er hvordan jeg beskriver min kat med ord, det kan man ikke virdere ud fra, man skal se det med egne øjne. For den er en speciel kat, men ikke speciel som i "psykisk" mærkelig. Den er bare som den er. Kender folk med div. Erfaringer inden for katte adfær som kender katten og de beskriver den også som mærkelih, men uden at den har nogle problemer, eller andre lidelser.

    Katten er bare som den er - netop derfor ville jeg ikke sende den til en nu familie fordi jeg næsten på forhånd ved at de ville blive træt af den, og det er ikke sådan en kat man gider have hvis man søger en familie kat smiley

    Men nu hold os til emnet om at den tisser over alt, har heldigvis fundet ud af hvad det skyldes, og nu skal jwg bare igennem en lang kamp med at få vendt den af med det smiley


Kommentér på:
Kat tisser over der hele!!!

Annonce