{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.324 visninger | Oprettet:

Tørfoder / vådfoder til killing - hvor meget og hvor lidt? {{forumTopicSubject}}

Hej! For 2 dage siden fik jeg min lille sibiriske killing hjem på 14 uger. smiley
Det er første gang at jeg står med egen kat (foruden da jeg var bette og vi havde kat derhjemme) jeg har sat mig meget ind i hans pelspleje og hvad der må være i foder og alt sådan noget.

Men jeg tænker meget på at der skal være en god balance i hans kost. Hvordan administrere i jeres tør og vådfoder? smiley

Har i andre gode råd til en ny katteejer, skal i bare fyre løs!

Han er en rigtig charmetrold. Han er god til at bruge kattebakke og er meget venlig og social overfor alle han hilser på. smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tørfoder / vådfoder til killing - hvor meget og hvor lidt?
  • #1   29. mar 2019 Nårh... hvor er han nuttet den lille smiley Tillykke med ham!
    Jeg fik Tinka som 14 ugers killing i sommers. Tørfoder står til rådighed hele døgnet og vådfoderet får hun morgen og aften ca. ved 6-7 tiden (senere i weekends) og igen ca. ved 17 tiden, og når vi er hjemme får hun også ved 12-tiden. Spiser hun det hele eller næsten - så bliver skålen vasket, så den er klar til næste gang.
    Hvis hun kun nipper til vådfoderet, så sætter jeg skålen i køleskabet i en frostpose. Så er den lige til at tage frem igen, når hun kommer tilbage - som regel gør hun det inden for 1time, hvis hun kun nippede første gang. Sådan en lille killing spiser ikke så meget af gangen, sikkert ikke mere end 1tsk.
    Jeg har aldrig vådfoder stående i længere tid. Om sommeren vil det trække spyfluer, som vil lægge æg i det (bwadr det bliver til larver hurtigt smiley ) og ellers vil det jo også bare stå og lugte, være ulækkert og blive fordærvet. Har læst et eller andet sted, at det max må stå ved stuetemp i 2 timer, men så længe står det aldrig hos mig.
    Husk også frisk vand flere gange om dagen, og gerne flere steder i huset.
    God fornøjelse med den lille smiley


  • #2   29. mar 2019 tørfoder stående fremme 24/7

    vådfoder giver jeg gerne 3 gange om dagen - flere hvis katten gerne vil have det. nu går jeg så også hjemme så har muligheden for at gøre det
    til killinger deler jeg vel en pose hver gang.





  • #3   30. mar 2019 Tak for jeres gode råd!
    Jeg fik nemlig at vide at en kat godt kun kan spise tørfoder og spiser kun vådfoder hvis man vender dem til det - det synes jeg nu var lidt synd. smiley


  • #4   30. mar 2019 Tørfoder alene er en langsom dræber som oftest. Katte har behov for vædske, og da de i naturen indtager det meste af deres vædske gennem deres byttedyr, så får de slet slet ikke nok ved tørfoder alene, med mindre de hører til de få, der drikker meget vand. Jeg ser desværre jævnligt katte med nyre-, lever- eller blæreproblemer pga. for lidt vædske.

    Det er bestemt ikke der, det kan betale sig at spare. Husk at killinger aldrig kan få for meget mad - de vokser.

    Katte der er vant til mad 24/7 fra lille, de overspiser sjældent heller som voksne.


Kommentér på:
Tørfoder / vådfoder til killing - hvor meget og hvor lidt?

Annonce