1.173 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 12 Svar

vådfoder til killing på 5 uger og 2 dage vådfoder til killing på 5 uger og 2 dage

ved jeg har skrevet om det før.

Men kan det virkelig passe, at Garfield overhovet ikke vil have noget som helst våd foder endnu.

Han er 5 uger og 2 dage, ved godt nogen siger deres har været 6 uger, men han vil overhovedet ikke have noget som helst kun sin sutteflaske hver 4 time med 20 ml i.

han drikker heller ikke noget vand.

Jeg tilbyder virkelig alt muligt for ham, og prøver, at proppe lidt ind i munden på ham, men han spytter det bare ud igen.

Trunte mis spiser jo der hvor han har tørkost og vand stående der stiller jeg også det forskellige jeg tilbyder Garfield, men han sætter sig bare og kigger på hun spiser det. eller går ud og leger med kattelegetøjet.

Han er i hele huset nu og går fint på bakke og laver både stort og småt, og vokser fint og er total frisk.

men begynder da og tænke lidt, om der vil gå længere tid med fast føde når han får sutte flaske.

Min dyrlæge siger, han gerne meget snart skal begynde, at vise bare lidt interasse, men ved ikke hvad jeg ellers skal gøre, end det jeg allerede gør.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Græsslåning (højt græs) og fjerne ukrudt imellem fliser 1.200 kr.
  • Opsætning af savsmuldstapet og male ca 300 m2 205 kr.
  • Køkkenskabe og skabe til mødelokaler 1.800 kr.
  • Samling af havemøbler 300 kr.
  • Kør fliser/sten på genbrugspladsen 500 kr.
  • Slå græs 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  vådfoder til killing på 5 uger og 2 dage
  • #1   30. jul 2013 i dette øjeblik spiser Garfield dælme dåsemad smiley så er mit spørgsmål så når han begynder at indtage sådan ok med alm vådfoder, hvor meget sutteflaske skal jeg så give ham? og hvor tit. pt får han jo 6 x i døgnet af 20 ml hver gang.

• #2   30. jul 2013 Jamen du skære de måltider mælk væk som han får vådmad til altså erstatter 1 eller 2 måltider med vådmad, til at starte med vil jeg mene og så måske langsomt skære ned på mængden af mælk, når han rammer 10-12 uger skulle han jo gerne være sutteflaske fri, eller kun lige have en hyggeflaske hvis han lyster smiley

• #3   30. jul 2013 okay det vil jeg gøre er det ok det ikke er killinge foder der er blødt op for det vil han stadigvæk ikke have. det er det der babycat fra RC han spiste sådan en underkop tallerken, det må da svare til 1 måltid eller hvad?

• #5   30. jul 2013 Njaa Berith det er ikke helt rigtigt og så alligevel, babycat fra RC er lavet til at det både kan blødes op og kan spises tørt..

Og så længe katten spiser det med det sammen så er det fint at vænne ham til at spise det blødt op i starten så han vænner sig til konsistensen, det har jeg også gjort med mine killinger, og så har jeg når de er blevet rigtig glade for det, begyndt at blande ikke opblødte babycat sammen med det opblødte, og så langsomt mere og mere tørt, så killingerne vænner sig til den konsistens..

• #6   30. jul 2013 Hvis du har en Bilka i nærheden af hvor du bor, så har de sådan en lille foliebakke der hedder killingemad, det købte jeg til mine og de elskede det, tror smagen er rigtig god, du behøver ikke at give killingemad til ham, men tænker blot at hvis han er lidt kræsen smiley så var det måske en mulighed, for det smager åbenbart rigtig godt, husker at mismor meget gerne ville stjæle killingernes mad fordi deres smagte bedre end hendes egen smiley

• #7   30. jul 2013 jeg har blødt det op fordi jeg havde prøvet alt snart og intet af det ville han have. han spiste det hele op af det opblødte babycat så det stod ikke fremme. okay Tøsen og smilla det vil jeg da prøve, for han er godt nok meget kræsen syntes jeg, men missemor syntes det dejligt med alle de forskellige retter, jeg severe- hun spiser det med velbehag smiley men det er jo beregnet til lille Garfield ikke, at hun ikke må smage, men hun spiser rup og stub hver gang.

• #8   30. jul 2013 Hun skal da også have smiley godt han er startet, da jeg startede med, at læse denne tråd, tænkte jeg,,, mon han holder sig tilbage, fordi de skal spise af samme skål?? Jeg ved godt det er mor og søn, men det er jo ikke et helt almindeligt forhold de har og så vidt jeg ved kan katte mødre godt have førsteret til den mad som serveres.
    Kan du ikke give dem hver sin skål? Og se om det virker?
    Mine 2 kan ikke spise af samme skål, en af dem ( på skift) trækker sig og sider bare og ser på den anden spiser smiley

• #9   30. jul 2013 Mine spiser af hver deres skål og bytter når de er halvvejs i spisningen... Tosser;-)

• #10   30. jul 2013 der er mange gange Garfield har fået tilbudt mad når Trunte mis ikke har været inde, men der har han heller ikke ville have. og nej det er ikke et helt alm forhold de har. hun svinger rigtig meget. i 2 døgn har hun ligget ved ham og hun har vasket ham og leget osv bare han ikke dier ved hende. men idag har hun mest ligget i sofaen og sovet. så ja hun svinger rigtig meget den kære missemor. men jeg er bare glad for, hun vil lege med ham, så hun kan lære ham nogen regler.

• #11   30. jul 2013 Hmm de missemødre jeg har haft har bestemt ikke haft førsteret på maden, jeg har altid givet mad i en skål til mis mor og i en stor tallerken til alle killingerne, men der har altid været en eller flere killinger der mente at mismors mad var mere spændene så de har spist af hendes skål og så trak hun sig bare og kiggede på mens killingerne spiste, og hun gik ikke over til deres tallerken hvis der sad nogle killinger og spiste..
    Men det er blot min erfaring...

Men ja giv altid mad i 2 skåle hvis begge katte skal spise, husk at killingens skål skal være lav, helst skal det være en tallerken så kanten ikke er for høj, og så må du endelig ikke komme for meget mad på tallerkenen da for meget mad kan overvælde killingen, så i starten skal du blot nøjes med en spiseskefuld eller 2..

• #12   31. jul 2013 Nu er det jo ikke et helt normalt mor og søn forhold dette her trunte mis gider kun Garfield når det lige passer hende. Jeg har også arveret på 2 tallerkner når hun har været inde men alligevel spiste hun det hele men han spiste 2 gange igår af alm opblødt mad, og det var da trunte mis ikke var inde, så her tror jeg det har været ham der har trukket sig pga hende. Men er kun glad for det går fremad nu med alm mad. Og hans mave er fin selvom han spiste godt af maden to gange igår han har lige lavet stort på bakken. Så det skal nok gå det hele nu smiley

• #13   31. jul 2013 To af mine katte, var her i år igennem en lang periode med uro, og Birk tabte sig meget, det havde været i gang længere tid end jeg, klump hovede, havde opdaget smiley Manne sad jo sååå pænt og ventede til Birk gik fra skålen.
    Da jeg opdagede der var noget galt, sørgede jeg for at Manne og Birk ikke kunne se hinanden når de spiste, det hjalp smiley
    Manne er her så ikke mere, en stor del af problemet var at han havde dårlige hofter og smerter.
    Jeg håber den lille mus spiser godt idag igen smiley

Kommentér på:
vådfoder til killing på 5 uger og 2 dage

Annonce